Mitä ajattelette jos näette jonkun maksavan käteisellä?
Esim. kaupan kassalla ja henkilö ei ole vanhus muttei myöskään kouluikäinen joka on selvästi saanut rahan vanhemmiltaan?
Kommentit (104)
Kysymys kuuluu miksi huijarit ei tee omia tuotteita vain piraattia ja varastettua ? Kiero luonne?
Ajattelen, että Kela-huijari se siinä!
Fiksu tyyppi kun ei luota muovirahaan.
Muissa maissa käytetään käteistä paljon enemmän !!!
Ihmiset katsovat kadehtivasti kun ostan R:ltä pikkukahvin satasen setelillä.
Useimmiten ne maksavat Rahalla joilla on Rahaa...
Ajattelen, että onpa fiksu ja kaukonäköinen ihminen.
Varmaan rikkomassa rahaa jotain mysteeristä käteismaksua varten jos seteliä tarjoaa. Esim. kahvikassaan tms.
Ajattelen, että maksajalla on jotain salattavaa, kun ei uskalla jättää itsestään digitaalista jälkeä. Selvä kelmi ja vasemman siiven kätyri.
Te jotka hoette, että käteinen on laillinen maksuväline, onhan se, mutta käytännössä se ei käy Suomessa kovin monessa paikkaa. Ruokakaupoissa, kioskeissa ja apteekeissa se vielä käy, mutta et voi esim. ostaa tietokonetta, maksaa vuokraa, maksaa puhelinlaskua, ostaa autoa, lomamatkaa, maksaa junassa/bussissa jne. Monissa vaatekaupoissa tai ravintoloissa/kahviloissa/baareissakaan se ei nykyään käy.
Makselen joskus rahalla , kummaksikohan minut oletetaan jos käteistä käyttää iloiset tytöt ja vanhukset ? En ole kumpaakaan.
Miksi jopa 20 e seteleiden aitous tarkistetaan kaupoissa?
Eiks ennen vain 50 e ja siitä ylöspäin.
Teknologisen kehityksen vastustaja, vastarannan kiiski ja vanhaan jämähtänyt jäärä
Joku autisti tai hieman heikkolahjainen, joka ei hahmota sähköistä rahaa, vaan tarttee hypistellä kolikoita ja setelilappuja, jotta tietää minkä verran hänellä on käytettävissä konkreettisesti.
Mä olin junnuna sellainen että kantelin helposti satasia mukana ( Markkoja) Oli siistii kun pysty vaikka nykäsee abihupparin hinnan ns. taskunpohjalta.
Ja sitten mä kännipäissäni välillä hukkasin niitä sinne ja tänne.
No tee työtä jolla on tarkoitus. Ja kyllä mä töitä teinkin.
Ja aloituksen kysymykseen. Mitä sitten? Ei ole mitenkään poikkeuksellista. Joskus ostin vanhan 10ke auton. Eivät halunneet liikkeessä käteistä. Tilisiirto passasi heille paremmin. Ei ole palvelut enää entisellään.
Luontoa. Ajattelen usein luontoa. Ennen kuin tulostan tai maksan kassalla.
En yhtään mitään.Euroopassa hyvin yleistä ja muualla maailmassa.
Käypää valuttaa. Itse nostan kun tarvii pienempää saada takasin, on pieniä jotka tarvii silloin tällöin omaa rahaa.
Kyllä pankissa rahaliikenne ja nostot näkyy :)
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, että Kela-huijari se siinä!
Maksetaanko ne käteen?
Näkyy lapset maksavan karkit käteisellä ja työmiehet myös ulkomaalaiset. Viimeksi kun sai takaisin käteistä tuli vaihtorahana Espanjan ja Kreikan kolikoita. Et turistit käyttää käteistä usein . Matkamuistot ostetaan käteisellä. Limut jäätelöt. Jäätelökioskilla juuri 4€ kippo. Käteisellä. Ai lapset maksaa MC donaldsit käteisellä kyllä . Valokuva liikkeessä mies maksoi käteisellä ja oluen voi maksaa. KÄTEINEN ON LAILLINEN VALUUTTA !