Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on ilkeä aikuisille lapsillemme

Vierailija
24.09.2025 |

Lapsemme ovat aikuistuneet, ovat töissä ja opiskelemassa ja omillaan. Kahdestaan asumme miehen kanssa. Liitto ei ole ollut kovin onnellinen, mutta sinnitelty on, lähinnä kai minä perheen takia. Lapset asuvat kaikki lähiseudulla ja piipahtavat usein kotona. 

Mieheni on aina ollut jotenkin negatiivinen ja lyttäävä lapsille, ei ole kannustanut, vaan sanonut, että et sä siellä pärjää, turha edes yrittää. Myös esim. parisuhteistaan saattaa puhua parin aikana, että tuo ei tule kestämään yms. Erityisesti tyttärellemme hän on todella ilkeä. Haukkuu ja kommentoi ulkonäköä todella ilkeästi, kaikella lailla latistaa ja kontrolloi nuoren aikuisen olemista. Tytär on monesti purskahtanut itkuun isänsä loukkaavien ja ilkeiden kommenttien jälkeen.

Olen puolustanut tytärtä ja varmaan kymmeniä kertoja puuttunut asiaan ja kieltänyt miestä esim. kommentoimasta tytön ulkonäköä ja vaatteita. Ei vaikutusta, mies jatkaa vaan. 

Nyt tuntuu, että mittani on tullut täyteen. Pelkään, että lapset eivät halua enää käydä kotona, kun tuo äijä on tuollainen. Lapset ovat olleet kyllä hämmentävän kärsivällisiä. Ja onhan isässä tietysti hyviä puoliakin.

Mitä tekisitte minun sijassani? Onko muilla tällaisesta kokemusta, että isä on aikuisille lapsilleen tällainen?  

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi