Yrittäjän loppuunpalaminen
Onko kenelläkään tietoa tai kokemusta yrittäjän loppuunpalamisesta? Mistä ja millaista apua on saatavilla, kun sairausloma ei ole mahdollinen?
Kommentit (53)
Onko sulla omaa työterveyssopimusta itsellesi? Voit sellaisen tehdä vain itsellesikin, jonka jälkeen saat käyttöösi työterveyden mielen huoli- palvelut ja kulut on yritykselle verovähennyskelpoisia.
Voit tietty vaan itse ottaa myös yhteyttä tuollaiseen palveluun ja maksaa sen suoraan omasta pussistasi, jos tuntuu ettet jaksa alkaa kelan kanssa tässä tilanteessa tuota työterveyshommaa säätämään. Mulla on pitkän uran aikana auttanut kun olen noita palveluita käyttänyt. Pihlajalinnalla on esim. tosi hyvä se mielen huoli-palvelu, jossa olen jutellut mielenterveyshoitajan kanssa videochatilla. Hän on osannut tavuttaa mulle miten pitää hidastaa ja mitkä asiat on nyt tärkeimmät hoitaa. Vähän niinkuin ihminen joka jakaa sen yrittämisen taakan osiksi, joita voi käsitellä pala kerrallaan.
Vaihtoehtoisesti voit yrittää hakeutua oman kuntasi mielenterveyspalveluihin. Mutta väitän että maksamalla hiukan pääset sinne heti ja saat paremman avun nopeammin.
t: yksinyrittäjä, burnout taustalla
Yrittäminen ei suomessa kannata. Tulos on + - 0. Tienestit ovat surkeat ja lopettamisen partaalla kiikut kaiken aikaa. Suomessa ei pärjää kuin erittäin älykkäät yrittäjät. Markkinat ovat aivan liian pienet tuhansille tavallisille yrittäjille.Työttömyyskortistoon vaan voitte mennä.
Terapiaa jos siihen on varaa tai sitten omaa tukiverkostoa, mutta taitaa olla enempi oikeudellisia mitä muualta saattaisi olla tarjolla, juurisyyt siellä.
Joskus ysärillä alkoi isä, poika ja pakettiatuofirman isällä remmi luistamaan. Jos ei olisi ollut sitä poikaa, niin kusessa oltaisiin oltu, etenkin minun raksatyömaani. Oman kuutioni saneeraustyön tilaajana olin sitten pojan apumiehenä oman kuutioni lisäksi muutamassa muussakin niiden kohteessa ihan muualla. Jos on ihan yksin ja alkaa iso ratas vippaamaan, niin sitten myydä urakka jollekin kilpailijalle.
On työterveyssopimus Terveystalolle, joka kattaa kaikki palvelut. Soitin sinne, niin eivät ala kertomaan yhtään mitä apua olisi edes saatavilla. Käskevät vain varata ajan työterveyslääkärille. Mietin, että onko turhaa varata sinne aikaa kun ei ole mitään tietoa voiko sieltä edes saada apua.
Karma. Ahneella on paskainen loppu.
Vierailija kirjoitti:
On työterveyssopimus Terveystalolle, joka kattaa kaikki palvelut. Soitin sinne, niin eivät ala kertomaan yhtään mitä apua olisi edes saatavilla. Käskevät vain varata ajan työterveyslääkärille. Mietin, että onko turhaa varata sinne aikaa kun ei ole mitään tietoa voiko sieltä edes saada apua.
Työterveyspuolella on ihan tavallista, että ensiksi tavataan työterveyslääkäri, joka sitten tarvittaessa ohjaa eteenpäin. Rohkeasti vaan varaat ajan lääkärille ja kerrot hänelle.
Minne eteen päin se työterveyslääkäri voi mahdollisesti ohjata? Tätä yritin Terveystalolta selvittää, mutta eivät kerro.
Vierailija kirjoitti:
Minne eteen päin se työterveyslääkäri voi mahdollisesti ohjata? Tätä yritin Terveystalolta selvittää, mutta eivät kerro.
Toiselle lääkärille jolla asiantuntemusta loppuunpalamisesta, ei ole vaivaa kummoisempi heille.
Vierailija kirjoitti:
Karma. Ahneella on paskainen loppu.
Meenyvvituun karmoinesi. Mee hokemaan sijoittajille tuota ahneuttasi, ei se yksinyrittäjiin liity.
Miten niin saikku ei ole mahdollinen?
Yhden tiedän ja tunsin. Viikonloppuna oli ryyppäämässä ja sammui. Toiset lähti baariin ja sillä aikaa syttyi tulipalo siinä talossa. Talo paloi kokonaan ja yrittäjä siinä mukana.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin saikku ei ole mahdollinen?
En nyt tiedä Ap:n tilanteesta, mutta esimerkiksi siten, että jos olet yksinyrittäjä ja useamman kuukauden poissa töistä, asiakkaat ehtivät sinä aikana siirtyä muualle.
Edelleen kyselen, mitä se toinen lääkäri, jolle asia ei ole vaivaa kummempi voi tehdä asialle?
Siis etkö sä tunne työterveysjuttuja ollenkaan? Et sä voi saada mitään työterveyspalveluita ilman työterveyslääkärin lähetettä. Ei se työterveyslääkäri sua millekään toiselle lääkärille lähetä, vaan esim psykologille, tms. Olisiko se oma työterveyssopimus kannattanut lukea ensin läpi?
Miten yrittäjä voi palaa loppuun tämän hallituksen aikana? Saitte kaiken mitä halusitte: muhkeat yritystuet, verohelpotukset ja vmäiset työläisetkin saa potkia pihalle ilman syytä.
Anteeksi, minulta ei heru sympatiaa eikä empatiaa teille.
Monien työläisten piti muuttaa kotikonnuille kun ei rahat enää riittäneet vuokraan ja työntekoon. Se on harmi. Ne joilla on kilpailukykyä on pakko muuttaa pois maasta. Koska asuminen on niin kallista Suomessa ja palkat pienet.
Ahneella on paskanen loppu.