Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita työttömiä, jotka ovat käytännössä lopettaneet työnhaun?

Vierailija
26.09.2025 |

Koska siitä ei synny mitään tulosta.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on tapa, jolla eliminoidaan työnhakuprosessista heti ne kaikki, joilla on työhistoriassa aukko. Tämä aiheuttaa sen, että jotkut, eli aika monet nykyään eivät ikinä pääse työhaastatteluun, koska he ovat näkymättömiä rekrytovien tahojen ammattitaidottomuuden takia. 

Tämä on todellinen maan kattava ongelma. Se on ajamassa koko maan talouden kaaokseen. Maassa on pian liikaa ihmisiä jotka ovat näkymättömiä työnantajille ja heidän tilalleen otetaan maahan työntekijöitä kehitysmaista. 

Tällä tavalla työttömyysprosentti ei ikinä laske.

Vierailija
22/34 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki työttömät on yhtä laiskoja ja saamattomia. Menisitte töihin oikeesti. 

Vasemmisto on keksinyt palkkatukijärjestelmän, jolla lasketaan suomalaisten palkkoja. Yritykset eivät halua palkata ketään normaaliin työsuhteeseen, ne palkkaavat palkkatuettuja ulkomaalaisia, joiden palkan maksaa valtio ja vuokran maksaa Kela. Näin lasketaan suomalaisten palkkoja ja tehdään suomalaisista tarpeettomia ja työttömiä. 

Vasemmisto on aina pilannut markkinatalouden hyödyt duunareille omilla ratkaisuillaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun löytää edes sitä 4 paikkaa kuussa haettavaksi, oman alan töitä on usein 0. Eli teen vain sen mitä pitää ettei tuet lähde. Välillä tuntuu kurjalta laittaa johonkin paikkaan hakemus, mihin ei ole mitään kokemusta edes, koska tietää jo ettei se mitään merkkaa.

Vierailija
24/34 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmisto on keksinyt palkkatukijärjestelmän, jolla lasketaan suomalaisten palkkoja. Yritykset eivät halua palkata ketään normaaliin työsuhteeseen, ne palkkaavat palkkatuettuja ulkomaalaisia, joiden palkan maksaa valtio ja vuokran maksaa Kela. Näin lasketaan suomalaisten palkkoja ja tehdään suomalaisista tarpeettomia ja työttömiä. 

Vasemmisto on aina pilannut markkinatalouden hyödyt duunareille omilla ratkaisuillaan. 

Ei palkkatukipaikkojakaan ole olemassa enää. Ainakin täällä määrärahat oli loppu jo tammikuussa.

Olen todella kääntänyt jokaisen kiven ja nyt en enää jaksa. Jos joku haluaa mut palkata, niin Linkedinistä ja Työmarkkinatorilta löytyy mun CV ja yhteystiedot.

Ap

Vierailija
25/34 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda taktiikkaa ja kehitä jotain muuta. Ole yhteydessä eri tahoihin jotka voivat auttaa työllistymisessä, esim. työkkärit sun muut.

Laita sähköpostihakemuksia, soittele, käy kysymässä työtä, kysy ihmisiltä, verkostoidu tai mitään vaan. Käytä mielikuvitusta.

Älä missään nimessä anna periksi, sillä jäät jalkoihin ja todennäköisesti pysyt siellä, asemaasi aletaan myös todennäköisesti hyväksikäyttämään monelta teri aholta.

Muistakaa ihmset että työttömyys on valtava bisnes eikä työkkärin tai muiden käsienheiluttajien ja kurssittajien taroituksaan ole työllistää, mitä he sitten tekisivät jos ihmisillä olisi työtä? Nuo edellämainitut tahot ovat olemassa vain heitä itseään varten..

Hyvät ja johdonmukaiset neuvot sulla.

Ensin kehoitat olemaan "yhteydessä tahoihin, jotka voivat auttaa työllistymisessä kuten työkkäri sun muut". Sitten sanot, että "työkkärin tai muiden käsienheiluttajien ja kurssittajien taroituksaan ole työllistää, mitä he sitten tekisivät jos ihmisillä olisi työtä? Nuo edellämainitut tahot ovat olemassa vain heitä itseään varten.."

Juuri tätä ne on ne "tietävien" ihmisten neuvot.

Tyhjää täynnä.

Vierailija
26/34 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda taktiikkaa ja kehitä jotain muuta. Ole yhteydessä eri tahoihin jotka voivat auttaa työllistymisessä, esim. työkkärit sun muut.

Laita sähköpostihakemuksia, soittele, käy kysymässä työtä, kysy ihmisiltä, verkostoidu tai mitään vaan. Käytä mielikuvitusta.

Älä missään nimessä anna periksi, sillä jäät jalkoihin ja todennäköisesti pysyt siellä, asemaasi aletaan myös todennäköisesti hyväksikäyttämään monelta teri aholta.

Muistakaa ihmset että työttömyys on valtava bisnes eikä työkkärin tai muiden käsienheiluttajien ja kurssittajien taroituksaan ole työllistää, mitä he sitten tekisivät jos ihmisillä olisi työtä? Nuo edellämainitut tahot ovat olemassa vain heitä itseään varten..

Hyvät ja johdonmukaiset neuvot sulla.

Ensin kehoitat olemaan "yhteydessä tahoihin, jotka voivat auttaa työllistymisessä kuten työkkäri sun muut". Sitten sanot, että "työkkärin tai muiden käsienheiluttajien ja kurssittajien taroituksaan ole työllistää, mitä he sitten tekisivät jos ihmisillä olisi työtä? Nuo edellämainitut tahot ovat olemassa vain heitä itseään varten.."

Juuri tätä ne on ne "tietävien" ihmisten neuvot.

Tyhjää täynnä.

Tätähän se on, tyhjää täynnä. Olen ollut kaikissa valmennuksissa, koulutuksissa, eikä niistä ollut mitään konkreettisia apuja. Jos ei osaa kirjoittaa CV:tä tai hakemusta niin ehkä hitusen on näistä hyötyä, siinä se.

Vierailija
27/34 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytän seuraavaksi 63. Olen hakenut ja saanut OVE -eläkkeen. Minun pitää hakea yhtä paikkaa kuukaudessa. Minua ei halua palkata kukaan oikeisiin töihin oikealla palkalla.

En halua työkokeiluun, en palkkatukitöihin minimitunneilla en kuntoutukseen. 

Jättäisivät kokonaan rauhaan.

Olen aika lailla samassa tilanteessa kuin sinä eli täytän 63 vielä kuluvan vuoden aikana. OVEa en tosin ole hakenut. Ei meidän ikäisiä tosiaan nykyisessä työllisyystilanteessa kukaan palkkaa töihin. Se työkkärin virkailija jonka kanssa olen asioinut on ollut todella asiallinen ja molemmat tiedetään, että olisi suoranainen ihme, jos vielä työllistyisin, joten hyvässä ymmärryksessä esitämme roolimme ja teemme vain ne aivan pakolliset liikkeet mitä vaaditaan. 

Vierailija
28/34 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin oonki. Hähhähhää.. lipitän just olutta gogo-baarissa Pattayan lämmössä. Ottaako päähän?

Vierailija
29/34 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytän seuraavaksi 63. Olen hakenut ja saanut OVE -eläkkeen. Minun pitää hakea yhtä paikkaa kuukaudessa. Minua ei halua palkata kukaan oikeisiin töihin oikealla palkalla.

Sama täällä, minä haluan ihan oikean työn, oikealla palkalla, ei ole onnistunut yrityksistä huolimatta. Odotan että tästä oravanpyörästä pääsen eläkkeelle, ja tarvittaessa tehdä niitä yksittäistunteja mikäli niitäkään on tarjolla.

Vierailija
30/34 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aika lailla samassa tilanteessa kuin sinä eli täytän 63 vielä kuluvan vuoden aikana. OVEa en tosin ole hakenut. Ei meidän ikäisiä tosiaan nykyisessä työllisyystilanteessa kukaan palkkaa töihin. Se työkkärin virkailija jonka kanssa olen asioinut on ollut todella asiallinen ja molemmat tiedetään, että olisi suoranainen ihme, jos vielä työllistyisin, joten hyvässä ymmärryksessä esitämme roolimme ja teemme vain ne aivan pakolliset liikkeet mitä vaaditaan. 

Mitäköhän muuten keksivät meille kuuskolmosille joilla tulee näillä näkymin vuoden kuluttua täyteen 1.5 vuotta työttömänä ja 1.5.2026 voimaan tulevan lakiesityksen mukaan tuolloin meille täytyy järjestää joku ihmeellinen aktivointijakso :-). Tosi viisasta käyttää tuolloin paukkuja kohta 64 täyttäviin jäähdyttelijöihin. No, ehkäpä järki voittaa ja meidät ikääntyneet vapautetaan tuosta pelleilystä.

Vierailija
31/34 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljoa työt kiinnosta. Tuilla pärjään elämässä ihan hyvin. Kiitos Suomi.

Vierailija
32/34 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän muuten keksivät meille

Eiköhän se tarkoita 4 paikan hakemista. Työllisyysvarojen tuhlaamista meidän ikäiset pistää jollekin kurssille. Alkaa olla iän tuomia vaivojakin, ikänäkökin vaikeuttaa pääte työskentelyä ja onhan se ulkonäkökin hieman rapistunut. Varmaan jonkun käsityö kerhon järjestävät.

Vierailija
33/34 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin oonki. Hähhähhää.. lipitän just olutta gogo-baarissa Pattayan lämmössä. Ottaako päähän?

Mäkin olen laiska. Kiva istuskella tässä möksän aurinkoisella terassilla päiväkahveilla selaillen samalla Madeiran matkoja tuonne joulu-tammikuulle :-)

Vierailija
34/34 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen vain niitä työpaikkoja mihin en voi päästä. Kiitos Sanna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi