Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syy suomalaisten köyhyydelle selvisi

Vierailija
26.09.2025 |

Iltalehti mainitsee, ertä 39% uskoo vaurastuvansa lotolla!!!! Jos porukka on oikeasti noin tyhmää niin eipä hallitus voi mitään lakkoileville tyhjäpäille jotka seisovat typerinä kuin ehmät laitumella.

Miksi ei voida jo myöntää, että ensimmäistä kertaa on hyvä hallitus, kun laittaa asioita kuntoon.. Voisi että kantaa jos sen oman kortensa kekoon eikä odotella lottovoittoa..

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No katsotaanpa.

Palkkatyöllä ei oikein tahdo vaurastua, sillä progressio on aika kamala yhdistettynä suomalaiseen kustannustasoon

Yrittämisessä suurin osa yrittelijöistä on lopettanut viiden vuoden jälkeen.

Suurin osa ihmisistä ei saa paljonkaan perintöä.

Joten en ihmettele, että lottovoitto tuntuu potentiaalisimmalta vaihtoehdolta.

Koulujen käyminen ja/tai yrittäjyys hyvällä liikeidealla on paljon todennäköisempää. 

Yrittäjyydessä on aika pahoja riskejä verrattuna lottoamiseen.

Siinä voi helposti menettää ihan kaiken, lotossa menee joku kymppi vuodessa.

Viidessä vuodessa 60% firmoista on lopettanut, kymmenessä yli 80% ja nyt on EU-direktiivin vuoksi ennätys pikkufirmojen lopettamisessa kevennetyn verokannan poistuessa alle 30 000 vuodessa tuottavista firmoista.

Rikastuineiden yrittäjien osuus lienee noin 2%. 

Arviointi tehdään seuraavasti:

-Palkkatyö: Pieni-keskinkertainen riski, vaurastumisen todennäköisyys lähestyy nollaa

-Yrittäminen: Korkea riski, vaurastumisen todennäköisyys 2 %

-Lottoaminen: Ei riskiä, vaurastumisen todennäköisyys lähestyy nollaa.

Vierailija
42/75 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän ihmiset nyt tekevätkin eli säästävät ja sijoittavat.  Mikä on ongelma?

ai "ihmiset säästävät ja SIJOITTAVAT". Suomalaisten mediaanisalkku on vaatimaton 5400 €, joka on 1/10 siitä minkä minä olen tänä vuona parhaana kuukautena sijoittanut, Se on noin tuplasti sen minkä olen sijoittanut HUONOINPANA kuukautena. 

Ei tuota oikein sijoittamiseksi voi sanoa. 

Se onkin mediaani. Eli tuo alempi puolikas ei oikeasti sijoita, heillä vaan sattuu olemaan jotain pieniä sijoituksia. Hyvähän sekin on.  Tämä ei kuitenkaääan kerro mitään siitä, saako kunnolla sijoittamalla jotain aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ai "ihmiset säästävät ja SIJOITTAVAT". Suomalaisten mediaanisalkku on vaatimaton 5400 €, joka on 1/10 siitä minkä minä olen tänä vuona parhaana kuukautena sijoittanut, Se on noin tuplasti sen minkä olen sijoittanut HUONOINPANA kuukautena. 

Niin, jos SINÄ ja sun tekemiset on se tärkein mittari. Not.

Vierailija
44/75 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomi mikään köyhä maa ole. Itse asiassa kuulumme nimenomaan maapallon varakkaimpien kansakuntien listalla melko korkealle sijalle.

Sehän on vain se pieni porukka, joka tällä palstalla itkee ja valittaa. Suurimmalla osalla menee hyvin.

Vierailija
45/75 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kansalaiset ole noudattanut hallituksen oppia, enemmän kuin hyvin. 

Koskaan aikaisemmin Suomen historiassa kansalaiset eivät ole tallentaneet rahaa pakkitilille niin paljon, kuin tämän hallituksen aikana, samoin ostaneet kansainvälisiä pörssiyhtiön osakkeita, jopa päivittäistavarat tilataan Temusta Kiina tihkamaa, eikä käytetä kalliimpaan kulutukseen, ei edes käydä syömässä työpaikka ruokalassa tai mäkkärissä, vaan syödään omat eväät, ei käytetä mitään Palveluita, jopa leikataan itse hiukset jne.

Miten paljon ap. vielä haluaisi kansalaisten säästää ja mennä kohti vaurastumista? Monet ovat ostaneet asunnon jopa Espanjasta.

