Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies heittämässä liian helposti pitkää suhdetta katuojaan

Vierailija
23.09.2025 |

Mitähän tässä tilanteessa pitäisi tehdä pieni ränttäys luvassa.

Mies on 32 ja itse olen 25. Kun suhteessa alkoi tulla keväällä 3.5 vuotta täyteen, mies totesi että hän ei tunne enää samanlailla kuin suhteen alussa ja kokee ettei siksi naimisiinmeno ja perheenperustaminen ole järkevää. Huom. hän on ensimmäisessä yli vuoden mittaisessa suhteessaan. Tässä vaiheessa hän muunmuassa kuuli ensimmäistä kertaa minun ja parisuhdeoppaiden kautta mitä alkuhuuman loppuminen päättyy ja että pitkät parisuhteet vaativat erillistä panostusta, joka ei ole pelkän alkuhuuman automaattisesti ajamaa.

Kesällä otin asiat puheeksi ja työstressien tauotessa mies totesi suhteen menevän itseasiassa aika hyvin ja hän on oppinut ajattelemaan suhdetta uusista näkökulmasta ja pohtii kosinnan mahdollisuutta enemmän. Syksyllä jäätävien työstressien alkaessa hänellä hän on taas fyysisesti etääntynyt (naurua ja keskustelua on silti päivittäin) ja hän pitää nyt tätä täysin parisuhteen kelvottomuutena ja kuuli taas täysin uutena, aiemmin täysin harkitsematta jääneenä näkökulmana sen, kun sanoin mitäpä jos kymmenentuntiset työpäiväsi kun saavut iltaseitsemältä kotiin vähentää sitä halua koskettaa ja olla lähellä, eikä se että parisuhteessamme on vikaa?. Viikonloppuisin kuitenkin jostain syystä sitten tekee mieli

Anyways, tässä nyt ollaan sellaisessa tilanteessa missä itse pystyn hyväksymään pitkän suhteen arjen ja alkuhuuman loppumisen sellaisena kuin ne ovat, ja kumppani pitää niitä katastrofeina kun ei automaattisesti enää ikävöikkään toista töissä ja ala housuissa pullottaa pelkästä katsekontaktista. Itse olen seurustelen siksi että olen menossa naimisiin tyyppiä ja hänelle selvästi naimisiin meneminen vaatii jotain elämää suurempaa elokuvatunnetta joka arki-illoista ei löydy. 

Tähän vielä klassinen: muuten meillä menee ihan hyvin, mutta suurempi sitoutuminen järkyttää miestä. Päivittäin naurua, huomiointia, keskustelua, ymmärrystä ja emme juurikaan riitele ja seksiä on. Pitäisikö ryhtyä tekemään taikatemppuja, vai alkaa harkitsemaan eroa, kun itselle kihlat ja lapset ovat tärkeä asia?

tähän vielä: poikaystävä haluaa myös joskus naimisiin ja lapsia, mutta ei koe olevansa valmis. Hän onkin varmaan just sitä tyyppiä joka odottaa että tulee tunne mennä naimisiin ja saada lapsia ja tekee sen sitten juuri sen tyypin kanssa, joka on sillä hetkellä käsillä.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 2 vuoden seurustelu ei ole edes pitkä suhde. Miehesi haluaa vain kokeilla muitakin naisia ihan selvästi. Muuten jos saa seksiä suhteessa niin ei ole mitenkään järjellä selitettävissä että haluaa erota. Tein minäkin 15 tunnin työpäiviä joskus ja silti halusin seurustella naiseni kanssa enkä edes ole harkinnut eroa vaikka alussa ei ole samanlaista kuin nyt.

Vierailija
2/59 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ulkomaalainen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halua niin mies ei halua. Miksi koetat kääntää hänen päätään väkisin? 

Anna mennä. 

Ja ohjenuora jatkoon: 

Jos ei pitämättä pysy, anna mennä. 

Et kai oikeasti halua pakottaa toista olemaan kanssasi?

Vierailija
4/59 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästä mies menemään ja älä ota takaisin kun ruinaa takaisin.

Tuollaista ei kannata katsella, aiheuttaa vaan turhaan mielenharmia itsellesi.

Pettää kuitenkin lopulta ja saat siitä itsellesi tunnelukkoja.

Vierailija
5/59 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa pitkä teksti. En lukenut. 🙂

Vierailija
6/59 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 2 vuoden seurustelu ei ole edes pitkä suhde. Miehesi haluaa vain kokeilla muitakin naisia ihan selvästi. Muuten jos saa seksiä suhteessa niin ei ole mitenkään järjellä selitettävissä että haluaa erota. Tein minäkin 15 tunnin työpäiviä joskus ja silti halusin seurustella naiseni kanssa enkä edes ole harkinnut eroa vaikka alussa ei ole samanlaista kuin nyt.

Olette te jotkut miehet kyllä yksinkertaista porukkaa, jos pelkkä seksi sanelee kaiken. Nainen saa vaikka huutaa, alistaa ja olla täysi k.pää, jos seksiä irtoaa? 

Ap.lle heittäisin kysymyksen: Miksi roikkua suhteessa, jossa miehelle ihan normaaliin arkeen kuuluvat tilanteet ja tunteet tulevat yllätyksenä. Lapsien myötä elämä muuttuu niin paljon, että siinä pitäisi kumppanina olla tasainen ja ymmärtäväinen mies. 

Vierailija
7/59 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat kypsemmältä kuin mies, ja ansaitset parempaa. Mutta, oon ollu yli 20 vuotta yhdessä mieheni kanssa, vaikeitakin aikoja on ollut, mutta edelleen sukat pyörii jalassa eikä ns. ensihuuma ole kadonnut. Eli kyllä se huumaava rakkaudentunne voi kestää ja vain syvetä, ei laimeta mutta arkeakin pitää osata sietää ja huonoja päiviä. 

Vierailija
8/59 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Jos noin alussa on jo noin vaikeaa ilman mitään järkevää syytä, niin älä nyt tuollaisen varaan rakenna tulevaisuuttasi. Suhteissa tulee oikeitakin vaikeuksia, sairautta, kuolemaa lähipiirissä... 

Vierailija
9/59 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa pitkä teksti, ei jaksa keksittyä, saati, että siitä saisi mitään irti,vähän kuin olisi ollut saman kirjoittajan teksti, joka eilen kirjoitti..öööh

Vierailija
10/59 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen rakastaa toista niin ei halua erota.

Ei mulla muuta.

Vierailija
11/59 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on menossa kuuden vuoden suhde, ja tämä on ihan huumaa edelleen. Minä taas sanon, että mies on kypsempi, kun ymmärtää ettei nuorena lapsettomana ihmisenä kannata jäädä maleksimaan suhteeseen, joka tuntuu väärältä. Kyllä, se yhden osapuolen tunne vailla mitään muita syitä on itsekseen ihan riittävä peruste erota.

Vierailija
12/59 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkiin suhteisiin kykenevät ihmiset joilla onnellisuuteen riittää se pitkän suhteen antama tasaisempi tunne ja yhteys. Sitten on ihmisiä jotka vaativat aina sitä suhteen alun huumaa ja kaikki muu tuntuu liian laimealta.

Miehesi saattaa olla jälkimmäisiä.

Vierailija
13/59 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset haluaa pakottaa vastahakoisen miehen suhteeseen?

Tehdään lapsia ja erotaan. Ei järkeä.

Vierailija
14/59 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset haluaa intohimoa mitä ei pitkissä suhteissa saa. Se on nykyaikaa. Turha roikkua kuolleissa kaverisuhteissa.

Vierailija
15/59 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkiin suhteisiin kykenevät ihmiset joilla onnellisuuteen riittää se pitkän suhteen antama tasaisempi tunne ja yhteys. Sitten on ihmisiä jotka vaativat aina sitä suhteen alun huumaa ja kaikki muu tuntuu liian laimealta.

Miehesi saattaa olla jälkimmäisiä.

Tai sitten ap:n mies ei oikeasti tunne edes sitä tasaista tunnetta eikä yhteyttä. Ihmekään, kun ap vaikuttaa lähinnä painostavan sitoutumiseen ja lapsen tekoon kun sattuu olemaan "siinä iässä", vaikka itselläänkään ei ole enää kummoista fiilistä edes. 

Vierailija
16/59 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää perustako perhettä jos toista ei kiinnosta. Ansaitsette molemmat rakkautta. Olet nuori ja ehdit löytää jonkun jolle olet tärkeämpi. 

Vierailija
17/59 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin joopa. Teidän suhde nyt on sen pituinen tähän asti, että tuskinpa edes vielä tunnette toisianne kovin hyvin. Jos suhde loppuu niin pääset vielä henkisesti helpolla. 35 vuoden yhdessäolon jälkeen ero onkin jo vähän toista kaliiperia.

Vierailija
18/59 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää mennä naimisiin? Avioehto on varmasti selviö?

Vierailija
19/59 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisiin meneminen ei kerro mitään rakkaudesta vaan ahneudesta!

Vierailija
20/59 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se pitkä suhde on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi