Harkitsen vakavasti äänestämisen lopettamista.
En jaksa tätä vastakkainasettelua enää yhtään. Eduskunnassa ei osata käyttäytyä, somessa ei osata käyttäytyä ja kunnanvaltuustoissakin riidellään. Kun tilanne rauhoittuu, voisin alkaa uudestaan äänestää.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
No eduskuntahan on siitä huolimatta äänestävätkö ihmiset. Se pitäisi jollain vallankumouksella ajaa alas jos haluttaisiin jotakin muuta.
Ja mitä sitten sen jälkeen? Anarkistiutopiako siitä seurais
Historiallisesti vallankumoukset ei ylensä johda mihinkään hyvään.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen äänestänyt jo useamman vuoden pienpuolueita. Noille suurpien puolueiden edustajille on tärkeintä oman jatkopaikan turvaaminen ja sen takia heidän tekemänsä politiikka on samaa vatkaamista puolueesta riippumatta. Ensimmäinen vuosi tapellaan hallitusohjelmasta, toisena vuotena käännetään takki ja loput vuodet nuoleskellaan äänestäjiä takaisin populismilla.
Kun taas ne pienpuolueet eivät saa yhtäkään edustajaansa, eivät yhtäkään, sinne missä asioista päätetään. Suomen kansa eli tolkun ihmiset äänestävät tolkullisten puolueiden tolkullisia edustajia ajamaan tolkullisia asioita.
VKK, SKE, VL, kristalli, vapauspuolue jne äänestäminen on kuin housuihinsa kusemista: hetken aikaa se lämmittää (itseä), vaikutusvalta yhteiskunnan asiaan on tasan nolla.
No jos olet samaa mieltä kaikesta kuin kokoomus, niin sitten ok. Älä itke sitten jos sama meno jatkuu, kokoomuksen äänestäjät ei ikinä jää kotiin. Äänestämällä voi vaikuttaa, vaikka sitten sitä vähiten huonoa puoluetta omasta mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Se on juuri tämä vastakkainasettelu, joka saa ihmiset äänestämään. Jos ei olisi mitään väliä kuka valitaan, niin ei ketään kiinnostaisi äänestää.
No onko sillä oikeasti mitään väliä? Mediassa ulistaan, mutta onko tässä oikeasti mikään muuttunut viimeisen 10 vuoden aikana? Kaikki puolueet ovat olleet hallituksessa kokeilemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen äänestänyt jo useamman vuoden pienpuolueita. Noille suurpien puolueiden edustajille on tärkeintä oman jatkopaikan turvaaminen ja sen takia heidän tekemänsä politiikka on samaa vatkaamista puolueesta riippumatta. Ensimmäinen vuosi tapellaan hallitusohjelmasta, toisena vuotena käännetään takki ja loput vuodet nuoleskellaan äänestäjiä takaisin populismilla.
Kun taas ne pienpuolueet eivät saa yhtäkään edustajaansa, eivät yhtäkään, sinne missä asioista päätetään. Suomen kansa eli tolkun ihmiset äänestävät tolkullisten puolueiden tolkullisia edustajia ajamaan tolkullisia asioita.
VKK, SKE, VL, kristalli, vapauspuolue jne äänestäminen on kuin housuihinsa kusemista: hetken aikaa se lämmittää (itseä), vaikutusvalta yhteiskunnan asiaan on tasan nolla.
No tosiasia on, ettei sillä yhdellä äänellä ole isoille puolueille annettunakaan yhtään mitään merkitystä. Äänestäminen on vaan yks pien osa kokonaisvaikuttamista demokratiassa
Se yksi ääni on juuri sitä demokratiaa: yksistä äänistä muodostuu enemmistön ääni. Demokratiassa vähemmistö tyytyy enemmistön tahtoon.
Perustuslain mukaan valta Suomessa kuuluu kansalle, jota edustaa valtiopäiville kokoontunut eduskunta. Tämän rinnalla jokin "kokonaisvaikuttaminen" on huuhaata, joka lämmittää vain niiden miekkareissa seisovien resupekkojen vaippojen sisältöä.
Vierailija kirjoitti:
Se yksi ääni on juuri sitä demokratiaa: yksistä äänistä muodostuu enemmistön ääni. Demokratiassa vähemmistö tyytyy enemmistön tahtoon.
Perustuslain mukaan valta Suomessa kuuluu kansalle, jota edustaa valtiopäiville kokoontunut eduskunta. Tämän rinnalla jokin "kokonaisvaikuttaminen" on huuhaata, joka lämmittää vain niiden miekkareissa seisovien resupekkojen vaippojen sisältöä.
Niin sä oot oikeasti sitä mieltä että ne äänestyspäätökset sun muut syntyy täydessä tyhjiössä ja ihmiset vaan sitten käy jotenkin maagisesti äänestämässä jotain puolueita. Eikä esim päivittäisen kansalaiskeskustelun pohjalta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä importattu polarisaatio on kyllä vastenmielistä. Itse lopetin äänestämisen jo. Jos Amerikassa syötäisin paskaa, niin mekin söisimme koska se on Amerikkaa.
Olen maahan muuttokriittinen joka rakastaa AY-liikettä. Ketä minä äänestän?
Sama. Olen arvoliberaali joka inhoaa konservatiiveja mutta toivoo kiristyksiä mm-politiikkaan. Missä puolue jota äänestää?
Liberaali ei ole konservatiivin vastakohta.
On kyllä pirun raskasta nykyään tuo politiikka. Ainaista vänkäämistä, sanoihin tarttumista, sanojen tahallaan väärinymmärtämistä, suoranaista valehtelua ja väittelyä. Hyviä päätöksiä ei saada aikaan, kun suurin osa ajasta menee em.asioihin. Sylettää ja pistää voimaan pahoin. Nyt, jos joskus, pitäisi olla konsensus-tahtoa suomessa ja koko maailmassa. Ideologista paskaikaa eletään.
Äänestäminen on vanhanaikaista. Lakkasin äänestämästä jo vuosia sitten. Seurasin politiikkaa tarkasti noin 10 vuotta ja nyt riittää.
Kaikki puolueet ehtivät olla hallituksessa ja Suomi on nyt konkurssissa. Sekä henkisessä, että taloudellisessa konkurssissa.
Nämä tyypit jotka sinne valitaan, ajavat vain omaa etuaan ja sylkevät kansalaisten päälle.
Tosipuheessa meillä on yksipuoluejärjestelmä;
On hallitukset ja valeoppositiot.
En seuraa enää politiikkaa, koska tulen siitä niin vihaiseksi. Vihaan syvästi riitelyä. En voi seurata miten aikuisen kokoiset pennut huutavat ja sättivät toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä pirun raskasta nykyään tuo politiikka. Ainaista vänkäämistä, sanoihin tarttumista, sanojen tahallaan väärinymmärtämistä, suoranaista valehtelua ja väittelyä. Hyviä päätöksiä ei saada aikaan, kun suurin osa ajasta menee em.asioihin. Sylettää ja pistää voimaan pahoin. Nyt, jos joskus, pitäisi olla konsensus-tahtoa suomessa ja koko maailmassa. Ideologista paskaikaa eletään.
Raskasta kun koko ajan tarvitsee vastustaa kaikkea.
Ai että hymyilyttää aina nämä wannabe (?) AY trollit jotka väsymättömästi jaksavat syyllistää minua ja kaltaisiani äänestämättä jättämisen kauheuksista. Että SDP ja Vasemmistoliitto ovat niin täynnä saamattomuutta ja alakuloisuutta, että Kokoomus ja muu oikeisto pyyhkii heillä lattiaa ja sen jälkeen vetää vielä kölin alta ja pistää lopuksi jauhot suuhun jolloin muuta vaihtoehtoa teillä ei ole kuin spämmätä vauvan (vähintään) keskusteluketju täyteen omaa surkeuttanne.
Miksi tuollaisia työläisen ja köyhän ystäviä esittäviä luusereita pitäisi siis äänestää? Ja sillä aikaa kun vastausta mietitte niin tässä Teille minulta ehdotus: hankkikaa elämä, älkääkä kaatako omaa epäonnistumisen tunnetta muiden niskaan.
Tai sitten vaihtoehtoisesti voisitte ns kasvattaa itsellenne pallit, ja oikeasti ryhtyä töihin; ellei sitten Lindtmanilla ja kumppaneilla pidä kiirettä AY liikkeen jäsenmäärän fiksailun kanssa - edelleenkin, "1984" ei ollut mikään suositus toteutettavaksi yhteiskuntakokeiluksi vaan sarkastinen ja mustan huumorin makuinen näkemys tulevaisuudesta. Tekstejä (ja historiaa) voi kyllä kirjoittaa uudelleen, mutta ajan henkeen se ei vaikuta... vaikka kuinka itselleen niin uskottelisi. Ja lopuksi niin uskoisi.
Jumala saattaa unohtaa ja armahtaa, minä en. Unohda ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo asiaton huutelu on todella vastenmielistä. Alkaa muistuttaa jotain Romanian parlementtia.
Eikö sitä saada selville, keitä nämä huutelijat ovat? Nämä lähetettäköön koteihinsa äitiensä helmoihin vielä kasvamaan ja käytöstapoja opettelemaan ja jonosta seuraavat tilalle!
Ei sitä missään muissakaan työpaikoissa tuollaista käytöstä katsella.
Vierailija kirjoitti:
Äänestäminen on vanhanaikaista. Lakkasin äänestämästä jo vuosia sitten. Seurasin politiikkaa tarkasti noin 10 vuotta ja nyt riittää.
Kaikki puolueet ehtivät olla hallituksessa ja Suomi on nyt konkurssissa. Sekä henkisessä, että taloudellisessa konkurssissa.
Nämä tyypit jotka sinne valitaan, ajavat vain omaa etuaan ja sylkevät kansalaisten päälle.
Tosipuheessa meillä on yksipuoluejärjestelmä;
On hallitukset ja valeoppositiot.
En seuraa enää politiikkaa, koska tulen siitä niin vihaiseksi. Vihaan syvästi riitelyä. En voi seurata miten aikuisen kokoiset pennut huutavat ja sättivät toisiaan.
Puolueet voisi olla ihan hyvin yksi ja sama puolue. Ei niiden ohjelmissa juurikaan eroja ole. Ja nekin särmät hioutuu ja mielipiteet tarkentuu kun käydään hallitus neuvotteluja.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole koskaan äänestänyt. Olen tohtori, varakas ja verrattain menestynyt. Myöskin monet korkeasti koulutetut, asiantuntija -kollegani ja tuttavani ovat jättäneet äänestämättä jo pitkään. Tämä johtuu siitä, että emme pidä demokratiaa hyvänä järjestelmänä; ääliöt äänestävät ääliöitä valtaan. Jossain sivistysmaassa demokratia (esim. Sveitsi) demokratia toimii, mutta ei Suomessa.
Kannatan teknokr
---
Sveitsiläiset nauravat Suomen "demokratialle." He pitävät meidän järjestelmäämme lähinnä P - Korean järjestelmänä.
Sveitsissä on eri systeemi ja siellä kansa ihan oikeasti päättää itse omista asioistaan.
Minäkin kannatan Sveitsin systeemiä. En äänestä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole koskaan äänestänyt. Olen tohtori, varakas ja verrattain menestynyt. Myöskin monet korkeasti koulutetut, asiantuntija -kollegani ja tuttavani ovat jättäneet äänestämättä jo pitkään. Tämä johtuu siitä, että emme pidä demokratiaa hyvänä järjestelmänä; ääliöt äänestävät ääliöitä valtaan. Jossain sivistysmaassa demokratia (esim. Sveitsi) demokratia toimii, mutta ei Suomessa.
Kannatan teknokr
---
Sveitsiläiset nauravat Suomen "demokratialle." He pitävät meidän järjestelmäämme lähinnä P - Korean järjestelmänä.
Sveitsissä on eri systeemi ja siellä kansa ihan oikeasti päättää itse omista asioistaan.
Vallassa näennäisdemokratiaan verhoiltu totalitarismi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatan teknokr
---
Ikävää, ettei sinulla ole resursseja - rahaa, osaamista, kontakteja - muuttaa Sveitsiin ja alkaa elämääsi siellä, olla mukana päättämässä asioista kantonien huutoäänestyksissä.
Joudut puremaan rystystä täällä pohjoiskorealaisessa Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo asiaton huutelu on todella vastenmielistä. Alkaa muistuttaa jotain Romanian parlementtia.
Eikö sitä saada selville, keitä nämä huutelijat ovat? Nämä lähetettäköön koteihinsa äitiensä helmoihin vielä kasvamaan ja käytöstapoja opettelemaan ja jonosta seuraavat tilalle!
Ei sitä missään muissakaan työpaikoissa tuollaista käytöstä katsella.
No Suomessa ei ole totuttu tuollaseen. Mutta oletko nähnyt Ison-Britannian parlamentin keskusteluja? Hirvittävää mölinää ja huutoa vaikka sivistynyt länsimaa kyseessä. Jossain päin maailmaa poliitikot harrastavat nyrkkitappeluita - se kieltämättä on jo hieman liikaa.
Nykyään on kauheaa kahtiajakautuneisuutta, se on totta. Mutta mulle se merkitsee vaan sitä, että todellakin äänestän, koska mun valinta on helppo, kumpaa puolta kannatan. Ikäväksi on kyllä mennyt imapiiri valitettavasti.
Vaikka poliitikot ovat aina valehdelleet ja pelanneet enimmäkseen omiin pusseihinsa, tämä nykyhallitus on kyllä niin järkyttävän PACKA, että en ole enää jaksanut niiden jatkuvaa uhriutumista, törkeää ja jatkuvaa valehtelua, selittelyä ja kertakaikkiaan vaan huonoa käytöstä katsella. Uutisia en ole katsonut ainakaan vuoteen, odotan vaan, että tulee vaalit. Äänestän vasemmistoliittoa, ihan kostona näille nykyisille ihmisvihaajille. Ja maksan mielelläni vaikka 10% lisää veroja jos vaan rikkaammat maksavat suhteessa enemmän. En ollut aiemmin edes tajunnut miten pahoja ja ahneita ihmisiä tässä maassa asuu.
No eduskuntahan on siitä huolimatta äänestävätkö ihmiset. Se pitäisi jollain vallankumouksella ajaa alas jos haluttaisiin jotakin muuta.