Onko tällaisessa parisuhteessa järkeä enää? (Lapsi-asia)
Olen 37v. Meillä on miehen kanssa yksi lapsi.
Itse haluaisin kovasti vielä toisen. Ikä alkaa tulla vastaan ja lopullinen sinetti ratkaisulle pitäisi lyödä lähiaikoina.
Mies ei halua enempää lapsia.
Tämä asia hajottaa minua ja tiedän, että jään katkeraksi, jos mennään miehen päätöksen mukaan. Äitiys on ainoa asia, jossa olen koskaan tuntenut olevani hyvä, että osaan jotain.
Vaikka eroaisimme, olisi häviävän pieni mahdollisuus että ehtisin tavata ketään uutta jonka kanssa voisi lapsen hankkia.
Jos jään nykyiseen suhteeseen, katkeroidun aivan varmasti.
Ero olisi toki myös olemassa olevan lapsen kannalta ikävää, enkä tahtoisi että hän joutuu elämään rikkinäisessä perheessä itsekkyyteni takia.
Terapiaan en pääse (kokeiltu on).
Löytyykö ketään joka olisi ollut vastaavanlaisessa tilanteessa?
Vertaistuki ja neuvot olisivat tarpeen.
Kommentit (31)
Miksi mies ei halua enempää lapsia? Oletteko puhuneet asiasta? Tai no varmasti olette. Itse olisin itsekäs ja eroaisin.
En pystyisi elämään katkeroituneena. Se on loppupeleissä myös parisuhteen kuolinisku.
Erohan tuosta joka tapauksessa tulee jossain vaiheessa, jos kerta tiedät katkeroituvasi. Eikä se sille lapsellekaan ole hyvä kasvaa onnettomassa liitossa.
Hyvää pohdintaa. Miksi pilata monen muun ihmisen elämä omien itsekkäiden halujen vuoksi. Aina ei saa mitä haluaa, se pitää vaan kestää.
Kun mikään ei riitä. Perisynti. Siitä vain hajoittamaan perhe. Ei äitiys ole mikään ammatti ja kaiken elämän korvike kun muuta ei osata mutta kun kakaran on pakko roikkua helmassa. Se siis tee kenestäkään hyvää siinä.
Mina siita sinut kunola saada lapsi
Ajat ovat niin vaikeita että varmaan sitten elätät perheesi ollessasi kotona. Aivan utopistista haluamista vailla järjen hiventä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää pohdintaa. Miksi pilata monen muun ihmisen elämä omien itsekkäiden halujen vuoksi. Aina ei saa mitä haluaa, se pitää vaan kestää.
Kummasta puhut? Siitä miehestä vai?
Vierailija kirjoitti:
Kumpi pilaa kumman elämän? Ei tuossa ole hyvää ratkaisua, jompi kumpi katkeroituu joka tapauksessa. Ero on ainoa fiksu vaihtoehto.
Hyvin ehdit hankkia toisen lapsen mutta pidä kiirettä.
Jos taivut miehen tahtoon, katkeroidut liikaa ja ero tulee joka tapauksessa.
kuulostat ap aika egoistiselta, jos oikeasti harkitset, että eroat miehestäsi ja rikot lapsesi perheen vain siksi, että SINÄ haluat vauvan.
Minä olisin halunnut useamman lapsen, mutta miehelle yksi lapsi oli sopiva lukumäärä. Hankkiuduin töihin, missä olin lasten kanssa tekemisissä, näin sain olla eri- ikäisten lasten kanssa päivittäin. Nyt minulla on kolme Ihanaa lastenlasta.
hei ap! minkä ikäinen sun lapsi on?
Millainen ap:n palkka on, pystytkö hoitamaan oman nettopuolikkaasi isomman perheen asumisesta ja kuluista?
Millainen ap:n työ on, pystytkö hoitamaan oman puolikkaasi lasten kasvatuksesta ja kasvaneista kotitöistä? Eli oletko kotona työelämässä ollessasi klo 16-22 arkisin ja viikonloput normaalisti?
Onko tunne-elämäsi ja temperamenttisi vakaan rauhallisen positiivinen sekä äidillinen?
Epäilen että vastauksista edellisiin löytyy syy miksi miehen mielestä lisälasten hankkiminen ei ole järkevää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi pilaa kumman elämän? Ei tuossa ole hyvää ratkaisua, jompi kumpi katkeroituu joka tapauksessa. Ero on ainoa fiksu vaihtoehto.
Lasta ei pidä tehdä jos toinen ei sitä aidosti halua. Ja jo olemassa olevan lapsen pitäisi tulla ensin. Lapsi kokeen sen eron järkyttävimmät seuraukset, hän menettää yhdessä asumisen ja arjen jakamisen toisen vanhempansa kanssa.
Et katkeroidu jos päätät olla katkeroitumatta. Se on valinta.
Vierailija kirjoitti:
Eroa ja hanki toinen lapsi itsellisesti.
Pasko ydinperheesi hormonimyrskysi takia ja kuormita yhteiskuntaa. Mahtava neuvo, taattua palstalaatua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasta ei pidä tehdä jos toinen ei sitä aidosti halua. Ja jo olemassa olevan lapsen pitäisi tulla ensin. Lapsi kokeen sen eron järkyttävimmät seuraukset, hän menettää yhdessä asumisen ja arjen jakamisen toisen vanhempansa kanssa.
Mutta saa sisaruksen ja isäpuolen. Kenties tälläkin on lapsia. Mikä rikkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta saa sisaruksen ja isäpuolen. Kenties tälläkin on lapsia. Mikä rikkaus.
Ja äitipuolen, jolla voi myös olla lapsia.
Eroa ja hanki toinen lapsi itsellisesti.