Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-----TOUKOJEN TORSTAI PINO-----

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan valvottu ja mietitty koko yö tota kääntämistä. Ja sittenkin kun nukahdin niin näin unta siitä... No eiköhän kaikki mene ihan hyvin kuitenkin, turhaa vaan taas stressaan kaikesta etukäteen..

Vauva piti ääretöntä melskaamista yöllä. Tuntui ihan että tosissaan yrittää itsekkin kääntyä muttei ehkä tilaa ole niin kamalasti ja varsinkaan kun minä makasin kyljelläni siinä.

No joo, eipä tässä nyt kummempaa, palailen sit illemmalla kun on jotain kerrottavaa.

martina 36+3

Vierailija
2/45 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö meni sitten ihan muusiks.. poika aloitti itkemisen klo 22 illalla ja itki koko yön jotain kipua, kuumetta ei ollut mutta poika vaan kiemurteli ja oli ihan reppana! En tiedä oliko vatsassa jotain, nyt kyllä nukkuu tuolla ja mä odottelen että mehiläinen aukee jotta sais ajan varattua.. Toivottavasti selviää mikä pienellä on.

Eilistä pinoa oli tullut ihan kiitettävästi, sain taas luettua mutten hirveemmin muista taaskaan mitä on kirjoitettu. Martinaa ainakin jänskättää se kääntäminen, se kyllä kuulostaa hurjalta. Mä kans täällä mietin mitä mulle käy kun toi vaavi vetää tuolla sellaista ympyrää että välillä on jalat alaspäin ja välillä on kaveri poikittain.. No onneks on vielä se synnytystapa-arviointi jotta tietää mitä käy. Kyllä muakin hirvittäis jos sanoisivat että yrittäisivät kääntää!

Eipä tässä muuta tällä erää, alan yrittää soittaa sinne lääkärille!

t:minnis80 rv 33+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stempit Martinalle käännösyritykseen!! :)

Muuta sitten myöhemmin...

OP

Vierailija
4/45 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä tulin vaan moikkaamaan ja ihan pakko oli tulla toivottaa Martinalle kovasti tsemppiä!! <3 Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Sussulle kans jaksuja sinne! :)

Enpä paljoo muistakkaan mitä olitte kirjotelleet.. hmm.. eilen luin pinoa useanpaan otteeseen, enkä sit taaas saanu aikaseks kirjottaa mitään. :/ Laiska minä!

Jonkun vauveli oli ainakin kääntynyt, ihanaa, onnittelut siitä!! :) (oliko se alpukka?)

Meillä mies saa hoitaa suurimmaks osaks tuon sukulaisille ilmottelun, ite varmaan pistän kans jonkun " runollisen" viestin kaikille tutuille menemään. ;) Järjestyksestä viis, kunhan kaikille muistaa laittaa ilmotuksen. :D

Viimeks synnytyksen jälkeen oli niin kovat täpinät ja energian purkaus et olis voinu lähtee juoksee vaik maratonin..

Lähetään kohta (lue tunnin päästä..) katsastaa niitä brion yhdistelmii.. ja ostamaan ne!! :) Miten sitä voikin olla niin onnessaan rattaista.

Ihanasti alkaa päivä. Pääsee testaa niitä pojan kanssa.

No mutta.. ihanaa aurinkoista päivää ja hyviä oloja kaikille teille möhömahat!! :) Ainiin... tervetuloa uusille!

t:tiitiäinen, poika 2v 3kk (kohta 4kk) ja Oiva rv 33+2

Vierailija
6/45 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen meni kyllä ihan itkiessä mutta nyt vaikuttaa jo vähän paremmalta. Ihan suorastaan vitsailin aamusella. Katsellaampa nyt kuitenkin miten sujuu. Napapiiri on nyt 111 taisi olla aiemminkin mutta muoto on muuttunut. Mun pallo on siirtynyt alemmaksi. Menkkamaisia kipuja menee ja tulee. Toissapäivänä tuli kaksi kirvakkaa supistusta..ihan jalanpohjista kihelmöi ja liikkuessa niitä sitten satelee mennen tullen. Éi tämä pallura tästä silti mihinkään häviä. Ärsyttävää on, että poliaika meni yli viikonpäähän vaikka toinen lääkäri oli jo todennut, että viikonvälein pitäisi seurata.Väliä kertyy yli kaksiviikkoa..en minä sitä lasta niinkään mutta se istukka..ne kairaa niitä virtauksia aina. Onneksi pirpulin sydän/liikekäyrät on niittäneet kehuja. Radio toimi herättelijänä mutta kivempi oli sellainen soittorasia..meni hetki niin se heräs siihen ja sitten oli meno melkoista.

