Voiko pienen kanssa mennä Alkoon
Lapsi on jo kouluikäinen eli periaatteessa pärjäisi sen hetken omillaan vaikka kahviossa mutta tuntuisi vähän turhalta. Auttaisikohan se jos menisi niiden ostoskärryjen kanssa sinne Alkoon niin näkisivät että tilanne on se, että on jouduttu viikonlopun kauppareissulle poikkeuksellisesti kokoonpanolla jossa on vain yksi aikuinen?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ihan totta että ne eivät myy jos on lapset mukana?
Mitä hiton järkeä moisessa menettelyssä on?
Teini-ikäisen kanssa ei ainakaan myydä
Myydään.
Ehkä sulla on ollut tuttu myyjä tai olet itse joku tärkeä jolle ei uskalleta sanoa ei.
No en tod ole:), siis kumpaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole totta. Omat on jo aikuisia, mutta kyllä heidän kanssaan on voinut Alkossa käydä ostoksilla ihan kaiken ikäisinä. Vähän ihmettelin eilen kun olin pojan kanssa sieltä hakemassa pulloa viiniä ja poika nosti sen siihen hihnalle, minä siis maksoin sen (ja miehen kanssa juon sen viinin kyllä), mutta kassa ei kysynyt pojalta papereita.. poika on siis 20v eikä mene millään 30v ikäisestä. Toki on intissä just nyt (ja oli inttikamat päällä siellä Alkossa) ja täysin kalju, että ehkä se riitti todistamaan iän?
On totta.
Koska minulla olin 5- ja 7-vuotiaat mukana, niin Alkon täti ei myynyt minulle viinipulloa.
Joo, päihtyneelle ei myydä, se on totta.
Mun lapsi on 13 v. ja olen käynyt Alkossa sen kanssa lukemattomia kertoja, ja rehellisesti ei ikinä ole edes käynyt mielessä että siinä olisi jotain pahaa. En edes itse juo alkoholia kuin muutaman annoksen vuodessa ja nekin jotain juhlien alkumaljoja, joten ostokset Alkosta on joko pieniä pahvisia risottoviinipurkkeja, tai sitten jotain lahjapulloja.
Ikinä ei ole kysytty mitään, paitsi ehkä omia papereita joskus. Nyt olen 44 v. ja nelikymppiseksi asti sain n'yttää paperit usein ruokakaupassakin, jos isojen ruokaostosten joukossa oli pari tölkkiä olutta miehelle. Mielestäni Alkossa kysyttiin harvemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole totta. Omat on jo aikuisia, mutta kyllä heidän kanssaan on voinut Alkossa käydä ostoksilla ihan kaiken ikäisinä. Vähän ihmettelin eilen kun olin pojan kanssa sieltä hakemassa pulloa viiniä ja poika nosti sen siihen hihnalle, minä siis maksoin sen (ja miehen kanssa juon sen viinin kyllä), mutta kassa ei kysynyt pojalta papereita.. poika on siis 20v eikä mene millään 30v ikäisestä. Toki on intissä just nyt (ja oli inttikamat päällä siellä Alkossa) ja täysin kalju, että ehkä se riitti todistamaan iän?
On totta.
Koska minulla olin 5- ja 7-vuotiaat mukana, niin Alkon täti ei myynyt minulle viinipulloa.
Mulla oli kerran 5v mukana ja hän sitten sai jonkun hullun idean, että hän haluaa maksaa sen viinin omilla rahoillaan siinä kassalla (oltiin siis lomareissulla Suomessa ja lapsi oli saanut jonkun 20€ "lomarahaa", siis jos nyt jonkun tuliaisen haluaa itselleen ostaa tms). me miehen kanssa oltiin heti että "ei käy", mutta lapsi vaan inttää, että minä haluan. Myyjällä oli pelisilmää ja hän totesi hyvin tyylikkäästi, että "voi kun minä ne saa ottaa rahaa sinulta vastaan kun et ole 18v, että pakko se on nyt isän tämä maksaa. Mutta onpa kaunis ajatus." Eli kyllä myy.
Olin näkyvästi raskaana ja minulla oli taapero vaunuissa kun kävin hakemassa appiukon synttäreille juotavaa Alkosta. Hyvin palveltiin. Teinien kanssa turha yrittää. En saanut ostaa miehelle edes yhtä saunaolutta kun oli teini matkassa.
Vierailija kirjoitti:
Olin näkyvästi raskaana ja minulla oli taapero vaunuissa kun kävin hakemassa appiukon synttäreille juotavaa Alkosta. Hyvin palveltiin. Teinien kanssa turha yrittää. En saanut ostaa miehelle edes yhtä saunaolutta kun oli teini matkassa.
Eli todella riskiriitaista. Miten myyjä voi olettaa, että välittää juomaa teinille, mutta ei anna taaperolle. Mikä ihme on Alkon sääntö tähän? Eihän myyjät voi omasta päästä keksiä kenelle myydään ja kenelle ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko alkkis pärjätä yhtä iltaa ilman känniä?
käyväthän muutkin alkossa kuin alkoholisoituneet.
