Miksi lähikaupan kassa ei tervehdi minua kadulla vaikka tunnistaa minut?
Kommentit (20)
Ei pidä sinusta, mutta työssään joutuu olemaan kohtelias
Syytä sitä kiusaajaksi. Ja kerro että sulla on työpaikkakiusaamiskokemuksia taustalla.
Aika moni myyjä oikeasti vihaa vakioasiakkaita, samoja naamoja saa katsella töissä, eikä vapaa-aikana todellakaan halua edes nähdä heitä, saati tervehtiä.
En minä haluaisi kaupan kassan tervehtivän, kaikki tietäisi sitten, että käyn Salessa.
Laita seuraavalla kerralla huomioliivi päälle niin voi ehkä huomata sut paremmin.
Ei halua seksiä kanssasi. Jos tervehtisi, niin se tarkoittaisi että haluaa.
Se myyjä näkee päivän aikana n. 100 asiakasta. Sinä näet n. 1-5 myyjää. Sinä tunnistat hänet. Hän ei välttämättä. Itse myyjänä töissä ja vapaa-ajalla saatan nähdä tutun naaman, mutta en tiedä tunnetko hänet oikeasti, vai onko vain asiakas. Tietysti moikkaan takaisin, jos joku minua moikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni myyjä oikeasti vihaa vakioasiakkaita, samoja naamoja saa katsella töissä, eikä vapaa-aikana todellakaan halua edes nähdä heitä, saati tervehtiä.
Väärällä alalla. Ilmankos vanhemmat myyjät ovat usein niin kärttyisiä. Tietävät pilanneensa elämänsä työssä jota inhoavat.
Koska se tulee juttelemaan mieluummin minulle 🥰
kassa ei osaa puhua mutta sen käyttäjä osaa
En tiedä, mutta aika monissa ammateissa asiakkaan pitää osoittaa tuntevansa, monilla aloilla on salassapito velvollisuus.
Esim. farmaseutti ei saa kertoa yhteiselle tutulle että "Maija kävi ostoksilla apteekissa" vaikka jättäisi kertomatta mitä hän osti jne.
Veikkaan että vastaava kuuluu liki kaikkiin ammatteihin? Ei asiakkaista puhuta --> kadulla asiakas moikkaa ensin, johon voi sitten vastata.
Itse en en moikkaile "lähikaupan myyjiä" ymv. jos harvoin (ison kaupungin kaduilla) näen, koska ajattelen ettei heidän moikailu kuulu asiaan kun ovat VAPAALLA. Jossain pikkukylässä toki varmaan voi olla erilainen tapakulttuuri...
Vierailija kirjoitti:
Se myyjä näkee päivän aikana n. 100 asiakasta. Sinä näet n. 1-5 myyjää. Sinä tunnistat hänet. Hän ei välttämättä. Itse myyjänä töissä ja vapaa-ajalla saatan nähdä tutun naaman, mutta en tiedä tunnetko hänet oikeasti, vai onko vain asiakas. Tietysti moikkaan takaisin, jos joku minua moikkaa.
Sata? Näen noin tuhat. Tervehdin kyllä kaupan ulkopuolellakin niitä, jotka tunnistan .
Moni käy joka päivä ja toki oppii.
Höh no miksi pitäisi, odotatko että pitäisi olla sinun kaveri vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
En minä haluaisi kaupan kassan tervehtivän, kaikki tietäisi sitten, että käyn Salessa.
Tietyissä ammateissa on ihan sääntö, ettei asiakasta tervehditä ulkopuolella ostotapahtuman tai muun käynnin. Esim. Psykoterapia
Vierailija kirjoitti:
No nehän itse asioivat Salessa, jos tunnistavat myyjän.
Koska sulla on miestissit ja katkaravun kokoinen mulkku
Vierailija kirjoitti:
Höh no miksi pitäisi, odotatko että pitäisi olla sinun kaveri vai mitä?
Olenko minä yhdentekevä jos minua ei edes tervehditä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietyissä ammateissa on ihan sääntö, ettei asiakasta tervehditä ulkopuolella ostotapahtuman tai muun käynnin. Esim. Psykoterapia
Vaikka baarin tarjoilijalle avaudutaankin, niin ei hän ole terveydenhuollon ammattilainen kuten ei kaupan kassatyöntekijäkään.
Voi olla tai sitten ei