Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Äitille tuli paha mieli, kun ei saanut ottaa 6 vuotiasta kuntosalille leikkimään.

Vierailija
26.09.2025 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011520179.html

On se kumma, kun ei saa ottaa pientä lasta mukaan kuntosalille leikkimään ja häiritsemään muita.

Kommentit (317)

Vierailija
261/317 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä käynyt salilla jonne saisi tuoda lapsia ja kieltoon on hyvä syy. Pienet lapset eivät tottele vaan ryntäilevät arvaamattomasti. Pieni lapsi ei hahmota muiden ihmisten liikkeitä. Aikuisilla on isoja painoja käsissään ja hartioillaan ja tasapaino voi mennä jos lapsi törmää. Jos lapsi on tarpeeksi iso istumaan salilla paikallaan kun käsketään, hän on tarpeeksi iso jätettäväksi yksin kotiin. 

Eikä ole välttämättä tarpeeksi iso jätettäväksi yksin kotiin. Kaikki eivät asu kuntosalin naapurissa ja treenaa 30 min.

Vierailija
262/317 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhmutsi🤣 kuinka on edes varaa kuntosaliin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/317 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhimillinen reaktio olisi "voi ei, ihmisillä on tarve päästä salille niin että lapsi on mukana, mutta onko tämä turvallista? miten voisimme järjestää tähän turvallisen mahdollisuuden? pienten lasten äidit tarvitsevat kuntosalia erityisen paljon, jos heillä ei ole kotona ketään joka voisi vahtia lasta"

Vierailija
264/317 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa voimaharjoittelu aloitetaan liian myöhään. Siitä seuraa rasitusvammoja urheileville nuorille, koska pohjatöitä ei ole tehty lapsuudessa niin teininä tulee kremppaa kun kroppa ei kestäkään kasvanutta harjoitusrasitusta.

Vierailija
265/317 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä käynyt salilla jonne saisi tuoda lapsia ja kieltoon on hyvä syy. Pienet lapset eivät tottele vaan ryntäilevät arvaamattomasti. Pieni lapsi ei hahmota muiden ihmisten liikkeitä. Aikuisilla on isoja painoja käsissään ja hartioillaan ja tasapaino voi mennä jos lapsi törmää. Jos lapsi on tarpeeksi iso istumaan salilla paikallaan kun käsketään, hän on tarpeeksi iso jätettäväksi yksin kotiin. 

Eikä ole välttämättä tarpeeksi iso jätettäväksi yksin kotiin. Kaikki eivät asu kuntosalin naapurissa ja treenaa 30 min.

Nepsy?

Vierailija
266/317 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa voimaharjoittelu aloitetaan liian myöhään. Siitä seuraa rasitusvammoja urheileville nuorille, koska pohjatöitä ei ole tehty lapsuudessa niin teininä tulee kremppaa kun kroppa ei kestäkään kasvanutta harjoitusrasitusta.

Miksi alapeukku tosiasiaan? Oma lapsesi aloitti liian myöhään ja sai selkärangan rasitusmurtuman?

Vierailija
267/317 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt, kun jäsenyyssalille, jossa on pikkuiset kopit sisäänkirjautumista varten, tunkee joku 7-vuotias pikkujannu isänsä kanssa, että just ja just sinne koppiin yhdessä mahtuu. Tämä näky kertoo jo, ettei sellaiselle salille ole tervetulleita muut kuin maksavat asiakkaat. 

Lapsen kanssa voi harrastaa vapaasti vaikka mitä liikuntaa: kävelyä, juoksua, pyöräilyä, uintia, hiihtoa, luistelua, palloilulajeja, yleisurheilua, patikointia, soutua ym. ym. Miten joku voi ajatella, ettei lapsen kanssa saa mennä minnekään, jos ei saa mennä yhdessä kuntosalille? Ja kuten moni on täälläkin sanonut, myös aikuinen voi kaivata kuntosalitreeniltään myös lapsivapaata hetkeä. Koskee myös crossfit-saleja. 

Painottaisin myös sitä, ettei yhtään totisempi kuntosalitreeni ole kasvavalle lapselle hyvä laji. Myöhemmässä teini-iässä, 15-16 -vuotiaana se on ok, ei niin kauan, k

Tämä! Kukaan ei tuollaista tutkimusta pysty linkittämään, koska sellaista ei ole olemassakaan. Täysi harhaluulo, jota edelleenkin viljellään. Miettikää nyt järjellä, että miten joku hauiskääntö tai askelkyykky vaikuttaa mitenkään pituuskasvuun? Jos itsensä rikkoo salilla niin se voi johtua väärästä tekniikasta, liian isoista painoista tai jo olemassa olevasta terveysongelmasta.

Joku vinkkasi, että miksei lapsen kanssa harrasta hiihtämistä tai yleisurheilua. Ensinnäkin täällä pk-seudulla ei ole edes lunta, jotta voisi hiihtää. Talviurheilulajeja ei montaa viikkoa pääse harrastamaan. Yleisurheilua voi harrastaa vain seurassa tietyn aikataulun mukaan. Ei täällä ole mitään julkista paikkaa missä voi yleisurheilla silloin kun itselle sopii. Tästä sitten kolmanteen pointtiin. Olen itse harrastanut 25 vuotta saleilua ja se on itselleni tärkeä harrastus, jonka haluaisin jakaa lapseni kanssa. Valitettavasti käytännössä joka paikassa ikäraja on 15 vuotta, joten lapseni joutuu vielä neljä vuotta odottamaan. Hän nimittäin oli vähän aikaa lasten crossfitissä ja tykkäsi kovasti. Valitettavasti sali muutti pois, joten se loppui. Mitään vastaavaa ei ole.

Vierailija
268/317 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt, kun jäsenyyssalille, jossa on pikkuiset kopit sisäänkirjautumista varten, tunkee joku 7-vuotias pikkujannu isänsä kanssa, että just ja just sinne koppiin yhdessä mahtuu. Tämä näky kertoo jo, ettei sellaiselle salille ole tervetulleita muut kuin maksavat asiakkaat. 

Lapsen kanssa voi harrastaa vapaasti vaikka mitä liikuntaa: kävelyä, juoksua, pyöräilyä, uintia, hiihtoa, luistelua, palloilulajeja, yleisurheilua, patikointia, soutua ym. ym. Miten joku voi ajatella, ettei lapsen kanssa saa mennä minnekään, jos ei saa mennä yhdessä kuntosalille? Ja kuten moni on täälläkin sanonut, myös aikuinen voi kaivata kuntosalitreeniltään myös lapsivapaata hetkeä. Koskee myös crossfit-saleja. 

Painottaisin myös sitä, ettei yhtään totisempi kuntosalitreeni ole kasvavalle lapselle hyvä laji. Myöhemmässä teini-

Unohdin noista lapsiparkeista mainita. Minulla on kokemus useammasta kuntosalin lapsiparkista ja niiden aktiviteetit on tyyliin piirtäminen ja telkkari. Vain yhdessä paikassa oli lapsille temppurata. Miten lapsi oppii tuollaisessa ympäristössä mitään aktiivisuutta?

Vierailija
269/317 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin noista lapsiparkeista mainita. Minulla on kokemus useammasta kuntosalin lapsiparkista ja niiden aktiviteetit on tyyliin piirtäminen ja telkkari. Vain yhdessä paikassa oli lapsille temppurata. Miten lapsi oppii tuollaisessa ympäristössä mitään aktiivisuutta?

Miksi sen lapsen pitäisi oppia juuri siellä mitään aktiivisuutta? Se on parkki, nimensä mukaisesti sinne parkkeerataan se lapsi siksi aikaa että vanhempi saa treenata. Sen treenin jälkeen lapsen saa ihan vapaasti viedä johonkin hänelle mielekkäämpään aktiviteettiin jossa hän saa itse tehdä enemmän. Taatusti lapsiparkkiinkin voisi järjestää ihan mitä vaan, mutta se näkyisi myös hinnassa, myös niille salin asiakkaille jotka ei lapsiparkkia edes käytä. Siksi mielestäni on ihan vaan reilua että siihen ei panosteta liikaakaan.

Vierailija
270/317 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosali ei ole leikkipaikka.  Vanhemmat voi vuorotella lapsenhoidossa, voi järjestää kaitsijaa kotiin, lapselle voi järjestää muuta harrastetoimintaa vanhemman kuntoilun ajaksi. On aikuisten asioita, on lasten juttuja  ja on  aikuisten ja lasten yhteisiä juttuja,

Vierailija
271/317 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin joskus naisille tarkoitetulla salilla, jossa oli lastenhoito. Menis  sellaiselle salille.

EI SAATANA! Oikeastiko kuvittelet, että Kurikassa on jotain naistensaleja, ja vielä sellaisia joissa olisi lastenhoito? EI OLE! Sellaisia saleja on vain parissa Suomen suurimmassa kaupungissa.

Vierailija
272/317 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia kuntosaleja on joissa lapsiparkki/lastenhoito. Voisi ostaa kortin sellaiseen.

Ei ole mitään tuollaisia kuntosaleja. Kai luit jutun? Nainen ei asu Helsingissä.

Vierailija
273/317 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen lapsen pitäisi oppia juuri siellä mitään aktiivisuutta? Se on parkki, nimensä mukaisesti sinne parkkeerataan se lapsi siksi aikaa että vanhempi saa treenata. Sen treenin jälkeen lapsen saa ihan vapaasti viedä johonkin hänelle mielekkäämpään aktiviteettiin jossa hän saa itse tehdä enemmän. Taatusti lapsiparkkiinkin voisi järjestää ihan mitä vaan, mutta se näkyisi myös hinnassa, myös niille salin asiakkaille jotka ei lapsiparkkia edes käytä. Siksi mielestäni on ihan vaan reilua että siihen ei panosteta liikaakaan.

Miksi lapsi ei saisi treenata aikuisen kanssa salilla? Vanhemman kanssa yhdessä treenaava lapsi ei ole riskitekijä. Jos lapsi ei siellä osaa olla tai puuhailee omiaan niin sitten sali on väärä paikka. Ymmärrätkö, että kuntosali on aivan erilaista liikuntaa kuin joku muu? Minun kumpikin lapseni haluaisivat harrastaa nimenomaan kuntosalia, mutta se ei ole ikärajan vuoksi mahdollista. Jos he haluaisivat tulla vain kärrynpyöriä heittelemään niin veisin heidät sirkuskouluun.

Vierailija
274/317 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia kuntosaleja on joissa lapsiparkki/lastenhoito. Voisi ostaa kortin sellaiseen.

Ei ole mitään tuollaisia kuntosaleja. Kai luit jutun? Nainen ei asu Helsingissä.

Niin, minäkin olen muuttanut kaupungista maalle ja joutunut sen myötä muokkaamaan harrastuksiani sen mukaan mitä on tarjolla ja mihin pystyn osallistumaan. Ne on niitä valintoja. Jos lapselle ei ole hoitajaa niin sitten vaan pitää harrastaa jotain sellaista mihin sen lapsen voi ottaa mukaan. 

Vierailija
275/317 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsi ei saisi treenata aikuisen kanssa salilla? Vanhemman kanssa yhde

Siksi että jos sen aikuisen kanssa treenaavan lapsen annetaan tulla salille niin sitten pitää antaa myös niiden kärrynpyörää heittävien lasten tulla salille. Ei mikään sali pysty valvomaan sellaista sääntöä että ainoastaan ruodussa pysyvät ja vaaraa aiheuttamattomat lapset sallittu, ainoa toimiva tapa on ikäraja.

Vierailija
276/317 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siihen asti oman kuntosaliharrastukseni oli mahdollistanut nimenomaan se, että voin ottaa 6-vuotiaan kuopuksemme mukaan salille. Siinä sitä liikuimme yhdessä. Minä tein punttitreeniä ja tytär sai sillä välin kiivetä puolapuille ja tehdä kärrynpyöriä samassa tilassa olevalla painimatolla, valvovan silmäni alla, Huhtakallio kirjoittaa."

Eli siinä he mekastivat yhdessä häiriköiden muita ja muiden piti varoa jotain pikkuipanaa.

Vierailija
277/317 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntosali ei ole leikkipaikka.  Vanhemmat voi vuorotella lapsenhoidossa, voi järjestää kaitsijaa kotiin, lapselle voi järjestää muuta harrastetoimintaa vanhemman kuntoilun ajaksi. On aikuisten asioita, on lasten juttuja  ja on  aikuisten ja lasten yhteisiä juttuja,

Missähän pullossa elät? Lapsi voi harrastaa aikuisen kanssa monia extreme-lajejakin, mutta jostain syystä kuntosali on ehdoton no no? 

Vierailija
278/317 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missähän pullossa elät? Lapsi voi harrastaa aikuisen kanssa monia extreme-lajejakin, mutta jostain syystä kuntosali on ehdoton no no? 

Jos vanhemmat haluaa keskenään viedä lapsen johonkin vaarallisiin tilanteisiin niin ei se kai valitettavasti kenellekään kuulu, mutta jos muut ihmiset joutuu tahtomattaan aiheuttamaan sen vaaran lapselle niin ei sen pidäkään olla sallittua. 

Vierailija
279/317 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsi ei saisi tre

Missä sanotaan, että huonosti käyttäytyvät lapset pitää päästää salille? Huonosti käyttäytyvä aikuinenkin laitetaan pihalle. Olen harrastanut kiipeilyä lasteni kanssa ja näissä paikoissa oli myös pieniä lapsia. Kukaan ei hölmöillyt koska kaikki tiesi säännöt ja riskit. 

Vierailija
280/317 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nainen ei ole kuullut Lapsiparkista! Itse olen ollut töissä sellaisessa. Kuntosali, hoplop ja lapsiparkki oli samassa rakennuksessa. Lapsia oli koko ajan parkissa 3-8. Kyllä siellä äidit työnsivät vaikka väkisin lapsensa parkkiin, vaikka ei olisi mahtunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä