Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko pienen kanssa mennä Alkoon

Vierailija
26.09.2025 |

Lapsi on jo kouluikäinen eli periaatteessa pärjäisi sen hetken omillaan vaikka kahviossa mutta tuntuisi vähän turhalta. Auttaisikohan se jos menisi niiden ostoskärryjen kanssa sinne Alkoon niin näkisivät että tilanne on se, että on jouduttu viikonlopun kauppareissulle poikkeuksellisesti kokoonpanolla jossa on vain yksi aikuinen?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko alkkis pärjätä yhtä iltaa ilman känniä?

käyväthän muutkin alkossa kuin alkoholisoituneet. 

Vierailija
22/61 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos epäilyttää, niin kysy reippaasti, saako lapsen tuoda Alkoon. Ihmeellistä, että aikuisen ihmisen pitää keksiä jotain ostoskärrynäyttäytymisiä.

Sitten ne ei myy jos kysyy, koska tietävät että lapsi on jossain piilossa sen aikaa. Käytä nyt järkeäsi.

Minulle tulisi kyllä heti mieleen, että aikoo ostaa lapselleen alkoholia, jonka lapsi tulee valitsemaan itse - iästä riippumatta. Onhan maailmalla jo ihan alakouluikäisiäkin alkoholin käyttäjiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ihan totta että ne eivät myy jos on lapset mukana?

Mitä hiton järkeä moisessa menettelyssä on?

No ei ole totta. Omat on jo aikuisia, mutta kyllä heidän kanssaan on voinut Alkossa käydä ostoksilla ihan kaiken ikäisinä. Vähän ihmettelin eilen kun olin pojan kanssa sieltä hakemassa pulloa viiniä ja poika nosti sen siihen hihnalle, minä siis maksoin sen (ja miehen kanssa juon sen viinin kyllä), mutta kassa ei kysynyt pojalta papereita.. poika on siis 20v eikä mene millään 30v ikäisestä. Toki on intissä just nyt (ja oli inttikamat päällä siellä Alkossa) ja täysin kalju, että ehkä se riitti todistamaan iän?

On totta.

Koska minulla olin 5- ja 7-vuotiaat mukana, niin Alkon täti ei myynyt minulle viinipulloa.

Vierailija
24/61 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos epäilyttää, niin kysy reippaasti, saako lapsen tuoda Alkoon. Ihmeellistä, että aikuisen ihmisen pitää keksiä jotain ostoskärrynäyttäytymisiä.

Sitten ne ei myy jos kysyy, koska tietävät että lapsi on jossain piilossa sen aikaa. Käytä nyt järkeäsi.

Minulle tulisi kyllä heti mieleen, että aikoo ostaa lapselleen alkoholia, jonka lapsi tulee valitsemaan itse - iästä riippumatta. Onhan maailmalla jo ihan alakouluikäisiäkin alkoholin käyttäjiä.

Jos itse hakisit viinaa alaikäisille, ottaisitko ne alaikäiset mukaasi Alkoon?

Vierailija
25/61 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kanssa voi mennä Alkoon. Itse en kyllä menisi tutussa paikassa. Vieraalla paikkakunnalla voiskn mennäkin.

Vierailija
26/61 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortilla, josta selviävät henkilötiedot, ei kannata maksaa. Käteisellä vain. Muuten lasu seuraa perästä.

Vierailija
27/61 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kortilla, josta selviävät henkilötiedot, ei kannata maksaa. Käteisellä vain. Muuten lasu seuraa perästä.

Lainaat naapurin mamman korttia niin voi.

Vierailija
28/61 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätön kysymys. Miksi lapsen sitten saa viedä supermarkettiin kun sielläkin myydään alkoholia? 

Vierailija
29/61 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienessä voi kyllä mennä alkoon, mutta vaikka itse kuvittelee olevansa pienissä, voi myyjä kieltäytyä myymästä.

linkku länkky ,muka joku hauska,oivaltava, ei vaan - tyhmäääää

Vierailija
30/61 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä puutu tähän

Tämä! Hyvä opettaa lapselle jo pienestä pitäen mistä ne parhaimmat lääkkeet löytyvät.

Vierailija
31/61 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään.

Vierailija
32/61 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen kanssa voi mennä Alkoon, ei se sieltä sepaluksen alta näy.

Vierailija
33/61 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä alkoholia on pakko ostaa?

