Koetko aikanaan saaneesi koulussa jossain aineessa paremman tai huonomman arvosanan kuin olisit mielestäsi ansainnut.
Omalla kohdallani olen aina ihmetellyt, miksi musiikkinumeroni oli niin huono. Osallistuin mielestäni ihan aktiivisesti tunneilla, ja lisäksi olin mukana myös tuntien ulkopuolisissa aktiviteeteissa, kuten koulun kuorossa ja koulubändissä, Eikä soitto- tai laulutaidoistani koskaan ollut musiikinopettajalla myöskään mitään valittamista (olin käynyt soittotunneilla useamman vuoden ajan) ja tästä kaikesta huolimatta musiikinumeroni ei koskaan ollut parempi kuin 7 tai 8.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Mulla oli lukiossa kaikkien kyseisen aineen kurssien keskiarvo päälle kasin, niin sain päättötodistukseen seiskan! Sitä opettaja perusteli sillä, että kun viimeisenä vuonna sain seiskoja. Mutta eihän niin olisi saanut tehdä. Ei ollut mikään yleinen käytäntö lukioissa. Pikemminkin vastoin sääntöjä.
Jos kyseessä matematiikka, niin erityisen outoa (vikat kurssithan on vaikeimpia?).
Mulle opettaja sanoi suoraan että ei anna kenellekään tytölle matematiikasta arvosanaksi kymppiä, vaikka kuinka kokeissa olisi kymppejä. Sain kasin ja lukiossa ihmeteltiin miten pärjään kaksilla niin hyvin pitkässä matematiikassa.