IS: Äitille tuli paha mieli, kun ei saanut ottaa 6 vuotiasta kuntosalille leikkimään.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011520179.html
On se kumma, kun ei saa ottaa pientä lasta mukaan kuntosalille leikkimään ja häiritsemään muita.
Kommentit (317)
Minä käyn lapsen kanssa salilla, sopivaan aikaan kun menee aamupäivästä niin siellä ei ole ketään muita, saadaan treenata ihan rauhassa. Eikä liikuntahallin henkilökuntaakaan kiinnosta, kävelee vaan sisään ja lätkällä sitten salin ovi auki ja treenaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä nainen ei ole kuullut Lapsiparkista! Itse olen ollut töissä sellaisessa. Kuntosali, hoplop ja lapsiparkki oli samassa rakennuksessa. Lapsia oli koko ajan parkissa 3-8. Kyllä siellä äidit työnsivät vaikka väkisin lapsensa parkkiin, vaikka ei olisi mahtunut.
Mistä tiedät, että hän ei ole kuullut lapsiparkista? Minä en ainakaan ole koskaan ollut sellaisella salilla, missä parkkia olisi.
Huh kamalaa, viisitoista sivua negatiivista kirjoittelua lapsista. Ei saisi enää mennä lapset kirjastoonkaan ja uimahallissakin lasten uinti ärsyttää.
Itse olen lapsuudessani viettänyt kymmeniä, jos ei satoja iltoja vanhempieni mukana, kun he kuuluivat kaikenlaisiin yhdistyksiin ja seuroihin. Siellä luin jossain huoneen nurkassa tai eteisessä kirjoja ja piirsin tai istuin paikallani ja leikin jotain pienimuotoista, eikä ketään asia suututtanut.
Ymmärrän, että äitiä harmittaa kuntosaliharjoittelun loppuminen. Ymmärrän kyllä, että kuntosaliin ei lapsilla ole asiaa. Mutta jos kyseessä on joku hiljainen sali, jossa ei muita ole samaan aikaan, niin ihmettelen kireäpipoisuutta. Ehkä siellä on ollut vaaratilanteita tai lapset juoksevat tms. niin silloinhan se on pakko kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Huh kamalaa, viisitoista sivua negatiivista kirjoittelua lapsista. Ei saisi enää mennä lapset kirjastoonkaan ja uimahallissakin lasten uinti ärsyttää.
Itse olen lapsuudessani viettänyt kymmeniä, jos ei satoja iltoja vanhempieni mukana, kun he kuuluivat kaikenlaisiin yhdistyksiin ja seuroihin. Siellä luin jossain huoneen nurkassa tai eteisessä kirjoja ja piirsin tai istuin paikallani ja leikin jotain pienimuotoista, eikä ketään asia suututtanut.
Ymmärrän, että äitiä harmittaa kuntosaliharjoittelun loppuminen. Ymmärrän kyllä, että kuntosaliin ei lapsilla ole asiaa. Mutta jos kyseessä on joku hiljainen sali, jossa ei muita ole samaan aikaan, niin ihmettelen kireäpipoisuutta. Ehkä siellä on ollut vaaratilanteita tai lapset juoksevat tms. niin silloinhan se on pakko kieltää.
Tämän äidin mies voisi ottaa hiukan myös vastuuta lastenhoidosta.
Vierailija kirjoitti:
Sinun mielestäsi se on negatiivista kirjoittelua, että kirjoittelijat ovat olleet huolissaan sen lapsen turvallisuudesta? Mielestäni se on nimenomaan lapsiystävällistä että heitä ei haluta päästää paikkoihin joissa he voivat olla vaaraksi itselleen.
Lapsiparkkeja oli jossain vaiheessa lähes joka kuntosaliketjussa. Itsekin vein tytön sinne jumpan ajaksi. Yksi äiti kävi lähes joka ilta (pakkomielle liikuntaan) monella tunnilla. Hänen lapset istui pienessä huoneessa monta tuntia ja vanhempi teki läksyjä. Lapsiparkin hoitajat puuttui lopulta asiaan ja hänelle sanottiin et saa tuoda vaan yhden tunnin ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos siellä on paikalla joku toinen, jolle se aika on ainoa sopiva (vuorotyö tms.) ja sitten oma ohjelmaa ei voi vetää läpi, koska paikalla juoksentelee lapsi, joka on koko ajan tiellä? Yrität tehdä painojen kanssa askelkyykkyjä ja kas, hassunhauska lapsi yrittää tehdä kärrrynpyöriä juuri siinä, missä sinun on tarkoitus mennä. Ilman muuta aikuinen voi valita toisen paikan, mutta miksi lapset ovat joka paikassa ykkösiä, myös salilla? En ole salilla viihdyttämässä muiden lapsia, joten sanon aika tylysti, että pois edestä ja siitäkös alkaa parku ja vanhempi valittaa, että ei saa olla lapsivihaaja.
En halua yhtään pentua salille. Jos salilla ei ole lastenhoitopalvelua, niitä ei sinne viedä. Piste.
Vierailija kirjoitti:
On edes yksi LAPSIvapaa paikka. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin kesken omien harjotusten joku räkis tulee kyselemään "miksi sinä teet noin, miksi näin, meidän äiti/isi tekee....." ja muutenkin häiritsee. Ja äitinsä (miksei myös isä) ei lotkauta korviaan. Pitäköön kotona ne kakaransa, KIITOS! En ole lapsivihamielinen, mutta pitää olla edes yksi paikka, mihin lapsia EI tuoda.
tämä. Rakastan lapsia, mutta nykyään lapset pitävät kaikkialla aivan häiriintynyttä mölyä ja itkua. Pahimpia esimerkkejä on keskustakirjasto Oodi, missä aikuisten osaston kirjahyllyjä selatessa tai lehtiosastolla lehtiä lukiessa ei kuule omia ajatuksiaan, kun ympärillä tenavat itkee ja kirkuu kilpaa.
Vaikka kyseinen lapsi olisikin salilla kiltisti, niin kaikki eivät välttämättä ole. Ehkä kunta on saanut valituksia jostain toisesta lapsesta. Ja raja on pakko laittaa johonkin.
Kävin itse vuosia sitten eräässä tanssikoulussa ja siellä eräällä yksinhuoltajalla oli lapset joskus harvoissa mukana. Alussa istuivat salin nurkassa, missä oli ryhmä pöytiä. Värittivät kynillä tai pelasivat pelikonsolia. Isompana istuvat salin ulkopuolella aulan penkeillä.
Ei lapsista mitään haittaa ollut ja kaikki tiesivät, ettei totaaliyksinhuoltajaäiti pääsisi mihinkään ilman lapsia. Lapset olivat rauhallisia. Kummipoikani oli samaa ikäluokkaa ja häntä ei kyllä olisi voinut ottaa tuollaiseen tilaisuuteen mukaan, kun ei pysynyt hetkeäkään paikallaan .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun mielestäsi se on negatiivista kirjoittelua, että kirjoittelijat ovat olleet h
Ei, vaan mielestäni on negatiivista kirjoittelua, että lapset eivät ole tervetulleita kirjastoon tai uimahalliin.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka kyseinen lapsi olisikin salilla kiltisti, niin kaikki eivät välttämättä ole. Ehkä kunta on saanut valituksia jostain toisesta lapsesta. Ja raja on pakko laittaa johonkin.
Kävin itse vuosia sitten eräässä tanssikoulussa ja siellä eräällä yksinhuoltajalla oli lapset joskus harvoissa mukana. Alussa istuivat salin nurkassa, missä oli ryhmä pöytiä. Värittivät kynillä tai pelasivat pelikonsolia. Isompana istuvat salin ulkopuolella aulan penkeillä.
Ei lapsista mitään haittaa ollut ja kaikki tiesivät, ettei totaaliyksinhuoltajaäiti pääsisi mihinkään ilman lapsia. Lapset olivat rauhallisia. Kummipoikani oli samaa ikäluokkaa ja häntä ei kyllä olisi voinut ottaa tuollaiseen tilaisuuteen mukaan, kun ei pysynyt hetkeäkään paikallaan .
