Mitä ajattelette jos näette jonkun maksavan käteisellä?
Esim. kaupan kassalla ja henkilö ei ole vanhus muttei myöskään kouluikäinen joka on selvästi saanut rahan vanhemmiltaan?
Kommentit (104)
Mua vi tutti toi aikana. Aina käteistä ja kolikoita mukana kortin lisäksi. Maksutapa ja vaihti määrittyy millainen puupää on takana jonossa. Saattaa välillä tulla aikaa vievä lottotilauskin, mikä ei mene kerralla maallin. Enkka on 8min jonon seisotus, voi että nautin tosta.
Käteistä käyttää vain 7 % väestöstä päivittäisostoksissaan.
Onhan toi oikeasti aika pieni osuus.
En kiinnitä tuollaiseen huomiota ollenkaan, mutta itse maksan välillä käteisellä, jotta saan pikkurahaa lapsille annettavaksi.
No onhan se harvinaista. Yhtä harvinaista kuin Filippiineillä pankkikortilla maksaminen. Isot marketit hyväksyy pankkikortin, mutta paikalliset eivät käytä muuta kuin toreja ja vaihdanta taloutta.
Ajattelen että ihminen joka moista asiaa edes miettii, tai on kaupassa kiinnittänyt huomiota, on joku aivan täys m ulkku ja s aatanen kyylä
En kyttää muiden maksamista. Itse maksan käteisellä.
Automaattikassalla käyn,kortillahan ne kaikki.
En katsele muiden juttuja mutta ihan fiksu ja vanha tapa. Sanoisin.
Mitä väliä? On sullakin ongelmat
Muut nuoret aikuiset joskus kattoo vinoon tai pyörittelee silmiä kun kilistelen ja lasken kolikoita ostaakseni, et kyllä se näyttää jotenkin noloa olevan ainakin mun sukupolven keskuudessa. N28
Käteistähän kehoitetaan pitämään siltä varalta, että kortilla tms. maksaminen ei onnistu. Minulle on käynyt pari kertaa, niin, että kaupan maksupääte ei toiminut, onneksi oli seteleitä.
Huomaan mutten ajattele mitään.
Ehkä hiukan kuitenkin. Ajattelen, että hän saattaa saada erikoiseuroja vaihtorahana. Harmi etten itsekin käytä käteistä.
Nuoret kassatyöntekijät eivät osaa käyttää kovin hyvin käteistä. Kolikoiden kanssa varsinkin on ihmettelyä. Eivät tunnista niitä. Tietysti oppivat ajan myötä, mutta ei heistä tule yhtä taitavia kuin käteisen kanssa ikänsä eläneet.
Ajattelen, että kävisikö vielä kävelylenkillä vai aloittausiko jo ruoanlaiton etuajassa.
Ajattelen että onpa hyvännäköinen kassa jos kyseessä on sellainen. T:M19
Joskus maksan tupakka askin käteisellä ja muut ostokset kortilla. Käteistä pidän 20e-40e aina lompakossa.
Vierailija kirjoitti:
Käteistä käyttää vain 7 % väestöstä päivittäisostoksissaan.
Onhan toi oikeasti aika pieni osuus.
Päivittäisostoksissaan. Onko tilastoa siitä kuinka moni käyttää satunnaisesti? Ehkäpä juuri se edelläsi käteisellä maksanut kuuluu tähän satunnaiskäyttäjiin.
Käytän käteistä koska olisi tosi pelottavaa jos se katoaisi ja olisimme täysin riippuvaisia sähköisistä järjestelmistä. Aina pitää olla käteistä, käyttäkää tekin sitä!
Ostan aina liuottimeni käteisellä.
Miksi Suomella on Miljardien Kultavarannot ?
Eikö nekin voisi olla Digitaalisena.