Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun joku ulkomaalainen ei ymmärrä suomalaista tapaa

Vierailija
25.09.2025 |

Mitä ajatuksia herättää kun lehtiartikkeli perustuu siihen että joku satunnainen, tuntematon ulkomaalainen, ei ymmmärrä jotain yleistä suomalaista tapaa?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun Amerikkalainen mies kun tuli ekaa kertaa Suomeen käymään ja tietysti talvella, niin tottakai tää pimeys ja kylmyys oli heti vastassa.

Ei tajunnut myöskään auton lämmityspiuhoja. Kysyi multa, että miksi autot on laitettu kiinni jollain johdoilla. Autotallissa kummasteli auton renkaiden määrää, kun oli ne kesärenkaat siellä. "Siis vaihdatteko te koko ajan näitä renkaita?"

Ja se avanto...kävin itse ja mies melki kutsui ambulanssin. Kesällä se alastomuus mökillä...naapuritkin kävi alastomana uimassa!

Asutaan siis Jenkeissä vakituiseen ja nykyään jo ymmärtää suomalaisten tapoja paremmin.

Oisit sanonut että ihan huvikseen me niitä renkaita vaihdellaan.

Minäkään en ymmärrä miksi nasta renkaat pitää vaihtaa kolmen kuukauden takia kesärenkaisiin.

Ymmärän miksi et  ymmärrä. Ymmärrystä ei voi  ostaa

Vierailija
22/22 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin ylen juttu aiheesta oli sellainen, missä ihmeteltiin suomalaisten tapoja, jotka olivat todellisuudessa jonkin yksittäisen perheen tapoja, joita minä ihmettelisin ihan yhtä lailla kuin nuo juttujen italialaiset sun muut.

En siis sanoisi erityisen suomalaiseksi tavaksi sitä, että jokainen syö omassa huoneessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi