Petin miestäni, kaduttaa aivan sairaasti.
Yhteisen miespuolisen ystävämme lohduttaminen (hänen perheessään kuolemantapaus) meni vähän liian pitkälle. Olen aivan kauhuissani. Mieheni palaa huomenna työmatkalta - voiko tämän salata?
Kommentit (15)
Ja yhteinen ystävänne voi myös joksus tunnustaa. Mä kertoisin totuuden ja rukoilisin polvillani anteeksiantoa. Voitko itse elää valheen kanssa? Se on toisen luottamuksen pettämistä. Niin makaa kui petaa ja aikuinen vastatkoon tekemisistään. Et sinäkään varmaan väkisin hänen kanssaan ollut, joten itse ryssit.
Ystävän on siis todella läheinen meille. Pelkään, ettei tämä pysy salassa.
ap
Mutta pistää silmään, että monet voisivat vaan salata elämänkumppaniltaan pettämisen. Suhde perustuu luottamukseen ja arvostukseen. Jos suhde ei kestä totuutta, niin miksi sen pitää elää valheessa ja salailussa? Kuka voi oikeasti tehdä sen ihmiselle, jota rakastaa. Ainoa keino on saada anteeksi mieheltä. Metsä vastaa, niin kuin sinne huutaa.
Mun omatunto ei ikinä antas mun olla rauhassa jos en kertos-Rehellisyyttä ja luottamusta
Ja miehesi voi hyvin jättää sinut, koska teit noin. Tai sitten selviätte sitä yhdessä ja rakennatte luottamuksen uudelleen. Salailu ei ole mikään vaihtoehto- ainakaan minulle.
Eniten minua huolestuttaa, kuinka luontevasti olinkin äkkiä toisen miehen kanssa. Ehkä se henkinen läheisyys teki sen.
ap
Hänen ystävällään oli heikko hetki surun takia. Ap:n olisi pitänyt pystyä ajattelemaan selkeästi. Olisi aivan oikein, jos miehesi jättäisi sinut.
itse nähnyt joskus pianajaista jossa olen pettänyt miestäni ja olo on aivan hirveä kuten myös kaduttaa. En haluais siihen tilanteeseen ikinä. Mikään ei ole sen arvoista. Eli nyt kun olet siinä tilanteessa niin ulos ei ole pääsyä - teit niin tai näin jotain on rikki. Pahoittelen. Ja ihmettelen, miten jotkut pystyvät pettämään ilman tunnontuskia kunhan eivät vaan jää kiinni. No ehkä kaikkeen oppii.
Jos aiot jatkaa yhteiseloa oman miehesi kanssa niin älä kaada omaa taakkaasi hänen niskaansa kertomalla!
Pysy erossa siitä ketä " lohdutit" , ja selvity itseksesi huono omatuntosi!