Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tullaan kaupunkiin, vaikka ei ole töitä?

Vierailija
24.09.2025 |

Miksi tullaan kaupunkeihin maleksimaan vaikkei ole tiedossa työpaikkaa tai opiskelupaikkaa? Miksi nuoret tekevät tätä? Eikö ole sama jäädä sinne maalle maleksimaan? Ei kaupungeissa ole mitään jännää. Äitin tisskiposket voivat jäädä kotipitäjään ja vuokrata sieltä yksiön. Halvemmaksi se tulee, uskokaa tai älkää.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viherkommarismi ei oikein lähden maalla lentoon, mutta joukossa eli yliopistokaupungeissa tyhmyys tiivistyy. 

Vierailija
2/5 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa ja ensimmäisessä vastauksessa haisee kaalisoppa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne tullaan etsimään niitä töitä.

Aloitat varmaan kohta toisen ketjun, jossa selität, kuinka töitä saa sillä tavoin että menee suoraan firmaan kysymään.

Vierailija
4/5 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nuoret muuta yleensä juurikin siinä vaiheessa, kun on työ- ja/tai opiskelupaikka?

Noin kaikki minun tuttavani (ml. minä itse) on Helsinkiin muuttanut, eli ollut joko työpaikka tai alkavat opinnot - tai molemmat. Ei ilman niitä ole kukaan tuttuni muuttanut. Ja varsinkin opintojen perässä on muutettu kimppakämppiin. 

Vierailija
5/5 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänne tullaan etsimään niitä töitä.

Aloitat varmaan kohta toisen ketjun, jossa selität, kuinka töitä saa sillä tavoin että menee suoraan firmaan kysymään.

No jos ei saa sillä tavoin, niin miksi ihmeessä muuttaisi ennen kuin on työpaikka saatu? Eli miksi muuttaisi _etsimään töitä_ kaupunkiin, jos ei ole aikomus kulkea suoraan firmoissa? Riittää, että käy työhaastattelussa, ja siihen saa työkkäristä tuen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme