Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei pyykinpesuaineet ja huuhteluaineet ole koskaan samaa sarjaa?

Vierailija
24.09.2025 |

Vaan esim. Sertolla

Pyykinpesuaineet: Makee, fressi, kirjo, musta, hajusteeton

Huuhteluaineet: Villiniitty, lounatuuli

Miksi ei ole huuhteluainetta, jonka tuoksu on sama kuin esim. Makee-pyykinpesuaineessa? Ja sama epäkohta on kaiken merkkisissä pyykinpesukemikaaleissa.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalta ne minusta tuoksuvat. Nimitys on eri mutta sama pistävä kemikaalin haju niissä on.

Olet tainnut ihan liikaa läträillä erinäisillä aineilla kun hajuaistisi on noin huono.

Ap vaikuttaa tyypiltä, joka vielä suihkuttaa spraypullosta huoneisiin jotain imelää huonetuoksua, että varmasti tuoksuisi joltakin. Tiedoksi vain, että puhtaus ei tuoksu miltään. 

Vierailija
22/30 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka käyttää nykyään enää huuhteluaineita? On ollut jo pitkään täysin turha tuote. Pesuaine riittää.

Minä käytän lakanoihin, koska se pidentää niiden käyttöikää, vähentää pölyämistä ja säilyttää värit kirkkaampina. Ei ole turha tuote.

Ap

Miksi haluat ylimääräistä kemikaalikuormaa ihollesi yöllä, kun kietoutudut lakanoihin? En ole huomannut mitää erityistä kuluneisuutta lakanoissa, vaikka en ole koskaan niihin huuhtista käyttänyt ja vanhimmat käytössä olevat alkavat olla jo 20 vuotta käytettyjä. Laadukkaat lakanat eivät huuhteluainetta tarvitse. Oletkohan ostanut jotain Rustan polyesterpussilakanoita?

Ai samperi kun sieltä sivalletaan, Oletkohan ostanut jotain Rustan polyesterpussilakanoita? XD se ei kuule polyesteri muuksi muutu, lukee katolla sitten rusta tai Stockmann. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka käyttää nykyään enää huuhteluaineita? On ollut jo pitkään täysin turha tuote. Pesuaine riittää.

Jotkut vaatteet, esim. farkut, tarvitsevat huuhteluainetta. 

Vierailija
24/30 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut vaatteet, esim. farkut, tarvitsevat huuhteluainetta. 

Eivät tarvitse. Erityisesti elastaani tykkää kyttyrää huuhteluaineesta. 

Vierailija
25/30 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pitää "lantrata" pyykinpesuaineeksi puolet tuoksutonta ja puolet jotain miedosti tuoksuvaa, koska muuten aromi on aivan liian vahva. Huuhteluainetta en käytä. 

Vierailija
26/30 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kukaan käyttäisi hajustettua pesuainetta tai huuhteluainetta? Koko huuhteluaine on muutenkin ihan turha, saati sitten, että vielä hajustaisi sillä lisää tekstiilejä.

Vierailija
27/30 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän lakanoihin, koska se pidentää niiden käyttöikää, vähentää pölyämistä ja säilyttää värit kirkkaampina. Ei ole turha tuote.

Ap

Miksi haluat ylimääräistä kemikaalikuormaa ihollesi yöllä, kun kietoutudut lakanoihin? En ole huomannut mitää erityistä kuluneisuutta lakanoissa, vaikka en ole koskaan niihin huuhtista käyttänyt ja vanhimmat käytössä olevat alkavat olla jo 20 vuotta käytettyjä. Laadukkaat lakanat eivät huuhteluainetta tarvitse. Oletkohan ostanut jotain Rustan polyesterpussilakanoita?

Mistä saa tänä päivänä laadukkaita lakanoita? No ehkä valkoisia tai beigejä, mutta en halua sen värisissä nukkua. Ne vanhat lakanat oli halpiksetkin paljon parempia kun nykyiset uudet kalliimmatkaan. 

Vierailija
28/30 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään kookoksen tuoksusta ja ostin vähän aikaa sitten jonkun merkin kookospesuainetta ja sitten piti ostaa eri merkiltä kookoshuuhteluaine ja vaikka molemmissa oli se kookoksen tuoksu, niin oli jotain muutakin eli ihan samalta eivät keskenään tuoksuneet.

Ja kyllä, minä käytän lakanapyykkiin huuhteluainetta silloin, kun siinä samassa pyykissä ei ole muita tekstiilejä. Urheiluvaatteiden, alusvaatteiden, sukkien ja pyyhkeiden huuhteluun käytän itse tehtyä pyykkietikkaa, jonka myös hajustan. Mua kiinnosta mammojen öyhötys tuoksuttomuudesta.

Niinpä. Ihan hemmetin epäloogista minusta. Sertolla on useampi pyykkietikkakin ja niissäkin on kaikissa eri tuoksu.

Ap

Vierailija
29/30 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä kukaan käyttäisi hajustettua pesuainetta tai huuhteluainetta? Koko huuhteluaine on muutenkin ihan turha, saati sitten, että vielä hajustaisi sillä lisää tekstiilejä.

Eipä niitä varmaan valmistettaisi, jos kukaan ei niitä käyttäisi? Kaikki maailman ihmiset eivät ole hajustehysteerikkoja.

Vierailija
30/30 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy valmistajilta.

Vauva.fi ei valmista pesuaineita.

Huom, huuhteluaineen ja varsinkin hajustettujen käyttö on idioottimaista.

Muistaako muut sen mainoksen, jossa ilman huuhteluainetta pestyt pyyhkeet mahtuivat kivasti laatikkoon mutta huuhteluaineen kanssa niistä tuli niin pörröisiä etteivät enää sopineetkaan? Mua kovasti huvitti se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi