Onko kukaan lihonut imetysaikana!?
Itse olen lihonut molemmilla kerroilla reippaasti, esikoista imettäessä 7kg ja kuopusta 9kg, kumpaakin imetin noin 8kk! Painoa esikoista odottaessa tuli 23kg ja kuopusta odottaessa 9kg joten näissä eroa mutta kummallakin kerralla olen siis onnistunut lihomaan oikeen kunnolla( olen laihduttanut kyllä sitten pois imetyksen päätyttyä) Aika outoa minusta onko kellään muulla näin? Mistäköhän voi johtua? Olen ollut muuten normaalipainoinen...
Kommentit (6)
Raskauskilot (14 kg) tippui hulahtaen jälkitarkastukseen mennessä. Sitten imetettyäni noin puolivuotta, alkoi kroppani keräämään ihan tajuttoman määrän nestettä, vaikka söin ihan normaalisti. Tätä " imetyspainoa" kertyi kaiken kaikkiaan 3 kg. Kun lopetin imetyksen multa tipahti 9 kg 1½ kuukaudessa.
Painoindeksini oli raskauskilojen lähdettyä 22, eli olin normaalipainoinen. Normaalipainoinen olin vielä niiden kolmen kilonkin jälkeen, mutta sitten kun tipahti se 9 kiloa, niin olin tosi hoikassa kunnossa. Tilanne normalisoitui sitten puolen vuoden kuluessa ja olin takaisin omassa painossani, jossa olen pysynytkin.
kun ei saanut nukkua niin sai edes syödä. Lihoin.
ajattelin et olen jotenkin " outo" ! Mikähän sen aiheuttaa et toiset lihoo ja toiset taas laihtuu kauheasti....ap
lihoin imetysaikana vaikken syönyt erityisen paljon, ja vaikka esikoinen kasvoi pelkällä rintamaidolla melkein 9-kiloiseksi neljässä kuukaudessa. Kakkonen söi vähemmän, mutta olin itsekin tarkempana syömisistäni. Paino ei myöskään laskenut ennen kuin useamman kk:n imetyksen päätyttyä ja turvotus vatsassa, käsissä ja jaloissa häipyi pikkuhiljaa vasta vuoden kuluessa.
Uskon, että kyseessä ovat hormonit ja univelka. Lisäksi luulen, että kahden odotuksen ja imetyksen aikana elimistölleni kävi kuten laihdutuskuurin aikana voi käydä: suuri energiankulutus veti sen säästöliekille. Ruumiinlämpöni nimittäin laski ja aineenvaihdunta hidastui huomattavasti. Olisiko näissä selityksissä järkeä?
Mä kyllä huomasinkin kuinka koko ajan teki mieli jotain. Mieliteot loppui imetyksen myötä mutta kilot jäi.
ei tainnut kylläkään olla mitän tekemistä imetyksen kanssa, annoin vain itseni ottaa " vähän" relammin.