Hämeenlinnan sairaalan "taide"
Mitä mieltä? Tuleeko turvallinen olo kun sarja "groteskeja" seuraa kulkuasi.
Olisiko ollut tuolle rahalle jotain muuta käyttöä?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämeenlinnassa on kunnostauduttu näissä taidehankinnoissa 😆 tuli mieleen muutaman vuoden takaa Pöölin (rautatieaseman vieressä oleva pysäköintihalli) seinään hommattu taideteos. Se on käytännössä tosi iso liikennekartio ja maksoi "vain" 160 000 euroa. Tuli pikkuisen pissitetty olo näin hämeenlinnalaisena veronmaksajana kun tuosta luin lehdestä🙄
Aika isolla osalla kansaa käsitys taiteesta tulee jostain 1500-luvulta. Estetiikan arvostelun voi siis jättää sikseen, sen arvion tekevät taidealan asiantuntijat.
Lisäksi nuo julkiset teokset seisovat paikallaan ja kohtaavat satoja tuhansia, jopa miljoonia ihmisiä. Jos tuon rahan sijoittaisi esim. soteen, sillä ei saisi kuin yhden äidin ja vauvan r aiskauksen sairaalassa, tai pienen pätkän sotaa. Mielestäni taiteella on paljon suurempi arvo.
Vedä jo se vit tu päähäsi !
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei pidä paikkansa. On osoitettu, että taudit ovat hävinneet ennen rokotteiden keksimistä muiden syiden ansiosta.
Ja uusia istutetaan juurikin näiden piikkien avulla. Paras esimerkki Bill Gates ja Afrikka. Ottakaa asioita selvää.
Voi ristus teitä ääliöitä.
Onhan se hyvä kirjoitella, kun lapsista 20% ei enää kuole ennen viidettä ikävuottaan, kuten Suomessakin vielä vain sata vuotta sitten. Kun ei ole isorokkoa, poliota, hinkuyskää, eikä muitakaan, eikä ole ymmärrystä MIKSI näitä tauteja ei ole. Kuvitellaan vaan omia huuhaapillkeitsejä. Tonttu.
Lääketiede ei näitä lapsia ravitse ja hoivaa. Hygienia, väkivallattomuus ja naisten ihmisoikeudet ovat suurin syy kaiken äitien ja lapsien hyvinvoinnin paranemiseen.
Mutta omalle kehollesi ja omalle lapsellesi saat tehdä mitä haluat. Injektoida niihin ihan mitä vaan. Piik piik vaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei pidä paikkansa. On osoitettu, että taudit ovat hävinneet ennen rokotteiden keksimistä muiden syiden ansiosta.
Ja uusia istutetaan juurikin näiden piikkien avulla. Paras esimerkki Bill Gates ja Afrikka. Ottakaa asioita selvää.
Onhan se hyvä kirjoitella, kun lapsista 20% ei enää kuole ennen viidettä ikävuottaan, kuten Suomessakin vielä vain sata vuotta sitten. Kun ei ole isorokkoa, poliota, hinkuyskää, eikä muitakaan, eikä ole ymmärrystä MIKSI näitä tauteja ei ole. Kuvitellaan vaan omia huuhaapillkeitsejä. Tonttu.
Niin siis aikana, kun isännän tuikkaamat naiset pakotettiin synnyttämään talleihin ja navetoihin? Enpä usko, että lääketiede näitä naisia pelasti, mutta usko vaan puppuvalheet ja tuusaa lapsesi keho niin kuin tuusaat sukuelimesikin.
Kun olin nyt syksyllä kipeänä, flunssa vaan, mutta paha sellainen, niin ilahdutin itseäni kahdella keltaisella isolla ulkopallokrysanteemilla. Valinta oli mielestäni ihan napakymppi, iloinen väri ilahduttaa edelleen kotiin tullessa, vaikka olen parantunut. Minulla on taidealan koulutusta, muttei poliittisia suhteita tuollaiseen taidekoordinaattorin paikkaan. Mutta luulen, että hoitaisin homman paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin nyt syksyllä kipeänä, flunssa vaan, mutta paha sellainen, niin ilahdutin itseäni kahdella keltaisella isolla ulkopallokrysanteemilla. Valinta oli mielestäni ihan napakymppi, iloinen väri ilahduttaa edelleen kotiin tullessa, vaikka olen parantunut. Minulla on taidealan koulutusta, muttei poliittisia suhteita tuollaiseen taidekoordinaattorin paikkaan. Mutta luulen, että hoitaisin homman paremmin.
Tässä siis huomioituna hankinnan hinta/sairaan psyykkaaminen terveemmäksi. Tosin kestävyys on huono, nuo eivät tätä syksyä kauemmin palvele. Mutta selkeästi edullinen ja toimiva ratkaisu. Bonuksena: ovat houkutelleet hyönteisiä mm. perhosia ja sudenkorentoja.
Vierailija kirjoitti:
Näyttää 5 vuotiaaan työltä. Joku nuori taiteilija olisi tehnyt nuo 1000€. Mutta rahaa on ja polttelee.
Kukaan itseään kunnioittava taiteilija ei olisi tehnyt noita tonnilla