Vierailija
34/61 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ihan totta että ne eivät myy jos on lapset mukana?

Mitä hiton järkeä moisessa menettelyssä on?

No ei ole totta. Omat on jo aikuisia, mutta kyllä heidän kanssaan on voinut Alkossa käydä ostoksilla ihan kaiken ikäisinä. Vähän ihmettelin eilen kun olin pojan kanssa sieltä hakemassa pulloa viiniä ja poika nosti sen siihen hihnalle, minä siis maksoin sen (ja miehen kanssa juon sen viinin kyllä), mutta kassa ei kysynyt pojalta papereita.. poika on siis 20v eikä mene millään 30v ikäisestä. Toki on intissä just nyt (ja oli inttikamat päällä siellä Alkossa) ja täysin kalju, että ehkä se riitti todistamaan iän?

On totta.

Koska minulla olin 5- ja 7-vuotiaat mukana, niin Alkon täti ei myynyt minulle viinipulloa.

riippuu niin monesta, jos narkomaanin näköinen on liikkeellä lasten kanssa, silloin ei myydä tms muu teidän välinen suhde-habitus,siis ulkoinen siisteys olemus. pukumies ja 10 vuotias mukana jo pelittää palvelu. myös ns oletettu  muu suhde,kaveruus,tuttava,serkku ja olette lähellä toistenne ikää- välitysepäily. 30v ja 15 v mukana. lapsi-nuori ei saa nostaa hihnalle mitään,tulkitaan ostoyritys vaikka toinen maksaisi. taapero jos kärryissä ok -joskus- eli riippuu millainen se aikuinen on mukana,vaikka voidaan olettaa tuskin välitystoiminnasta kyse. taaperokin voi ollaeste.

Vierailija
35/61 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei seuraa. alkoholinkäyttö on se mikä ratkaisee,miten käyttää. ei liikkeessä asiointi itsessään. lapset voi viedä hoitoon, on omaakin aikaa  vaikka yksin litkii,kunhan lapset hoidossa tarpeeksi kauan, juhlapyhät-vieraita jne. vanhempi saa päihtyäkin kunhan lapsi ei altistu. ruuanvalmistus, kakkujen kostus jne. se,että asioit liikkeessä ei ole henkilökunnan peruste tehtailla ns lastensuojeluilmoituksia- miksi käytät sanaa lasu. 

Vierailija
36/61 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole koskaan ollut mitään ongelmaa kun olen lapsen kanssa käynyt alkossa. Myös supermarket myy kaliaa vaikka lapsi on mukana. Lapsi on myös nähnyt aikuisten juovan aterioilla viiniä (lähinnä juhla-aterioilla, tai vieraiden kanssa) ja nähnyt myös isukin juovan kaljaa iltaisin. Humalassa ei ole oltu. 

Nyt lapsi on alkoholia vieroksuva aikuinen.  Viiniä ottaa juhla-aterialla kanssa, muuta alkoholia inhoaa - ei pidä mausta ja pelkää ajatusta siitä että pää olisi jotenkin sekaisin.  

Vierailija
37/61 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle ei kerran myyty, kun minä olin mukana ilman papereita. Olin 26v tuolloin ja mies vuoden vanhempi. Meillä oli lapsikin mukana. No, käytiin kauppareissu ensin ja sitten mies meni yksin ilman meitä Alkoon ja sai ostettua sen yhden valkoviinipullon. 

Vierailija
38/61 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkipaikkakunnan alko on marketin vieressä saman katon alla. Alkon edessä on pöytä ja pari tuolia ja esillä on piirustustarvikkeita. Oletan, että lapset pitää jättää siihen siksi aikaa kun vanhempi asioi alkossa.

Vierailija
39/61 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi!

Vierailija
40/61 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei seuraa. alkoholinkäyttö on se mikä ratkaisee,miten käyttää. ei liikkeessä asiointi itsessään. lapset voi viedä hoitoon, on omaakin aikaa  vaikka yksin litkii,kunhan lapset hoidossa tarpeeksi kauan, juhlapyhät-vieraita jne. vanhempi saa päihtyäkin kunhan lapsi ei altistu. ruuanvalmistus, kakkujen kostus jne. se,että asioit liikkeessä ei ole henkilökunnan peruste tehtailla ns lastensuojeluilmoituksia- miksi käytät sanaa lasu. 

Oletko oikeasti noin idari vai tarkoituksella tyhmä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän