En haluaisi ilotulituksia lopetettavaksi Turussa. Linkki
Eli Turussa poliitikot ajavat ilotulitusten lopettamista. Esim lemmikinomistajat ovat vaatineet!
Suututtaa tuo lemmikinomistajien kanta, kun me muut joudumme sietämään heidän lemmikeistään tulevaa haittaa. (Melu ja koirien jätökset)
Harva koira on paukkuarka. Ei meidän koira ainakaan ollut yhtään.
Kommentit (16)
Minusta lemmikeissä ei ole mitään ylimääräistä siedettävää, tykkään etenkin koirista tosi paljon. Mutta yksi muutaman tunnin jakso pahaa ääntä per vuosi pitäisi jumalauta myös olla siedettävä juttu ihan kaikille. Minua ei kiinnosta ilotulitukset, mutta kiinnostaa se, että kyllästyttää kaiken kieltäminen. Sääntösuomisaatana.
Lemmikit ovat vapaaehtoisia. Siinä vaiheessa, kun aletaan miettimään, että ilotulitukset pitää lopettaa, koska lemmikit kärsivät, niin jotain on mennyt pieleen. Lemmikinomistaja on aivan vapaa muuttamaan vaikkapa maaseudulle jollei ilotulitukset miellytä sitä omaa hurttaa. Ei muiden kuulu siitä kärsiä, että sinun rakkisi ei kestä pauketta.
Minä vaadin, että lemmikinomistajat muuttavat kaupungista paukkuherkkine rakkeineen muualle. Vähenisi räksytyskin ja paskaläjät.
Mulla on ilotulitteita pelkäävä koira ja silti en kieltäisi niitä. se on yksi päivä vuodessa..
Jaha, piski menee show'n edelle. Surkeaa.
Vierailija kirjoitti:
Lemmikit ovat vapaaehtoisia. Siinä vaiheessa, kun aletaan miettimään, että ilotulitukset pitää lopettaa, koska lemmikit kärsivät, niin jotain on mennyt pieleen. Lemmikinomistaja on aivan vapaa muuttamaan vaikkapa maaseudulle jollei ilotulitukset miellytä sitä omaa hurttaa. Ei muiden kuulu siitä kärsiä, että sinun rakkisi ei kestä pauketta.
Minä vaadin, että lemmikinomistajat muuttavat kaupungista paukkuherkkine rakkeineen muualle. Vähenisi räksytyskin ja paskaläjät.
Ei meitä kaikkia haittaa.. Ollaan koiran kanssa kotona ja tehdään tilanteesta mahdollisimman helppo, ja vaikka se ei ongelmaa poista niin kyllä sen pienen hetken selviää helposti.. muutaman tunnin ajan kestää tulitus yleensä. Ja ajankohta tiedossa etukäteen vieläpä..
Ilotulitteita pelkäävät koirarodut pitäisi kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Se ilotulituskin on vapaaehtoinen, paitsi silloin kun on pakotettu sitä sietämään, kun jonku pököpään on suorastaan pakko niitä ammuskella. Koirista ei ole samanlaista haittaa
Turun päivän ilotultus? Kyllä todellakin joutaa kieltää tuollainen turhuus.
Vierailija kirjoitti:
Turun päivän ilotultus? Kyllä todellakin joutaa kieltää tuollainen turhuus.
Miksi kaikki kiva pois?
Tää on kymmenten vuosien perinne.
Olin kerran katsomassa valoshowta Kupittaalla. Se oli ihan mitätön.
Ilotulitus on paljon hienompi.
Itse ammuttavat raketit voisi ennemmin kieltää vaarallisina.
Tällaiset isommat järjestetyt ammattilaisten tekemät tulee sallia.
Menee överiksi, jos paukkuarkojen koirien vuoksi 10 minuutin ilotulituksia kiellettäisiin.
Voi kuulkaa tulla sota. Mitä silloin teette paukkuaroille koirille?
Koirat on siedätettävä paukahteluille.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ilotulitteita pelkäävä koira ja silti en kieltäisi niitä. se on yksi päivä vuodessa..
No, eilen viimeksi paukkui Turun päivän ilotulitus yhdeksältä illalla. Sit on toi joulunavaus ja uudenvuodenaatto, ja on niitä silloin tällöin muulloinkin, eikös venetsialaisviikonloppunakin paukkunut? Ei pelkästään yhtä päivää vuodessa.
Toivottavasti Turun poliitikot kerrankin näyttävät omistavansa selkärangan ja lopettavat ilotulitukset!
Kaupunkien ja muiden isot ilotulitukset voivat olla hienoja, mutta ne muiden sinne tänne kännipäissä ampumat ilotulitteet on ongelmallisia. Ne on ne mitkä puhkoo silmiä ja sytyttää tulipaloja, niiden rajoittaminen taas on vähän hankalaa kun ei ne ihmiset kännissä ole ostaessa, eikä ne varmaan kerro että aion antaa nämä 12-vuotialle pojalle tai keskellä toria ajattelin näitä pamautella.
Mun mielestä ilotulitukset ovat samanlaisia vuodesta toiseen. Sen sijaan valoshow:sta voidaan tehdä vaikka minkälainen hieno spektaakkeli. Isossa maailmassa on myös tehty niitä ihan sairaan upeita drone-esityksiä, mutta Turulla ei varmaan ihan riitä rahat sellaiseen.