Muita työttömiä, jotka ovat käytännössä lopettaneet työnhaun?
Kommentit (52)
Suurin osa normaalisti palkatuista ja kokopäivä/täydet viikkotunnit töistä ovat sellaisia, että ne vaativat korkea-asteen koulutuksen. Suomessa saa opintotukea nykyään vain yhteen korkeakoulu tai yliopistotutkintoon. Sama juttu opintolainan suhteen.
Kuvataiteilija, muotoilija, kulttuuritutkija, biologi tms. Ei siis voi enää nykyään halutessaan opiskella vaikkapa fysioterapeutiksi tai sairaanhoitajaksi, eikä heitä kaikkia voi palkata porrassiivoojiksi tai kaupan kassoiksi.
Työttömiä on moninkertaisesti enemmän kuin niitä avoimia työpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 13 000 avointa työpaikkaa tälläkin hetkellä. Miksi ette mene töihin?
Luuletko, että ne on varattu vain työttömille?
Kuule se onkin aikamoin suo tuostakaan määrästä etsiä itselle sopiva paikka osaamisen, työkokemuksen ja koulutuksen suhteen. Lisäksi työpaikat ripoteltu eri kanaviin ja jollain hakusanalla suodattuu vaan osa itselle sopivista. Samaa työtä hakee tällä hetkellä helposti monta sataa ihmistä. Mikä on todennäköisyys, että päätyvät siihen työttömään työnhakijaan. Vähän nyt realiteettia ja valoja päälle.
Itse haen koko ajan laajasti töitä ja nyt pääsen myös kouluun täydentämään osaamistani 6kk koulutuksella markkinoinnin alueella. Olen tosi innoissani tästä tulevasta, koska aihe on niin mielenkiintoinen ja uskon että tämä tulee auttamaan tulevissa työhaastatteluissa :) Kannattaa siis katsoa koulutusmahdollisuuksia muualtakin kuin työkkärin omia. Niistä saa hyvää tekemistä ja hyödyttää jatkossa varmasti jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
"Kiinnostaisi tietää, että miten voit muka lopettaa työnhaun, kun sitä valvotaan nykyään niin tarkasti? Minä aikakin raportoin ne neljä paikkaa kerran kuukaudessa ja virkailija ne tarkastaa."
Siten, ettei ole voimassa olevaa työnhakusuunnitelmaa eikä myöskään työnhakuvelvoitetta.
Ap
Minullekaan ei kukaan ole soittanut sitten viime marraskuun. Keski-ikäinen olen. Ei siis ole voimassa olevaa suunnitelmaa, ei velvoitteita.
Vierailija kirjoitti:
Itse haen koko ajan laajasti töitä ja nyt pääsen myös kouluun täydentämään osaamistani 6kk koulutuksella markkinoinnin alueella. Olen tosi innoissani tästä tulevasta, koska aihe on niin mielenkiintoinen ja uskon että tämä tulee auttamaan tulevissa työhaastatteluissa :) Kannattaa siis katsoa koulutusmahdollisuuksia muualtakin kuin työkkärin omia. Niistä saa hyvää tekemistä ja hyödyttää jatkossa varmasti jotenkin.
Oletko ilmoittanut työkkärille? Etteivät vaan tulkitse sinua opiskelijaksi? Toki ei pitäisi ongelma olla, jos pystyy työtä vadtaanottamaan.
En ihan lopettanut, vaan stekkaan aina päivittäin ja jos on paikka mihin taitoni riittää niin haen. Mutta eihän niistä koskaan takaisin kuulu mitään. Olenkin alkanut harrastaa enemmän taidetta, piirrän ja maalan ja yritän kehittää taitojani. Ehkä joskus jopa päivä voin sitten hieman tienata vaikka taiteellani.
Olen paperilla työtön, teen kätkentää enkä ehdi muuta.
En ole vielä kokonaan lopettanut, mutta vähenee koko ajan. Aiemmin saatoin laittaa 10-15 viikossa, nyt enää 5-7. Arkipäivän selviytymistaistelu vie voimat ja motivaatio ylipäätään elää vähenee.
Tavallaan. Olen liian kouluttautunut saadakseni työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 13 000 avointa työpaikkaa tälläkin hetkellä. Miksi ette mene töihin?
Luuletko, että ne on varattu vain työttömille?
Kuule se onkin aikamoin suo tuostakaan määrästä etsiä itselle sopiva paikka osaamisen, työkokemuksen ja koulutuksen suhteen. Lisäksi työpaikat ripoteltu eri kanaviin ja jollain hakusanalla suodattuu vaan osa itselle sopivista. Samaa työtä hakee tällä hetkellä helposti monta sataa ihmistä. Mikä on todennäköisyys, että päätyvät siihen työttömään työnhakijaan. Vähän nyt realiteettia ja valoja päälle.
Ei töitä saa työssäkäyväkään. Olen etsinyt töitä, missä ei tarvisi koko ajan tehdä 2-3 ihmisen töitä. Satunnaiset kiireet, saikut, yms ymmärrän kyllä. Nyt riitti että mietin ensi viikkoa (mulle on laitettu 2,5 työvuoroa päällekkäin, eli teen 2,5 ihmisen työt), niin alkoi sydän hyppiä miten sattuu.
En pääse edes haastatteluun asti. Mulle kelpaisi pienempikin palkka, kunhan työkuorma olisi pienempi.
60v dippainssi, kokemusta teollisuudesta/ hitecista laajalti ylimpään johtoon saakka. Jatkuvasti opintoja/koulutusta työuran aikana Raitis, savuton, normaalipainoinen, terve, aktiivinen urheilija.
Työkkärissä jo sanottiin, että eivät he mitään hakupakkoa laita, koska nämä hommat mernevät headhuntereiden kautta.
Headhunterit ovat lakanneet soittelemasta kauan aikaa sitten.
Lopeta sä ittes.