Taloyhtiö Helsingin Kalliossa ei jaksa enää. Mutta sen Kallionhan piti olla ihana luvattu maa keskellä parasta maailmaa...
Ihan kun tästä olisi puhuttu vuosia, että ihminen ei voi olla suurempien kaupunkien keskustoissa onnellinen... Mutta silti niin suuri yllätys.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2760cdb9-9b83-4415-a199-85abeafb03cc
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon maalaisten lätinää taas. Helsingin keskusta on Kluuvi, ei Kallio. Juntti.
Kallio on Helsingin huumekeskus. Ehkä sitä tässä haettiin? Kaveri asuu Kalliossa, miettii poismuuttoa. Huumetilanne sai miettimään vaikka alue on aina ollut värikäs hyvässä ja pahassa.
Olen työskennellyt Kurvissa vuodesta 2017 ja nähnyt joka päivä sen katumeiningin. Kyllä se on viimeisen 1,5 vuoden aikana revennyt ihan lapasesta, vaikka ei koskaan ole mikään lintukoto ollutkaan. Mutta nyt on ihan selvä muutos tapahtunut ja todella pahaan suuntaan. Olen pahoillani, mutta melkein toivon että fentanyyli tulisi nopeasti markkinoille ja luonto hoitaisi lopun. Nuo ihmisen kuvatukset jotka siellä sekoilee ei ole enää tässä maailmassa, heillä on jo aivovammoja peukusta ja ei niisä ihmisiä enää tule. No niin, nyt se on sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon maalaisten lätinää taas. Helsingin keskusta on Kluuvi, ei Kallio. Juntti.
Toki, mutta nämä asiat ovat suhteellisia. Kyllähän kantakaupunki on kaupungin "keskustaa" isommassa mittakaavassa.
Eli myös Katajanokka, Eira, Ullanlinna ja muut missä on huomattavasti turvallisempaa kuin Lappeenrannan keskustassa. Jotenkin tämä pääsee unohtumaan maalaisilta.
Onko tästä tilastoa?
Ihan tilastollisesti Suommessa maaseudulla tehdään enemmän henkirikoksia kuin kaupungeissa, kun tämä suhteutetaan asukaslukuun. Ollaan poikkeus tässä asiassa muihin pohjoismaihin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PUNAVIHREÄÄ UNELMAA,SE ON NYT KALLIOSSA TOTTA,ELÄKÖÖN TOTEUTUNUT UNELMA.
Mitä tällä on tekemistä punavihreyden kanssa?
Kysyt ilmeisesti ihan tosissasi?
Kyllä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallio on Helsingin huumekeskus. Ehkä sitä tässä haettiin? Kaveri asuu Kalliossa, miettii poismuuttoa. Huumetilanne sai miettimään vaikka alue on aina ollut värikäs hyvässä ja pahassa.
Olen työskennellyt Kurvissa vuodesta 2017 ja nähnyt joka päivä sen katumeiningin. Kyllä se on viimeisen 1,5 vuoden aikana revennyt ihan lapasesta, vaikka ei koskaan ole mikään lintukoto ollutkaan. Mutta nyt on ihan selvä muutos tapahtunut ja todella pahaan suuntaan. Olen pahoillani, mutta melkein toivon että fentanyyli tulisi nopeasti markkinoille ja luonto hoitaisi lopun. Nuo ihmisen kuvatukset jotka siellä sekoilee ei ole enää tässä maailmassa, heillä on jo aivovammoja peukusta ja ei niisä ihmisiä enää tule. No niin, nyt se o
Missään missä fentanyylin käyttö on runsasta, ei ole huumeongelma hävinnyt, vaan pahentunut. Oletko oikeasti noin tietämätön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työskennellyt Kurvissa vuodesta 2017 ja nähnyt joka päivä sen katumeiningin. Kyllä se on viimeisen 1,5 vuoden aikana revennyt ihan lapasesta, vaikka ei koskaan ole mikään lintukoto ollutkaan. Mutta nyt on ihan selvä muutos tapahtunut ja todella pahaan suuntaan. Olen pahoillani, mutta melkein toivon että fentanyyli tulisi nopeasti markkinoille ja luonto hoitaisi lopun. Nuo ihmisen kuvatukset jotka siellä sekoilee ei ole enää tässä maailmassa, heillä on jo aivovammoja peukusta
Tarkoitti varmaan sitä että tulisi helpommin yliannostuksia ja luonnollista poistumaa. Fentanyyli on vaarallinen aine.
-sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työskennellyt Kurvissa vuodesta 2017 ja nähnyt joka päivä sen katumeiningin. Kyllä se on viimeisen 1,5 vuoden aikana revennyt ihan lapasesta, vaikka ei koskaan ole mikään lintukoto ollutkaan. Mutta nyt on ihan selvä muutos tapahtunut ja todella pahaan suuntaan. Olen pahoillani, mutta melkein toivon että fentanyyli tulisi nopeasti markkinoille ja luonto hoitaisi lopun. Nuo ihmisen kuvatukset jotka siellä sekoilee ei ole enää tä
Tarkoitti varmaan sitä että tulisi helpommin yliannostuksia ja luonnollista poistumaa. Fentanyyli on vaarallinen aine.
-sivusta
Mitä väliä jos tarkoitti tuota, koska tuokaan ei pidä paikkaansa. Kuolemat lisääntyy, mutta niin lisääntyy käyttäjätkin. Vai onko mielestäsi jenkkien huumeongelma kadonnut tai edes pienentynyt, vaikka nykyään siellä fentanyyli on alkanut korvaantumaan jopa vielä vaarallisemmilla aineilla?
Se fentanyyli tulee joka tapauksessa markkinoille. Se ainakin nukuttaa porukkaa, osan viimeisen kerran. Se on parempi kuin nämä huumepsykoosissa hyppivät sähköjänikset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki, mutta nämä asiat ovat suhteellisia. Kyllähän kantakaupunki on kaupungin "keskustaa" isommassa mittakaavassa.
Eli myös Katajanokka, Eira, Ullanlinna ja muut missä on huomattavasti turvallisempaa kuin Lappeenrannan keskustassa. Jotenkin tämä pääsee unohtumaan maalaisilta.
Onko tästä tilastoa?
Kirjoitit vahingossa tähän kun sun piti varmaan googlettaa.
Ei se ole ainoastaan tuo peukkuhuume. Todella suuret huumemarkkinat. Välittäjät ja myyjät tienaa niin hyvin. Ruotsista tulleita ammattirikollisia, joita poliisi ei saa kuriin. Välillä Kalliossa kävelee diilereitä ihan Brasiliasta saakka.Isot rahat pyörii, ehkä siellä lahjotaan viranomaisia. Kalliita autoja sun muutä pörrää itiksen ja kallion välillä noilla maaamuilla. Varmaan kohta poliisi julkistaa, että saivat noi kaikki kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo mitään auta. Siinä on neulanvaihtopistettä ja pari kolme asuntolaa kävelymatkan sisällä. Ne ei siitä muuta vaikka joku taloyhtiön pj. tekisi mitä aloitteita. Olen pahoillani, mutta turhaa touhua. Kannattaa muuttaa vaikka Lauttasaareen.
Varmaan alue rahoitttuu kun lisätään sinne vielä käyttöhuone tai pari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Kallio ole keskustaa, toki rikollisuuteen täytyy tietysti puuttua kaikkialla. Itse asun Krunassa ja olen äärimmäisen onnellinen täällä. Mahtava tunne, kun kaikki kiva on melkein vieressä.
Kruna on hyvä paikka. Mutta joillakin naapureilla on ongelmia egonsa kanssa. Se on tylsää.
No on sitä Kontulassakin ihan samaa, saati sitten maaseudulla missä uudehko Volvo on olevinaan rikkauden merkki.
Kallio on ankein paikka Suomessa.
Itse viihdyin Helsingissä asuessani siellä läntisemmässä kantakaupungissa.
Kallio on todella masentava paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työskennellyt Kurvissa vuodesta 2017 ja nähnyt joka päivä sen katumeiningin. Kyllä se on viimeisen 1,5 vuoden aikana revennyt ihan lapasesta, vaikka ei koskaan ole mikään lintukoto ollutkaan. Mutta nyt on ihan selvä muutos tapahtunut ja todella pahaan suuntaan. Olen pahoillani, mutta melkein toivon että fentanyyli tulisi nopeasti markkinoille ja luonto hoitaisi lopun. Nuo ihmisen kuvatukset jotka siellä sekoilee ei ole enää tässä maailmassa, heillä on jo aivovammoja peukusta ja ei niisä ihmisiä enää tule. No niin, nyt se o
Fentanyyli on toki hyvin vaarallinen aine, mutta missään se ei ole onnistunut poistamaan huumeongelmaa, vaan pelkästään pahentamaan sitä. Lisääntyneet kuolemantapaukset johtuvat lisääntyneestä käytöstä, ei siitä että nistejä on vakiomäärä ja he nyt vain sitten kuolevat useammin yliannostuksiin. Oikeastihan narkkarit ovat todella taitavia annostelemaan noita aineita. Uusien aineiden kanssa aina hetken aikaa rapatessa roiskuu, mutta kokemusasiantuntijat neuvovat toisiaan ja toki diilereiltä saa myös tarkat usein tarkat annostusohjeet, koska eivät halua menettää asiakkaittaan.
Yliannostuksiin kuolevat aloittelijat, uusien aineiden "ensimmäisenaallonkäyttäjät", he joilla on ongelmia myös alkon kanssa ja lisäksi he, jotka haluavat kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Kallio ole keskustaa, toki rikollisuuteen täytyy tietysti puuttua kaikkialla. Itse asun Krunassa ja olen äärimmäisen onnellinen täällä. Mahtava tunne, kun kaikki kiva on melkein vieressä.
Kruna on hyvä paikka. Mutta joillakin naapureilla on ongelmia egonsa kanssa. Se on tylsää.
No on sitä Kontulassakin ihan samaa, saati sitten maaseudulla missä uudehko Volvo on olevinaan rikkauden merkki.
Liisankatu on suomein agressiivisinnkatu. Näkee miten ihmiset vihaavat toisiansa ja vissiin aika paljon myös itseänsä.
Vierailija kirjoitti:
Se fentanyyli tulee joka tapauksessa markkinoille. Se ainakin nukuttaa porukkaa, osan viimeisen kerran. Se on parempi kuin nämä huumepsykoosissa hyppivät sähköjänikset.
Tässä oletuksessa on taas ongelmana se, että huumeet ajatellaan monoliittina. Nykyään useiden aineiden sekoittaminen on lisääntynyt, mutta silti käyttäjät jakautuvat usein nopeiden ja hitaiden käyttäjiin. Fentanyyli siis tulisi uudeksi aineeksi ennen kaikkea opioidien käyttäjille, ei niinkään peukun ja muiden stimulanttien käyttäjille. Nämä sähköjänikset käyttävät hitaita lähinnä nukkuakseen välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä tällä käytännössä tarkoitat, mutta itselläni ei ole pahaa sanaa sanottavana naapureista. Peruskohteliaita ja osaavat elämisellään ottaa muutkin huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liisankatu on suomein agressiivisinnkatu. Näkee miten ihmiset vihaavat toisiansa ja vissiin aika paljon myös itseänsä.
Tuskinpa niistä kulkijoista on siellä asuvia kovinkaan moni. En muutenkaan tiedä mistä puhut, käyn Liisankadulla säännöllisesti enkä ole havainnut mitään poikkeavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tästä tilastoa?
Ihan tilastollisesti Suommessa maaseudulla tehdään enemmän henkirikoksia kuin kaupungeissa, kun tämä suhteutetaan asukaslukuun. Ollaan poikkeus tässä asiassa muihin pohjoismaihin verrattuna.
Poliisijohtaja Heikinheimo on eri mieltä:
"
Poliisin mukaan suurissa kaupungeissa tapahtuu maaseutua enemmän rikoksia yleisillä paikoilla myös väkilukuun suhteutettuna.
Maalla ihmisillä on turvallista, sanoo Heikinheimo"
Lähde: yle. 25.1.2025
Lappeenrannassa on 2000-luvulla ollut 100'000 asukasta kohtaan n 133 henkirikosta, Helsingissä 124, Vantaalla 146, Mikkelissä 105, Virroilla 45, Sotkamossa 67..
Julkisilla paikoilla tapahtuvat rikokset lisäävät tietysti turvattomuuden tunnetta enemmän kuin yksityistiloissa. Näissä suuret kaupungit "loistaa"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/viime-vuosi-synkin-kymmeneen-vuotee…
Ok. Taloyhtiö ei jaksa enää. Muuttaako se nyt vaikka Espooseen vai?
Nimenomaan. Näin Kannelmäessä asuvana en kutsuisi Kalliota keskustaksi mutta koen olevani siellä enemmän "kaupungilla" kuin missään lähiössä. Ja sama pätee moneen Kalliota rauhallisempaan osaan kantakaupunkia.