Miksi 1v10kk ei vieläkään osaa syödä itse?!
Joka ikinen lusikallinen kääntyy väärinpäin ja syöminen yhtä sotkua. Itse tosin autoin aika pitkään syöttämisessä ja itse syömistä neiti harjoitellut nyt parisen kuukautta. Edelleen autan itse toisella lusikalla. Pitäisikö tämän ikäisen jo osata syödä täysin itse?
Kommentit (8)
mutta ei silti osaa kunnolla vielä syödä itse. Lusikat kippaa suuhun ja ympäristöön miten sattuu. Maitokuppi kaatuu joka syöntikerralla, kun haluaa aina " itte" ...
En tiedä koska " kuuluu" osata syödä itse, esikoinen oppi vähän yli yksivuotiaana, eikä ole koskaan ollut samanlainen sottupytty kuin tämä jälkimmäinen.
Hoidossa oppivat toisten esimerkistä, mutta kotona helposti äiti auttelee liiaksikin. Ei ap hätää, tuskin syötät enää kouluikäistä...
mutta näinkin sen vaivan jo heidän ollessa alle 1v että saivat oman lusikan .
Vahingossa ei tule enää juurikaan sotkua.
Kotihoidossa, ja lusikka on annettu käteen heti kun on sitä vaatinut, kun syömisestä ei olisi tullut mitään muuten. Heti noin puolivuotiaasta.
Jos ei olisi vaatinut itse välttämättä, niin olisin ilomielin syöttänyt vaikka 2-vuotiaaksi. Oppiminen tuossa iässä on paljon nopeampaa jo sen takia, että se on fyysisesti enemmän mahdollista, ja järkeäkin päässä enempi ettei tule tahallista sotkua niin paljon.
meillä 3 lasta joita yksi osasi alle vuoden ikäisenä syödä tosi hyvin itse. halusi aina syödä itse. toinen haluaisi vielä 3v:näkin että autettas (arvaa autetaanko)...
Sotkua riitti pitkään, mutta syömisessä en ole 1-v jälkeen auttanut.
oppia tosta noin vaan. Yleensä lusikka annetaan lapsen omaan käteen jo alle 1-vuotiaana, joten he ovat harjoitelleet tuohon ikään mennessä vuoden ja homma hoituu suuremmitta sotkuitta.