Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

70-luvulla vauvoille annettiin appelsiinimehua, vauvoja syötettiin 4 tunnin välein, eikä syliin saanut turhaan nostaa. jne.

Vierailija
11.04.2007 |

Mitä 2000-luvun lasten hoito- ja kasvatustapoja tullaan tulevaisuudessa kummeksumaan ja kyseenalaistamaan? Mitä arvelet?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari vaippaa päivässä riittää, vaipat kompostoituvaa materiaalia. Kestovaippojen epäekologisuutta ihmetellään, kuuman veden tuhlausta.

Tuo rajaton kasvatus kauhistuttaa nykyisin jo, ja varmasti siirrytään jämäkämpään suuntaan.

Vierailija
22/30 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lasten kotihoidosta minulla on ihan eri visio. EU tukee voimakkaasti pienten lasten vanhempien töihin paluuta. Se tulee näkymään myös Suomessa.

Alle 3-vuotiaita tullaan hoitamaan tulevaisuudessa vähemmän kotona kuin nyt (nythän heitä on prosentuaalisesti moneen muuhun maahan verrattuna paljon kotihoidossa). Työaikojen joustot ja muut joiustavat järjestelyt sen sijaan parenavat, kompromissiratkaisuihin tulee todellisia mahdollisuuksia.

Suomi laitostoutuu koko ajan. En usko, että se suunta yhtäkkiä mihinkään muuttuu. Joustoihin en usko. Ei Suomella ole varaa lisätä joustoja. Nyt jo suunta on se, että kaikki mitä voidaan viedään ulkomaille. Saadaan halvalla ja huonommilla ehdoilla.

Nekin rippeet inhimillisyydestä ja ennaltaehkäisystä mitä nyt on tulevat poistumaan, tai ainakin vähenemään entisestään. Kaikenlainen tuloksen mittaaminen vaikeutuu jos kannatetaan kotihoitoa, tukiverkostoja jne. Näkyyhän tämä nyt jo vanhusten hoidossa. Laitoksissa makaavista vanhuksista suuri osa pärjäisi hyvällä kotihoidolla vielä kotona ihan hyvin ja olisi paremmassa kunnossakin kuin passiivisella makaamisella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta asiaan: minä luulen, että allergioiden hoito tulee muuttumaan. Tulevaisuudessa sitten tiedetään, pitääkö niitä ruokia siedättää vai kokonaan pidättää ja miten niitä sitten hoidetaan.

Vierailija
24/30 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen syntynyt 1968 eikä silloin ainakaan ollut. Äitini kertomaa.

Isoäitini puolestaan sanoi eläessään, että hän kyseenalaisti tuota oppia vuonna 1936, kun hänen esikoisensa syntyi.

2

Vierailija
25/30 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

useassa maassa tänäkin päivänä kehotetaan 4 tunnin syöttöväliä. Englannissa lääkäri kehotti minua antamaan laimennettua appelsiini mehua vauvan ummetukseen.

Vierailija
26/30 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että useamman tunnin syöttöväliä suositellaan sen vuoksi, että vauva saa vatsanväänteitä siitä, että maha tekee koko ajan töitä sulatellakseen ruokaa, jota saa jatkuvasti. Eli mahankin pitäisi saada olla rauhassa joskus.

Mutta tuo neljä tuntia ei ollut enää ohjesääntö enää 70-luvulla, jota piti noudattaa hinnalla millä hyvänsä. Kun taas 1930-luvulla se sääntö oli raamatun sanaa, ja jos vauva itki nälkäänsä, niin annettiin itkeä, mutta ruokaa ei saanut.

Vierailija
27/30 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää, mitkä tämän ajan hoitotavat ja kasvatustavat herättävät kummastusta tulevaisuudessa. Alkuperäiseen kysymykseen siis kaipaisin vastauksia. :)

ap

Vierailija
28/30 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silloin neuvolan terveydenhoitaja sanoi että yöllä voit antaa nukkua pitempäänkin, mutta päivällä pidä kiinni siitä neljän tunnin syöttövälistä. Ei sen tiheämpään syöttöjä.

Vierailija
29/30 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalassa tuotiin vauvat neljän tunnin välein syömään. Ja myös kotiin annettiin samat ohjeet. 2 viikon iässä alettiin antamaan appelsiini mehua. Olin tosi itkuinen vauva, mutta tarviiko tuota ihmetellä..

Vierailija
30/30 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rinnat olleet maitoa täynnä. Ja appelsiinimehua annettiin heti alusta saakka myös. Mummuni sen sijaan 30-luvulla imetti lapsentahtisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi