Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

A-talk: mukana Maria Lindén ja Markku Ruotsila

Vierailija
25.09.2025 |

Oikeistoaktivisti Charlie Kirk murhattiin ja koomikko Jimmy Kimmel hyllytettiin. Mihin suuntaan presidentti Donald Trumpin Yhdysvallat on menossa ja kuka suunnan päättää?

Ruotsilan mukanaolo tuo oman säväyksensä keskusteluun.

Kommentit (210)

Vierailija
61/210 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo tuo Ruotsila kun äijä näyttää siltä kuin olisi hajoamaisillaan hetkenä millä hyvänsä. Jotenkin äärettömän epävarman oloinen henkilö, ja sitten vielä ihailee säälittävän kritiikittömästi Trumpin kaltaista heikkojen vihaajaa.

Ruotsila tietää olevansa vihamielisellä maaperällä. Ei ole helppoa olla asetelmassa, jossa ainoana edustaa tiettyä kantaa, ja kaikki muut vastakkaista.

Vierailija
62/210 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsila valehteli, kun väitti Jimmy Kimmelin sanoneen, että maga-amerikkalaiset itse aiheuttivat Charlie Kirkin kuoleman. Ei sanonut noin, vaan sanoi, että ampuja oli yksi heidän "omistaan", kuten olikin (taustalla mahdollisesti olleista vaikuttimista huolimatta).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/210 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsilalla oli hyvä esiintyminen:

.https://m.youtube.com/watch?v=2RHwRCEwufY

Aina miellyttävää kuunnella - silloin harvoin kun hänet kutsutaan studioon.

Vierailija
64/210 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kuulemma kenenkään sananvapautta uhattu eikä FCC:n puheenjohtaja uhkaillut ketään. Mutta Obama! Obama uhkasi! 😂 Perus magapaskaa, aivan kuin trumpin itsensä suusta.

Obama esitti mukavaa heppua, mutta kyllä hän uhkaili ihan oikeasti tiettyjä tahoja. Trumpilla taas on vaan kovat puheet, mutta käytännön tasolla hän ei ole uhkauksiaan juurikaan toteuttanut.

Vierailija
65/210 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä tarvittaisiin telkkariin lisää.

Ylen keskusteluohjelmissa on usein ongelmana kutsua yksimielinen raati asioita puimaan. Totta kai kunnon debatti tarvitsee vastakkaisen näkemyksen. Ruotsila tarjoaa sitä ja tekee vahvaa todistusta.

Vierailija
66/210 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trumpin aika loppuu ja katsotaan kuka tulee seuraavaksi. 

Vierailija
67/210 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo tuo Ruotsila kun äijä näyttää siltä kuin olisi hajoamaisillaan hetkenä millä hyvänsä. Jotenkin äärettömän epävarman oloinen henkilö, ja sitten vielä ihailee säälittävän kritiikittömästi Trumpin kaltaista heikkojen vihaajaa.

Tämä on kyllä aina hauska, kun Ruotsilaa väitetään Trumpin ihailijaksi. Jos hänen juttuja kuuntelee yhtään tarkemmin, niin tietää, ettei näin ole. Itse olen käynyt ihan livenäkin katsomassa Ruotsilan puheita ja pidän tuosta nöyrästä tyylistä. Jotkut tutkijat haluaa olla esiintyjiä ja käyvät kaiken maailman puhekoulutuksia. Niitäkin puheita on tullut nähtyä ja aika rasittavaa teeskentelyä ne on yleensä ollu. Itse arvostan aitoutta ja sitä, että ollaan oma itsensä.

No kyllä varsin Trump mieliseltä kuulosti. 

Vierailija
68/210 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä tuolla tekee asiallisten tutkijoiden ja toimittajien keskellä joku asenteellinen ja ilveilevä kirkkohistorian dosentti???