Ei ole reilua kieltää koko kylän lapsilta jos yksi ei osaa käyttäytyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun mielestäsi se on negatiivi
Ja lisään vielä, että se myös, että lapsia haukutaan ja heistä puhutaan ikävästi lukuisissa kommenteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole reilua kieltää koko kylän lapsilta jos yksi ei osaa käyttäytyä&nb
Mutta kun ei saa kieltää vain yhdeltä, se on maalittamista.
Vierailija kirjoitti:
En halua yhtään pentua salille. Jos salilla ei ole lastenhoitopalvelua, niitä ei sinne viedä. Piste.
Entäs ne lapset, jotka harrastavat urheilua tavoitteellisesti ja kuntosaliharjoittelu kuuluisi osa harjoitusohjelmaan, missä he saisivat treenata?
Luulen että kaikki salit eivät voi ottaa lapsia. Koska osa aikuisista haluaa tehdä rauhassa sarjoja, aikuisten kanssa. Kunnan sali saattaisi olla poikkeus, jos on erikseen tilaa. Usein painot ovat isoja kuntien saleilla ja niissä on enemmän miehiä. Naisille pitää olla kevyemmät laitteet ja käsipainot, sekä siisteyttä, omaa rauhaa naisille.
Vierailija kirjoitti:
Luulen että kaikki salit eivät voi ottaa lapsia. Koska osa aikuisista haluaa tehdä rauhassa sarjoja, aikuisten kanssa. Kunnan sali saattaisi olla poikkeus, jos on erikseen tilaa. Usein painot ovat isoja kuntien saleilla ja niissä on enemmän miehiä. Naisille pitää olla kevyemmät laitteet ja käsipainot, sekä siisteyttä, omaa rauhaa naisille.
Kyllä meillä kunnan salilla on käsipainot alkaen 1 kg...
Mulle on tullut kammo lapsista salilla.
Omaa ohjelmaani kaikessa rauhassa suoritin ja ykskaks joku mies säntää ohitseni... luurit korvilta ja auts. siellä on takana joku noin neljä vuotias ja työntämässä sormiaan nousevien painoja väliin ja reikiin. Lapsen isä löyty ja tää toinen mies ripitti asiallisesti. Kunnes taas hetken päästä se muksu oli siellä laitteiden välissä.. Se oli ihan hirveetä. Satuttaa vielä ittensä.
Seuraavalla viikolla sitten tää sali saa suht ärhäkän palautteen, kun ei ole lapsiparkkia tai muut treenaajat eivät osaa varoa lapsia. Aivan järjetöntä tekstiä. Sittemmin ovat olleet tarkempia, ettei lapsia edes vaihdeta sieläl sallla. Että isä treenaa eka ja vielä menis vartti... ennenkuin ohjelma on käyty läpi ja äiti vaan jättää muksun siihen "rauhaksiin tekemään omaa juttuaan" Juujuu. :(
Eiku sinne vaan ja joku setä vois huitaista levytangolla pari kertaa takaraivoon. Maailma kiittäisi.
Missä sanotaan, että huonosti käyttäytyvät lapset pitää päästää salille? Huonosti käyttäytyvä aikuinenkin laitetaan pihalle. Olen harrastanut kiipeilyä lasteni kanssa ja näissä paikoissa oli myös pieniä lapsia. Kukaan ei hölmöillyt koska kaikki tiesi säännöt ja riskit.
Luuletko että jossain Kurikan liikuntahallin yhteydessä (?) olevassa kuntosalinurkkauksessa on jotain valvojia, jotka pystyisi heti puuttumaan asiaan jos joku yksittäinen lapsi alkaa pitää älämölöä? Eiköhän siellä ole kävijöillä joku oma avain tms. millä sinne mennään ja nyt muut kävijät on valittaneet siitä että lapset siellä häiritsee. Ei voida nimetä että juuri tuon kirjoittajan lapsi on se joka on häiriöksi, joten on ollut pakko kieltää kaikki.