Aamulla tämä varmaan meinasi kääntyillä kun tuntui melko venytetyltä olo..joutui suorastaan syöksymään kyljelleen, että olisi saanut vähän lisää tilaa toisen touhaamiselle.

Voisiko joku kertoa onko kukaan palstalainen vielä poksunut ?

Vierailija
7/45 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SUSSU: Vieläkö olet yhtenä kappaleena?

MARTINA: Onnea kovasti käännösyritykseen!

MURMELI: Koetahan jaksella, lähettelen kovasti symppausajatuksia sinne!!!!

Kyselit toukokuulaisten poksumisista: Kukaan ei ainakaan tällä tietoa ole vielä poksunut. Sussu taitaa olla lähimpänä h-hetkeä. Myös OP:llä ja parilla muullakin on ollut jänniä tilanteita. Eli eiköhän kohta ala tapahtua!!

Se on sitten tasan kuukausi LA:han. Musta kyllä tuntuu, etten millään enää jaksaisi kokonaista kuukautta. Yö meni taas valvoen ja aamulla peilistä katsoi uupunut ja turvonnut möhköfantti. Menkkamaisia kipuja on jatkuvasti ja käveleminen on kamalaa, kiitos suppareiden. Niveliä ja selkää särkee. Tämä on sitä odotuksen euforiaa parhaimmillaan!!

Kohta on sitten viimeinen neuvolalääkäri, palailen myöhemmin kertomaan kuulumisia!

Jansku 35+5

Vierailija
8/45 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martinalle ihan ekaksi isot voimahalit kääntämiseen!

Jokohan Sussu on hommissa?

Pojalle meillä olis liuta nimiä, mutta tytölle ei niinkään. Kuitenkin pitää tulokas nähdä ennenkuin nimen varmaksi tietää. Kummitkin on hakusessa. Siskolle lähtee ensimmäinen vauvaviesti, kun äidin kanssa ei olla niin väleissä. Tää raskaus on ollut niin vaikea, että jotenkin kaikki tulee tehtyä ja hommattua myöhäjunassa.

Piiperolle on yritetty hommata hoitoverkostoa, mutta saa nähdä kuinka käy.

Tänään onkin ihan normaali neuvola, kun tähän asti on melkein aina ollut lääkärikin. Kuitenkin tulee lähete jostain syystä tai sitten neuvolan lääkärille ylimääräinen.

Vähän aamujumitusta menossa, mutta eiköhän tämä tästä.

rv33+6

Vierailija
9/45 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ALPUKKA! Tosi mukava kuulla että vauva onkin raivotarjonnas!! Varmasti helpottaa aikalailla! Nyt sit viel ku saatas martinan vauva tekemään itse samat.. Lähetän sinne paljon kääntöajatuksia.. =) Mutta jos ne ei tehoo niin paljon tsemppiä sinne kääntämiseen..

Pulmulle tervetuloa!

Synnytyspelkoa ei ole ollut kun en oo halunnu ajatella koko asiaa.. Eilen sitten, kun välillä kävi ihan kipeesti se paineen tunne, niin tuli mieleen että tää on vasta alkua.. Mulla lähinnä se kipu pelottaa. Pelkään kipua muutenki vähän liikaaki. Ja kun viimeks se ponnistusvaihe oli niin pitkä.. Ida-Antonialla (olikohan?) oli ihailtava asenne; että niinhän ne vauvat on kautta aikainki tullu, mitä tuota pelkäämään..

minnis: toivottavasti selviää, mikä pojallasi on eikä se ole vakavaa. Meidän pojalla oli pahat korvatulehukset vähän aikaa sitten molemmissa korvissa ilman kuumetta. Siinä sai ensin ihmetellä että mikä sillä on, ku oli itkunen ja kiukkunen..

murmeli: kukaan ei kai ole vielä jakautunut. Tai siis ei ole ilmotusta meille tullut vielä.. =)

Tänään olis tarkotus siivota. Ja käydä kävellen kaupas. Saas nähä sitten, miten tuo paineen tunne tänään. Ainakin tuntuu että se ois vähän helpottunu.