Sehän tässä maassa onkin ikävää kun pitää alkkisten kanssa asioida samassa kaupassa eikä vaan ottaa kaupasta sitä viinipulloa muiden ostosten ohessa !
Voi mennä pienen lapsen kanssa ja antaa lapselle pullo leijonaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kortilla, josta selviävät henkilötiedot, ei kannata maksaa. Käteisellä vain. Muuten lasu seuraa perästä.
ei seuraa. alkoholinkäyttö on se mikä ratkaisee,miten käyttää. ei liikkeessä asiointi itsessään. lapset voi viedä hoitoon, on omaakin aikaa vaikka yksin litkii,kunhan lapset hoidossa tarpeeksi kauan, juhlapyhät-vieraita jne. vanhempi saa päihtyäkin kunhan lapsi ei altistu. ruuanvalmistus, kakkujen kostus jne. se,että asioit liikkeessä ei ole henkilökunnan peruste tehtailla ns lastensuojeluilmoituksia- miksi käytät sanaa lasu.
Ei niitä pulloja kukaan siellä liikkeen tiloissa korkkaa, joten on pelkkää spekulaatiota kuinka ja missä niitä tullaan käyttämään. Jos jätetään ne ihan spurgun näköiset pois laskuista (joilla usein on ihan muut kanavat hankkia juotavansa), niin se suuri enemmistö Alkon asiakkaista on ihan siistejä, tavallisen näköisiä ihmisiä. Ei heistä voi mitään olettaa, suuntaan tai toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla pieni aina mukana, ei se housusta päällepäin näy !
Vierailija kirjoitti:
Olimme lähdössä mökille ja ruokaa oli kärryllinen Citymarketin kassalla. Ostoksissa oli pari siideriä ja mukanani oli 15v tyttäreni, itse olin tuolloin yli 40v. Kassa alkoi tivaamaan, että kenelle juomat tulevat. Väännettiin siinä hetkinen ja sitten kysyin kassalta, että mitä luulet olisinko ottanut tyttäreni tähän kassalle jos ne hänelle olisin ostamassa. Myi sitten kuitenkin ne siiderit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teini-ikäisen kanssa ei ainakaan myydä
Myydään.
Tiedän tapauksia joissa ei myyty.
KIljuselle ei myyty vaikka seurassa oli 34 vuotias.
https://www.seiska.fi/kotimaa/kansanedustajalla-huutoriita-alkossa-kimm…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kortilla, josta selviävät henkilötiedot, ei kannata maksaa. Käteisellä vain. Muuten lasu seuraa perästä.
ei seuraa. alkoholinkäyttö on se mikä ratkaisee,miten käyttää. ei liikkeessä asiointi itsessään. lapset voi viedä hoitoon, on omaakin aikaa vaikka yksin litkii,kunhan lapset hoidossa tarpeeksi kauan, juhlapyhät-vieraita jne. vanhempi saa päihtyäkin kunhan lapsi ei altistu. ruuanvalmistus, kakkujen kostus jne. se,että asioit liikkeessä ei ole henkilökunnan peruste tehtailla ns lastensuojeluilmoituksia- miksi käytät sanaa lasu.
Oletko oikeasti noin idari vai tarkoituksella tyhmä?
Jaa, jos itse olet oikeasti fiksu, niin miksi tartut moisiin?
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi on 13 v. ja olen käynyt Alkossa sen kanssa lukemattomia kertoja, ja rehellisesti ei ikinä ole edes käynyt mielessä että siinä olisi jotain pahaa. En edes itse juo alkoholia kuin muutaman annoksen vuodessa ja nekin jotain juhlien alkumaljoja, joten ostokset Alkosta on joko pieniä pahvisia risottoviinipurkkeja, tai sitten jotain lahjapulloja.
Ikinä ei ole kysytty mitään, paitsi ehkä omia papereita joskus. Nyt olen 44 v. ja nelikymppiseksi asti sain n'yttää paperit usein ruokakaupassakin, jos isojen ruokaostosten joukossa oli pari tölkkiä olutta miehelle. Mielestäni Alkossa kysyttiin harvemmin.
Ei siis ikinä!!!!
Ei katsota hyvällä jos niiden kärryjen kanssa sinne tunget. Jätät kärryt siihen alkon oven viereen, ja lapsi pitää kärryistä kiinni. Annat vaikka katsella puhelinta kun sinä kipaiset alkossa. Ei sinne kuitenkaan tarvitse jäädä asumaan..
Ei voi tai hänestä tulee alkoholisti. Samasta syystä tupakka-askit on piilotettu, jotta lapset eivät katso, että "aah, cool! noita mä poltan sitten isona kun aikuiset niitä ostaa". Sillähän sitä tunnuttiin perustelevan.
Vierailija kirjoitti:
Voiko alkkis pärjätä yhtä iltaa ilman känniä?
Pitääkö vetää kännit jos käy Alkossa? Olen käynyt Alkossa siis aina väärin.🥺
Tämä sääntö-suomi on ihan käsittämätön. Suomalaisetkaan ei tiedä mitä saa tehdä ja mitä ei, ja ihan kaupan myyjän mielialasta ja oletuksesta kiinni saako tehdä ostoksia vai ei.