Vierailija
69/210 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kuulemma kenenkään sananvapautta uhattu eikä FCC:n puheenjohtaja uhkaillut ketään. Mutta Obama! Obama uhkasi! 😂 Perus magapaskaa, aivan kuin trumpin itsensä suusta.

No, kyllähän se Kimmel hyllytettiin. Otettiin sitten takaisin, kun asiasta nousi kohu. 

Hyllytettiin, mutta kenen aloitteesta? Tuliko soitto Valkoisesta talosta, vai oliko kanavan omaa itsesensuuria?

Vierailija
70/210 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsilan meikki vähän valui. Vähemmän on enemmän!

Vierailija
71/210 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä tarvittaisiin telkkariin lisää.

Ylen keskusteluohjelmissa on usein ongelmana kutsua yksimielinen raati asioita puimaan. Totta kai kunnon debatti tarvitsee vastakkaisen näkemyksen. Ruotsila tarjoaa sitä ja tekee vahvaa todistusta.

Tekee omilleen. Jotenkin koomisen näköinen ukkeli joka höpöttelee ihan omiaan.

Vierailija
72/210 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsila veti hyvin

Vierailija
73/210 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan törkeetä käytöstä Ruotsilalta A-talkissa!! Ei mitään käytöstapoja ja kunnioitusta muita puhujia kohtaan, mm. silmien pyörittelyä ja pään heiluttelua ja naureskelua:( mikä idiootti:(

Vierailija
74/210 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsila valehteli, kun väitti Jimmy Kimmelin sanoneen, että maga-amerikkalaiset itse aiheuttivat Charlie Kirkin kuoleman. Ei sanonut noin, vaan sanoi, että ampuja oli yksi heidän "omistaan", kuten olikin (taustalla mahdollisesti olleista vaikuttimista huolimatta).

Täysin sama asia. Eikä mikään viittaa siihen, että murhaaja olisi maga-joukkoa.

Vierailija
75/210 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaha, nyt alkoi Ruotsila jauhaa kunnon maga-propagandaa. Se siitä rauhallisuudesta.

Katselin tämän yksinpuhelun ja tuli siitä lähinnä mieleen tämä raamatun kohta, joka kertoo sen, mitä konservatiivikristillisyys on.

Luuk. 18:10,14

"Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani. Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niin kuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niin kuin tuo publikaani. Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.' Mutta publikaani seisoi taaempana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, ale

Tuo on vain oma tulkintasi. Itse olen konservatiivikristitty, enkä pidä itseäni yhtään minään. Koen epäonnistuneeni kaikessa elämäni aikana. Jeesuksen antaman armon takia saan ylipäätään elää.

Vierailija
76/210 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Obama esitti mukavaa heppua, mutta kyllä hän uhkaili ihan oikeasti tiettyjä tahoja. Trumpilla taas on vaan kovat puheet, mutta käytännön tasolla hän ei ole uhkauksiaan juurikaan toteuttanut.

No ei pidä paikkaansa.

Vierailija
77/210 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trumpin aika loppuu ja katsotaan kuka tulee seuraavaksi. 

Vance.

Vierailija
78/210 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markku on hupiukko.

Vierailija
79/210 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsila tietää olevansa vihamielisellä maaperällä. Ei ole helppoa olla asetelmassa, jossa ainoana edustaa tiettyä kantaa, ja kaikki muut vastakkaista.

Jep. Olen itse ollut joskus noissa tilanteissa. Itse en tiedä pahempaa tunnetta kuin jäädä ulkopuolelle ja olla yksin kaikkia vastaan. Sellainen vetää aika nöyräksi, kun kukaan ei tule tukemaan sinua.

Vierailija
80/210 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan törkeetä käytöstä Ruotsilalta A-talkissa!! Ei mitään käytöstapoja ja kunnioitusta muita puhujia kohtaan, mm. silmien pyörittelyä ja pään heiluttelua ja naureskelua:( mikä idiootti:(

No on tuo tarpeetonta. Mutta hän oli selvästi aivan eri mieltä.