Viime yö meni taas vähän niin ja näin.. Tai siis sitten ku nukahin, niin en tienny kyllä mistää mitään. Mutta se unen tuleminen kesti taas.. No, eipä tässä kohtaa saa kuitenkaa nukkua koko yötä, kun se vaaveli tulee.. =)

Nyt mukavaa päivää teille!

Plussat

+ miehellä alkaa tänään vapaat

+ tuntuu että jaksas siivoillaki

miitu rv 36+4

Vierailija
10/45 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkiä pinoja olette saaneet aikaiseksi. Lueskellut niitä olen, mutta kommentointi jostain syystä jää vähemmälle.

Nimiasia taisi ainakin olla mietinnässä. Meillä alustavasti molemmille löytyisi nimiehdotus, mutta täytynee katsoa, että näyttääkö vauva yhtään mietityltä nimeltä. Ajatusta kuitenkin löytyy.

Kummiasiaakin ollaan pohdittu ja osittain päätettykin ketä pyydetään, mutta jätetään sekin asia sitten vauvan syntymän jälkeiseksi.

Anteeksi huono nikkimuisti, mutta jollakin taisi olla vauvan käännös tulollaan. Saa nähdä miten täällä käy. Vauva tykkää vielä paljolti venytellä vatsanahkaa ja kääntyillä miten sattuu. Sinällään ikävää, että aina neuvollassa käydessä Rimpula on oikein päin pää alaspäin, mutta melkein satavarmasti iltaan mennessä aina kääntyy poikittain/viistottain. Eilen tosin taisi taasen illasta kääntyä pää alaspäin ja painoikin oikein imakasti tuonne vasempaan nivuseen. Tuli melkoinen kiputila pitkäksi aikaa ja en voinut edes liikkua varmaan 5:een minuuttiin sen aiheuttaman kivun vuoksi. Epäilen siis vauvan asennon aiheuttaneen tuon kivun vai voisiko siihen olla joku muu syy??

Kohta lähden katsomaan reilun viikon ikäistä miehenalkua ystäväni luo. Täytyy vain viemiset vielä järjestellä loppuun asti, jota taidankin lähteä tästä tekemään.

Hyvää päivän jatkoa toukot!

-Ninca ja Rimpula 34+6-

11/45 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas koneella, kun elämä rauhoittuu. Yksi lähti jo kouluun ja toinen tuossa pukee ja menee ulos odottamaan eskaritaksia. Isäntä vielä nukkuu, ties koska tuli nukkumaan. Tv:tä jäi alas katsomaan, kun itse kömmin sänkyyn. Se tuli eilen jo puolilta päivän kotiin, oli saanut loppuviikon sairaslomaa selän takia. Piti kyllä käydä töissä kääntymässä illalla (90km sivu :D), kun oli unohtanut rahansa ja joitain juttuja sinne. Tulomatkalla nähtiin 2 lentokonetta lähestymässä Vaasan kenttää, joten tehtiin pieni lenkki ja näytettiin lapsille koneita. Toinen ihmetteli suu auki: onko ne noin isoja? :)

Ööö... teki tuo muisti taas tepposen, kun selostin tuota konejuttua ensin. :) Niin, se ilmoittelu-galluppi: tähän asti kaikki on syntyneet yöllä 3.15 ja 4.15 välillä, joten isäntä on ilmoitellut sitten kotiin lähtiessään (klo 7 aikoihin) kelle nyt sitten on ilmoitellut. Ensin varmaan mun äidille ja veljelle, sitten omalle äidilleen ja siskolleen. Nyt ilmoitetaan (osastolle päästyä) ensin varmaan mun äidille, kun on ainut jäljellä oleva isovanhempi. Sitten mun veljelle ja isännän siskolle, joka sitten ilmoittaa muille sisaruksille. Äiti laittaa kumminkin viestiä mun isän siskoille. Mä varmaan ilmoitan ' kuoronjohtajalle' (on th ja ystävä) ja sitten nykyisellä puhelimella saa laitettua kerralla viestin useammalle ystävälle päivän mittaan. Tälläinen siis, jos taas yöllä ollaan asialla. Päivällä kyllä varmaan samaa kaavaa.

Mutta neiti haisee, joten lopetan ja palaan asiaan myöhemmin, jos aihetta ilmenee. :)

Äippä 35+4

Vierailija
12/45 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtava ilma täällä Tampereella. Menojalkaa kihelmöi kun katselen ulos. Pitäs koirat lenkittää ja sit aattelin pestä noi ikkunat. on meinaa niin kakkaset ettei meinaa ulos nähdä ja ensiviikon lauantaina on miehen yllätys synttärit ja vieraita tulosssa..:)

Eilen oli mahtava päivä. Illalla oli kaverilla " naistenilta" / Kaverin nimpparit. Noh ne sitten osoittautua vauvakutsuiksi ja arvaa vaan, että oli ihanaa.:) Kaikki kynnelle kykenevät kaverit oli paikalla ja sain vauvalle tollasen telineen, jolla kaveri voi sitten lattialla köllytellä ja leikkiä.:) Oli hyvää ruokaa ja mässyä. Oli kisakin, että miten riisutaan vauva ja puetaan vauvalle vaippa. Voitettiin se parini kanssa, mut pisteitä ei saatu ku nakattiin vauva heti ekana päällensä..heh..;D Mieli piristy kummasti ja taas kiittää noista ihanista ihmisistä.:)

Jollakin kääntöyritys tänään. Toivotaan, että vauva on yhteistyöhaluinen. Stempitykset!:)

Tervetuloa kaikille uusille minunkin puolesta.:)

Noh mut nyt jatkan taas matkaa. Lenkille ja siivousta tonne ihanaan ilmaan.:)

T: Daim ja pömppis rv 35+3

Vierailija
13/45 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martinalle lähetän minäkin kääntymissäteitä, ja voimia sitten kääntöön ¿ jos se tehdään.

Minnikselle voimia. Korvat, vatsa ja hampaat olis mulla epäilylistalla kun pieni lapsi valittaa. Sori, en muista minkä ikäinen sulla oli se poika¿ Voimia ja toivottavasti selviää mikä oli vikana ja että olo paranee!

Miitu puhui paineen tunteesta. Täällä myös! Välillä ahdistaa tuolta alhaalta niin mahdottomasti, että.. Sellainen ¿keilapallo jalkojen välissä¿-fiilis :}

G Ilmoittelusta: Mekin ilmoitellaan ekana vanhemille, ja mun siskolle ja sitten päivän mittaan kun ehditään muille lähipiiriläisille.

G kotiintulovaatteista: Olen ostanut yhdet valkoiset plyysipotkarit ja sitten pikkuneidin vaatteista olen valkannut yhden puna-sinisen bodyn, sitten mulla on yksi pikkumyssy ja sukat&tumput. Päälle sitten sellainen toffeen värinen plyysinen vanupuku, samaisessa tuotiin pikkuneiti kotiin sairaalasta. Mieli tietty voi vielä muuttua :o)

[b]Oletteko te muut väsyneitä?[/b] Mua väsyttää siis aivan järkysti! Olen koko ajan kuin ¿nukkuneen rukous¿, oikein pitää pinnistellä, että pysyis hereillä. Kuuluukos tää tähän vaiheeseen vai onko mulla nyt veriarvot alhaalla tms.? Nukun mun mielestä kuitenkin melko hyvin.

Synnytyspelosta oli puhetta. Varsinaisesti ei pelota, olen enimmäkseen sillä asenteella, että tulee mitä tulee ja eletään sitten tilanteen mukaan. Jännittää kyllä varsinkin se, miten synnytys käynnistyy kun siitä luomukäynnistymisestä ei ole kokemusta. Esikoisen synnytys käynnistettiin lääkkeellisesti ja se eteni liian rajusti ja päättyi hätäsektioon. Toivoisin tietty hieman pehmeämpää kokemusta tällä kertaa¿ Sitä huomaan usein miettiväni, että miten kaikki sitten alkaa tapahtua: suppareilla, vesien menolla, hitaasti vai nopeasti jne¿

+ äiti tulee alkuillasta

+ aurinko paistaa

Gandalfiina rv 37+0 (huiiiii)

Vierailija
14/45 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martinalle tsempit että vauva kääntyisi! Taidat ollakkin siellä just parhaillaan! Heti sitten vaan kertomaan meille kuulumisia!

Daimille oli järkätty vauvakutsut! Ihanaa! Olen ihan kateellinen kun mulle ei ole koskaan sellaisia järkätty. Ehkä itse sitten täytyy kun joku kavereista alkaa odottamaan!

Synnytyksestä: Muakaan ei juuri jännitä muu kuin että perille ehdittäis ajoissa. Enkä esikoista odottaessa osannut jännittää ollenkaan, kun en tiennyt kipeistä supistuksista mitään. Ja ihan turhaa se jännittäminen olisi ollutkin. Ajatus että niin moni muukin nainen on siitä selvinnyt niin miksen minäkin! =)

Tuli kyllä niin hyvä mieli kun eilen selkis että vauva on oikein päin! Alkoi jotenkin eritavalla odottamaan jo synnytyksen alkamista! Miehelle kyllä sanoin, et ei mun kannattais sitä vielä niin kovin odotella, kun mitään merkkejäkään ei vielä ole. Eli " pitkä" odotus on vielä edessä. Plaah.

Nyt neidin kanssa leikkimään!

-Alpukka rv36+4 & " Pinsku" 1v6kk

Vierailija
15/45 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..siis...puuro palo pohjaan, roskapussi levis, mieli on maas jo nyt....mahakriisi taas kerran. Tuntuu, että on ihan elefantti. Juteltiin aamulla, että ens kesänä on juhlia tulossa ja sit mietin, että mitähän vaatteita sitä sit kehittelee, kun vanhoista ei ole varmasti mihinkään, kun tätä painoakin on kertynyt. Sit mies alko kattoon koulutehtäväänsä mainoskuvaa ja siähän oli vaan timmejä naisia ja yks maratonmainos. Alko kyrsimään niin tämä oma maha ja ettei pääse edes urheilemaan, että poru pääsi. Tuntuu muutenki, että nää raskauskuukaudet on ihan hukkaan heitettyä aikaa, kun olen koko raskauden ollu vaan kotona ja kaikki, mikä itelle tärkeää tekemistä on joutunu jättään pois, niin tähän kuukausi pari viä lisää tuntuu ikuisuudelta. Joo no tulihan taas valitusta, johan tuossa olikin muutama tasaisempi päivä, että romahdus oli odotettavis :)

Synnytyspeloista: Mua pelottaa lähinnä ettei ne kätilöt ymmärrä, mitä mä tarkotan ja toinen on toi epiduraali. Minä kun olen aina ajatellu, että sellasenhan saa, kun ei kipuja enää kestä, mutta kun en suomes synnytä, niin täälläpä ei sellasta niin vaan annetakaan eli luomuna pitäs yrittää vääntää. Hätätapukses epiduraalinki kait saa, mutta tää siitä puhutaan niin negatiivisesti tai paremmin melki vaietaan. Pitää siä sairaalla ottaa asia heti eka kerralla puheeksi, kun viimeset tarkastukset tehdään siä. Meikäläinen, kun menee ihan lukkoon ja masentuu, jos tulee noita kommunikointiongelmia. Ai niin pakko viä sanoa, kun eilen yks tuttu, joka just synnyttäny, kerto miten ne kätilöt kannustaa: jokainen supitus olet lähempänä lastasi ja en tiä käskeekö viä nauttimaan siitä. Ei tarvi mulle sanoa, ristus jos tekee kyllä kipeetä niin miten siitä nyt nauttia vois???? No en ole koskaan synnyttäny, mutta en osaa kuvitella, että kivusta vois nauttia. Jaahan-s tämä oli se valitusosio 2.

MARTINALLE tsemppiä kääntöyritykseen.

Meille lääkäri ja kätilö sanoi, että jos lapsi on käänytynt niin todella harvoin kääntyy enää pois. Lähinnä jos pelästyy. No tiedä sitä sitten.

Yritetääs nyt edes vähä plussia vääntää ettei ole niin mustaa tekstiä

+ kait tästä mahasta joskus eroon pääsee jasaa sen pikkusen maailmaan myllämään

+kevättää

+meidän melki kuollut parvekesalaatti kasvaa taas hurjaa vauhtia

+jos vauva on kiltti niin päästään liikkeelle täältä 4seinän sisältä kesällä

Huuheli 34+5

Vierailija
16/45 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirallakin on enemmän sosiaalista elämää kuin mulla. Sano yhdeksältä moikka ja painui mökille yökylään:) No ei, on mun yks kaveri tulossa tänään kahden maissa tarkoituksenaan kuulemma houkutella mua tekeen gradua (no thänks, mä keskityn nyt äitiyteen). Muuten sitä on kyllä kiva nähdä, ollaan vaan ihan eri elämänvaiheissa.

Totesin eilen, että Otolla on yhtä huono suuntavaisto kuin isällään, yritti koko päivän puskee ihon läpi ulos. Mieheltä meni päivällinen väärään kurkkuun, kun näki kaverin jalan työntyvän masusta:) Mutta siis AUTS! Seisominen on tuskaa ja olenkin istunut sellasessa " synnyttävässä" asennossa koko ajan tyyny selän takana.

Synnytys ei ainakaan vielä pelota. Jännittää, mutta esim. kipua en osaa pelätä. Leikkausta en haluais, mutta tietty sit toimitaan niin kuin on vauvalle parasta. Martinalle multakin tsemppiä kääntämiseen!

Pulmulle ja muille uusille terpat multakin:)

Sussu-uu?! Ootko vielä yhtenä? Ja missä se emunainen on?!?!

Mäkin haluaisin tiskikoneen. Kateellisena täällä mietin Miitua sitä täyttääs, kun keittiössä odottaa oikeesti hieman isompi pino jynssättävää.

Daimilla oli ollut kivat yllärijuhlat!

Jaaha, mies tuli ruokikselle. Taidan mennä sen seuraks lounaalle. Palailen lukemaan kuulumisia!

AE 34+5

Vierailija
17/45 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä se elämä nyt hymyilee sitten kunnolla:)

Aamulla menin siihen kääntöön ja kappas vaan, vauva olikin sitten vissiin yöllä kamalan mellastamisen aikana kääntyä ympäri!!!! Pää alhaalla oli, tosin vielä aika korkeella, ei siis lähelläkään kiinnittymistä, mutta kuitekin oli oikeessa tarjonnassa.... Hitsit sentään kuin iloinen olin uutisesta. Ei tarvinnu kääntää eikä mitää muutakaan,nyt vaan toivoa että pysyy siinä asennossa sitten loppuun asti.

Voi että kun elämästä tuli kerralla ihanaa.. Poistui pelot ja stressi. Siis ihan turhaan valvoin yön ja mietin ja murehdin. Tässä taas näkee ettei pitäs murehtia asioita turhaan etukäteen.

Koko arviota ei saatu kun kuulemma mut on lähetetty sinnevauvan tarjonnan vuoksi, ei painoarvion. Että pitää terkkarin lähettää sitten mut uudelleen koko arvioon jos katsoo sen tarpeelliseksi. Hitsit, ois ollu kyllä tosi kiva saada edes jotain arvioo, mutta ei niin ei.....

Hain sitten muksut mummiltani hoidosta ja oltiin tossa ulkoilemassa naapureiden kanss. Posti Pate toi samalla postin ja vero laput tuli siinä samalla kyydillä.. Mä saan useampia satasia palautuksia, mies toista tonnia... Nämä uutiset vaan paransivat päivää:) Ihanaa, saadaan jouluksi rahaa, tähän asti kun ollaan maksettu aina mätkyjä.

Tosiaan, olen samaa mieltä kuin ALPUKKA, että nyt kun tietää vauvan olevan oikein päin niin synnytystä oottaa ihan eritavalla. Nyt mua ei enään haittaa vaikka lähtis syntymään tai muutakaan, kun tietää ettei ainakaan ihan ensimmäiseks leikkaukseen tarvii mennä...

Voi että olen iloinen:)

Joku valitteli kamalaa VÄSYMYSTÄ! Täällä on sitä havaittavissa myös. Tosin yöt kun eivät vain enään suju mitenkään, tulee nukuttua päikkäreitä pari tuntia ja niitä odotellessa tuntuu että kuolema tule justiinsa kun väsyttää niin kovasti. Ihan niinkuin nyt, vielä olis tunnin verran kärvisteltävä että saa muksut nukkumaan..

No nyt ei tule muuta mieleen kuin vaan tätä omaa täydellistä oloa:) Mutta palaillaan..

Martina 36+3 ja 2 x 2v10kk

Vierailija
18/45 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen yhtenä kappaleena, mutta kuinka kauan..? :)

Viimeyönä oli meillä seikkailua kerrakseen..

Pientä kirkasta nestettä rupes tulee aina välillä ja soitin synnärille,

sinnehän sitten nopeasti käskettiin..

12 aikaan oltiin sairaalassa ja kätilö ohjas samantien vaihtamaan vaatteet.. katsoi kohdunsuun tilanteen ja totes että on sormelle auki..

Otti lapsivesitestin joka näytti kuitenkin negaa, totesi kuitenkin että jos sitä tulee vain välillä ja vähäsen niin ei varmaankaan näy edes testissä.

Pisti KTG:hen jossa makailin sitten melkeen tunnin.. käyrälle kertyki mukavasti suppareita, jotka tosin tuli epäsäännöllisesti..

Mies oli hyvä kun siinä välillä supisteli niin katto mua ja tokas, että " Sähän oot ihan punanen!" mie sitten siihen, että KAI NY KU SUPISTELEE!!

Lääkäri katto käyrän ja päästi kotiin koska vauvalla kaikki ok.

Nyt pitää sitten koko aika seurailla että jos rupee tulemaan enempi sitä nestettä ni sit lähtee saman tien takasin.. tai jos supistukset rupee tulee säännöllisesti..

Kätilö kyllä jo vihjaili että voi se olla jos ensyönä jo tultas takasin vedenmenon takia..

Tämmöistä siis tänne.. lähen takas lepäilemään ja keräämään voimia, tulevaa(?) koitosta varten..

Jaksuja kaikille ja oikein aurinkoista mieltä!

Sussu+Timpu rv35+5

Vierailija
19/45 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu et aina tulee pikasesti käytyä vaan. ;) Martinalle iiisot onnittelut! Mukava kuulla, että oli muksu ite tajunnu kääntyä. Tosi hieno homma!! :)

Enpä nyt kerkii kummempia.. Poika taistelee taas unia vastaan (on kylläkin ihan yliväsynyt), kohta taitaa nekin jäädä pois. :( Meen hiplaa uusia rattaita.. :D

t:tiitiäinen taas...

Vierailija
20/45 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Martinan vauveli kääntyy nätisti, ja pysyy oikeinpäin. Onnea siihen!

Tulin hetki sitten pihalta herra2v.n ja neiti 6v.n kanssa. Sain vähän pihaa taas haravoitua. Toiseen kertaan kylläkin! Saatiin piha jo kuntoon pääsiäiseksi ja sitten tuli se myrsky ja pudotti varmaan viimeisen 50v.n kuivat risut meidän isoista pihakuusista meidän siistille pihalle ja pah! No ei sillä, pihalla oli ihana olla, aurinko paistaa ja peipposet laulaa, tuli taas oikein kevät olo! Ja koko ajan se toukokuun loppu lähestyy, vauvaa alkaa olla jo kunnolla ikävä. Toisaalta on aika ristiriitanen olo kun tää jää meidän viimeiseksi ( ellei ihmeitä satu) ja sen takia jotenkin ei haluais tän raskauden päättyvän lukuisista vaivoista huolimatta. Sitten tää elämänvaihe on lopullisesti ohi ja mä oon NIIN NAUTTINU tästä vauvailuajasta. Mutta onhan sitä muutakin elämää ( vai onko?) Ja sitte on vielä toki edessä tämän viimesen vauvavuosi. Suloisen haikeaa... Äh, nyt mä alan oikeen sääliä itteäni.

Toi mun mies on kyllä extra ihana! Sillä on tänään vapaapäivä ja se siivos koko talon silllä aikaa kun me ulkoiltiin. Meidän porukka on sen verran pahasti allergista ettei viikkosiivousta kertakaikkiaan voi jättää väliin, se kyllä kostautuu heti. Ja mun siivous alkaa olla aika hankalaa, varsinki imurointi ja lattian pesu saa aikaan aikamoisia kiristyksiä, ei ne varsinaisia supistuksia oo, mutta tarpeeksi kurjia kumminkin.

Vielä lopuksi plussat:

+ ihana ilma ja peipposten laulu

+siivottu talo

+2 viikkoa kuumeessa ollut ekaluokkalainen alkaa toipua

+yöllä vain 2 vessareissua!

Pulmu rv34 tasan