Luulisi tällä konstilla hallitus saavan velattomaksi ja Suomen varaksi, kun köyhille ei makseta tukija. 

Vierailija
46/75 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No katsotaanpa.

Palkkatyöllä ei oikein tahdo vaurastua, sillä progressio on aika kamala yhdistettynä suomalaiseen kustannustasoon

Yrittämisessä suurin osa yrittelijöistä on lopettanut viiden vuoden jälkeen.

Suurin osa ihmisistä ei saa paljonkaan perintöä.

Joten en ihmettele, että lottovoitto tuntuu potentiaalisimmalta vaihtoehdolta.

Koulujen käyminen ja/tai yrittäjyys hyvällä liikeidealla on paljon todennäköisempää. 

Yrittäjyydessä on aika pahoja riskejä verrattuna lottoamiseen.

Siinä voi helposti menettää ihan kaiken, lotossa menee joku kymppi vuodessa.

Viidessä vuodessa 60% firmoista on lopettanut, kymmenessä yli 80% ja nyt on EU-direktiivin vuoksi ennätys pikkufirmojen lopettamisessa kevennetyn verokannan poistuessa alle 30 000 vuodess

rikastuneiden lottoajien määrä vielä pienenmpi, joten 2% on paljon parempi tulos. 

Vierailija
47/75 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No lasketaampa vähäsen. Pelataan vaikka lottoa, jos tekee yhden rivin lottoa, yksi rivi nostaa voiton todennäköisyyttä 100%, enempää rivejä ei kannata tehdä, koska se ei käytännössä nosta voiton osumisen todennäköisyyttä lisää tai on mitättömän pieni.

Lottoat joka viikko siis yhden rivin syntymästä 80 vuotiaaksi. 52 viikkoa X 80 X 1€ = 4160 €. Kertokaa miten tolla rahalla, muistetaan että se kertyy 80 vuoden aikana,  tullaan miljonääriksi? Ompahan joku jännitys lauantaisin.

Selvisitkö tosiaan kansakoulun matikasta läpi?

Vierailija
48/75 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt se vasta lottovoitto on varmempi kuin yrittäminen. Typerä YEL joka perustuu johonkin kusiseen taulukkoon, kuin todellisuuteen. Kotitalousvähennyksen poistaminen ahdistaa pienyrittäjiä vielä enemmän. Ansiosidonnaisen porrastaminen tehnyt sen, että ihmisten pitää varautua paremmin tulevaisuutta varten, joten kaikesta vähemmän tärkeestä luovutaan eli siirretään ja jätetään kokonaan tekemättä esim. remonttia. Ansiosidonnaisella olevalla taas ei ole varaa käydä enää edes parturissa, joten leikataan itse. Kaikki tämä näkyy aivan järkyttävänä konkurssiaaltona ja kun olet itse siellä tekemässä sitä konkurssia, niin rikastuitko yrittämisellä? Isoja 40 vuotta vanhoja raksafirmoja mennyt konkaan, saatto siinä omistajilla olla rikkaita vuosia, mutta eiköhän omatkin rahat ole menneet firman tekohengittämiseen, kunnes likviditeetti loppui ja firma konkkaan.

Vierailija
49/75 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se onkin mediaani. Eli tuo alempi puolikas ei oikeasti sijoita, heillä vaan sattuu olemaan jotain pieniä sijoituksia. Hyvähän sekin on.  Tämä ei kuitenkaääan kerro mitään siitä, saako kunnolla sijoittamalla jotain aikaan.

Sitähän juuri sanoin. Suomalaiset eivät JUURIKAAN sijoita vaikka sitä nyt hehkutettu kun uudet tilastot tulivat ja niiden määrä joilla on arvo-osuustili on kasvanut. 

Vierailija
50/75 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa voi elää siedettävää elämää ja harrastaa ja matkustella jos bruttona ansaitsee 5 000 €/kk.

Jos tämän lisäksi haluaa vaurastua sijoitusten avulla tarvitaan ainakin 8 000 €/kk koska kova verotus.

Riippuu kait mitä on "siedettävä elämä".

Itsekseen elävänä sinkkuna, 2200/kk verojen jälkeen on minulle tuonut oman velattoman yksiön, nyt sata tonnia rahastoissa ja n. kuukauden lomareissun kesäisin. 

Autoa ei ole, ei parisuhdetta eikä täten lapsia, ruuat teen pääosin itse ja harrastukseni ovat halpoja, eikä ole mitään shoppaamis tms. pakkokulutuksen tarvetta.

Vierailija
51/75 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomi mikään köyhä maa ole. Itse asiassa kuulumme nimenomaan maapallon varakkaimpien kansakuntien listalla melko korkealle sijalle.

Suomi on HELVETIN köyhä maa kun katsoo lukuja. Länsieuroopan maista köyhin kansa, entiset itäblokin maat alkavat menemään ohi oikealta ja vasemmalta... No juu, ollaanhan me rikkaampia kuin jotkut ambomaalaiset, mutta siinä se. 

Vierailija
52/75 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudella arvo-osuustilillä on vähän väkisinkin vasta vähän rahaa. Sikäli hehkutus on ihan oikeutettua. Sijoittamalla vaurastuminen on hidasta puuhaa, mutta varsin varmaa, kun vaan jaksaa jatkaa tasaisesti.

Vierailija
53/75 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on HELVETIN köyhä maa kun katsoo lukuja. Länsieuroopan maista köyhin kansa, entiset itäblokin maat alkavat menemään ohi oikealta ja vasemmalta... No juu, ollaanhan me rikkaampia kuin jotkut ambomaalaiset, mutta siinä se. 

Tuo on osittain harhaa. Monissa verrokkimaissa eläkesäästöt näkyvät henkilön omana varallisuutena. Suomessa ei.

Vierailija
54/75 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lottoaminen on kyllä ihan helvetin tyhmää. En voisi olla läheinen sellaisen ihmisen kanssa joka ei ymmärtäisi todennäköisyyksiä tuon vertaa. Pää hajoaisi. 

Vauraammaksi tulee, jos sijoittaa ne lottoon menevät rahat, tai jopa jos laittaa ne säästöpossuun. 

Jokainen käyttää omaa rahansa a minne  haluaa, ei kuulu toiselle. Ei edes seurustelukumppanille. Parempi se lotto on  kuin tupakka ja viina 

Vierailija
55/75 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasse Lehtinen totesi aikanaan että köyhyys poistuu suomessa ryhtymällä rikkaaksi

Vierailija
56/75 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on osittain harhaa. Monissa verrokkimaissa eläkesäästöt näkyvät henkilön omana varallisuutena. Suomessa ei.

miksi eläke"säästöt" näkyisikään suomalaisten varallisuudessa. EIvät ne ole SUOMALAISTEN varallisuutta. Et hallitse niitä, niitä ei peritä jne. ei ole mitään henkilöiden "eläkeSÄÄSTÖÄ" olemassakaan. On vain "lupaus" että sulle EHKÄ tullaan maksamaan tämän verran eläkkeitä.. Ja tämä voi poliittisella päätöksellä muuttua milloin vain. 

Vierailija
57/75 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudella arvo-osuustilillä on vähän väkisinkin vasta vähän rahaa. Sikäli hehkutus on ihan oikeutettua. Sijoittamalla vaurastuminen on hidasta puuhaa, mutta varsin varmaa, kun vaan jaksaa jatkaa tasaisesti.

Haluaisin rahat tulevana viikonloppuna enkä 30 vuoden kulutttua. Mitä niillä rahoilla vanhana tekee kun elämä alkaa olla ohi?

Vierailija
58/75 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtiovarainministeriön mukaan suomalaiset ovat köyhiä siksi, ettei ne hassaa viimeisiä rahojaan ruokakauppaan.

Nimenomaan. Emme rikastu, koska säästämme!

Vierailija
59/75 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin rahat tulevana viikonloppuna enkä 30 vuoden kulutttua. Mitä niillä rahoilla vanhana tekee kun elämä alkaa olla ohi?

no ainakin MINÄ nautin siitä että vuosittain saan yksistään OSINKOINA 5 numeroisen summan, sillä kuule tekee PALJON ylimääräistä ja eläkeikäänkin on vielä todella pitkä aika. Esimerkiksi TÄMÄN PÄIVÄN osingoilla ostin tämän viikonlopun samppanjapullon, ja jäipä vielä rahaa takaisinsijoitettavaksikin. Ensi viikolla sitten tulee lisää osinkoja, katsotaan sitten että tehdäänkö niillä jotain kivaa vai sijoitetaanko edelleen (jos nyt ei mitään eritystarpeita ole). 

Vierailija
60/75 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö, Suomalaiset on vauraudessaan maailman 23. vaurain kansa, jopa vauraampi ruotsalaisia, joka on sijalla 24.  Ja toisin kuin useammassa maassa, Suomessa vauraus jakautuu tasapuolisimmin, kuin muissa maissa. 

https://www.op-media.fi/talous/suomalaiset-varakkaampia-kuin-ruotsalais…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi