Auttakaa! Vaimo haluaa tauon 22v jälkeen
Auttakaa miestä ongelmassa!
Olemme olleet yhdessä 22v ja vaimo kokee, että "tunnetta" suhteessa ei ehkä ole tarpeeksi. Ei kuitenkaan osaa tarkemmin eritellä mistä tunteen puuttuminen voisi johtua, eli ei ehkä täysin tunnista omia tunteitaan tai tarpeitaan.
Olemme olleet yhdessä 22v, 17-vuotiaasta asti. Ei juuri muita suhteita kummallakaan.
Olen pyrkinyt viimeisen neljän vuoden aikana itse panostamaan tosi paljon suhteeseen ja oma tunne suhteemme jatkosta on vahvistunut. Aiemmin epävarmuus ja nuoruuden kokemusten puute oli enemmän minun puolella, mutta nyt koen paremmin saavani suhteesta sen mitä tarvitsen ja uskon, että suhteemme voi kehittyä ilman ulkopuolisia kokemuksia.
Miten minun kannattaisi suhtautua muutaman kuukauden taukoon?
Kannattaako hyväksyä molemminpuolista lupaa satunnaisille suhteille tauon aikana? Vai pitäisikö hyväksyä tauko vain täysin ilman suhteita ja seksiä muiden kanssa?
Toki itseäkin vapaus kiinnostaa, mutta en tiedä onko se ratkaisu vaimon tunteen kasvattamiseksi minua kohtaan. Vaimo on suorapuheinen, mutta ei silti osaa tarkasti kertoa suurempia ongelmia tai toiveita suhteessamme. Sanoo myös arvostavansa panostustani. Tästä syystä pelkään, että uudet satunnaissuhteet eivät ehkä edistä hänen tunteiden lisäystä meitä kohtaan.
Miten voisin lisätä hänen tunnetta ja arvostusta minua kohtaan?
Kommentit (32)
Vaimo ilmeisesti haluaa katsastaa markkinoita. Jos ei parempaa löydy niin sinä olet varasuunnitelmana jonka luo voi palata. Itse suosittelisin päästämään irti. Vaikka itse rakastaa jotakuta niin se ei tarkoita sitä että tämä rakastaisi takaisin. Itse en ainakaan tahtoisi olla kenenkään kanssa joka olisi vain säälistä kanssani. Tai siksi ettei löydä parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo ilmeisesti haluaa katsastaa markkinoita. Jos ei parempaa löydy niin sinä olet varasuunnitelmana jonka luo voi palata. Itse suosittelisin päästämään irti. Vaikka itse rakastaa jotakuta niin se ei tarkoita sitä että tämä rakastaisi takaisin. Itse en ainakaan tahtoisi olla kenenkään kanssa joka olisi vain säälistä kanssani. Tai siksi ettei löydä parempaa.
Juur näin.
Joko olet ykkösvaihtoehto, tai et ole vaihtoehto ollenkaan. Kynnysmatoksi ei kannata alkaa.
Ei taukoa. Mieluummin sovitte jonkun sellaisen kuvion, että vaimo vaikkapa joksiki aikaa yksin reissuun?
Tauon perimmäinen syy on kolmas henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Tauon perimmäinen syy on kolmas henkilö.
Tätä minäkin epäilen. Todennäköisesti vaimolla on liiton ulkopuolinen suhde jonka kelkkaan hän haluisi nyt hypätä. Jos tämä suhde ei toimisikaan niin aina on ap jonka luo voi palata. Kenkää vain tuollaiselle.
Voin antaa hyvän neuvon; suostu taukoon ja anna naisellesi kuva, että olet onnellinen. Olen näitä tilanteita muutamia seurannut sivusta elämäni aikana, ja tuo on ollut sellainen asenne, mikä saa yleensä taukoa haluavan pakittamaan asiassa, ennen kuin edes mitään muiden tapailuja tapahtuu. Kai se luo menetyksen pelon epävarmassa hetkessä. Jos ei luo, niin silloin tyyppi on kyllä päättänyt jo erosta, eikä mistään pelkästä tauosta.
Se joka kirjoitti että olet ykkönen tai ovennäyttö, on oikeassa.
Älä vaan anna akkas luulla että jäät häntä vartuun kun hän kokeilee sinkkuilua. Uusi mato koukkuun sullekin. Olet nuori
Panee jo muita, päästä muija vapaaksi.
Onneksi olkoon, tuohan on hienoa että.pääset nyt vapaalle.
Vierailija kirjoitti:
Voin antaa hyvän neuvon; suostu taukoon ja anna naisellesi kuva, että olet onnellinen. Olen näitä tilanteita muutamia seurannut sivusta elämäni aikana, ja tuo on ollut sellainen asenne, mikä saa yleensä taukoa haluavan pakittamaan asiassa, ennen kuin edes mitään muiden tapailuja tapahtuu. Kai se luo menetyksen pelon epävarmassa hetkessä. Jos ei luo, niin silloin tyyppi on kyllä päättänyt jo erosta, eikä mistään pelkästä tauosta.
Ei kannata esittää mitään. Ja jäisihän se kalvamaan silti kun toinen haluaa tauon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata esittää mitään. Ja jäisihän se kalvamaan silti kun toinen haluaa tauon.
No ei kyllä kannata jäädä roikkumaan ja anelemaankaan.
Vaimosi arvostaa varmasti sitä, että kerrot mitä itse tunnet, mutta et painosta häntä mihinkään. Kannattaa myös kysyä ja olla kiinnostunut siitä, mitä hän tarkalleen ottaen tarkoittaa ja tavoittelee tauolla. Ehkä hän haluaa vain selvitellä tunteitaan ja ajatuksiaan ja ajattelee, että pieni etäisyys, kokeilu, auttaa saamaan niistä selvää. Esim. kaipaako sinua ja auttaako se näkemään sen hyvän mitä teillä on. Muita ihmisiä ei minusta tauonkaan aikaan kannata sotkea mukaan, jos ajatus on että kyseessä on tauko, ei ero. Jos siis ette ole avoin suhde -ihmisiä.
Minulle tulee kertomastasi ajatus, että menette eri tahtia asioissa. Sinua on aikaisemmin mietityttänyt, onko jotain jäänyt kokematta. Nyt luultavasti vaimollesi on tullut eteen kysymys siitä, rajoittaako suhde häntä ja millaista elämä olisi itsellisenä naisena. Miehiähän tyypillisemmin mietityttää/harmittaa menetetyt naisseikkailut, naisia se miten on joutunut ja joutuu tekemään kompromisseja omassa kodissaan ja arjessaan. Naiset eivät aina edes halua uutta miestä pitkän suhteen jälkeen. Mutta ei tämäkään mikään ehdoton sääntö ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei taukoa. Mieluummin sovitte jonkun sellaisen kuvion, että vaimo vaikkapa joksiki aikaa yksin reissuun?
Miksi se olisi parempi? Hän haluaa naida muita ihmisiä. Siinä tilanteessa on vain yksi vaihtoehto. Ja se on avioero.
Muistelkaa mistä suhteenne alkoi, mihin ja miten ihastuitte toisiinne. Olen kuullut sen auttavan. Jos vaimosi ei halua muistella, se on voi voi.
Nooo et sinä varmaan voi tehdä oikein mitään arvostuksen lisäämiseksi, jos vaimo ei ole osannut nimetä mitään selkeää asiaa, mitä toivoo.
Mitä hän tauolla tarkoittaa? Muiden tapailua, seksiä muiden kanssa? Yksin asumista? Tuskin muiden paneminen ainakaan sinun arvostusta lisää. Jos olette olleet ja asuneet yhdessä aina, ymmärrän jos haluaisi kokeilla hetken yksin asumista. Jälkimmäinen nimittäin kiinnostaisi itseäkin joskus, mutta en halua ollenkaan tapailla muita.
En ymmärrä tällaisia taukokuvioita ollenkaan. Miksi ihmeessä? Satunnaiset seksisuhteet tauon aikana pilaisi kaiken, mitä teillä on. Jonkinlaista kriiseilyä nyt varmasti taustalla. Kannattaa sanoa vaimolle, ettei ole tunteen vietävissä. Ihminen on niin tyhmä, että ymmärtää hyvin, että jokin on pielessä ja saattaa kuvitella mielessään ratkaisunkin siihen. Sitä harvempi tunnekuohuissaan osaa kuitenkaan huomioida, mitä hankalia tunteita tilalle tulee esim. irtosuhteiden myötä.