Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En kestä tätä nälkää

Vierailija
22.09.2025 |

1. päivään pitäisi kituuttaa. Eikä seurakunnassakaan näy tiedossa mitään ilmaisia ruokailuja kuten joskus on. Eikä kukaan kutsu kylään (tiesi ahdingostani). Silloin kyllä houkutellaan tarjoamalla pizzaa ja kiinalaista kun olen ollut dieetillä eikä uskota puhetta, mutta auta armias kun on tällainen tilanne niin vajotaan maan alle eikä olla tietävinään mitään. No, enpähän pääse ainakaan lihomaan. Voisin pyytää lainaksi joltain rahaa mutten kehtaa :/  Jotenkin hävettää tällainen tilanne. 

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernesoppa kuivatuista herneistä

Vierailija
62/84 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä oli hyvää ruokaa ja nyt tilasin pitsat vielä kotia kohta tulee niin pääsee herkuttelemaan.

Minut on irtisanottu jo yli 2 vuotta sitten vakityöstäni. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisin vain kyselemään kaupan edessä voisiko joku auttaa ostamalla paketin kaurahiutaleita, makaronia tai muuta vastaavaa halpaa. Uskon että porukka kyllä auttaa kun ei vain rahaa kysele suoraan eikä ole kalliita vailla.

Myös naapurit voisi auttaa jos kävisit leipäpalaa kysymässä( ja lupaisit vielä viedä roskat kiitoksena).

On nieltävä ylpeytensä, lakattava ajattelemasta liikaa miltä näyttää toisten silmissä ja kohdattava pelkonsa(häpeänsä), uskon että se tuottaa sinulle hyvää eli ruokaa. 

Rohkeasti vain! 

Voisin itse asiassa antaa korvauksena kahvipaketin naapurille tai sille ihmiselle kaupan luona, sillä minulla on yksi avattu ja kaapissa 4 pakettia odottamassa (joudun nyt juomaan kahvin mustana).

Ap

Vierailija
64/84 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko edes makaroni pussiin rahaa?

No kun ei edes siihen ja tyhjiä tölkkejäkin on vaikea löytää. Nyt sentään on vähän aurinkoista joten taidan mennä tuonne ostarille tekemään pienen kävelylenkin, josko löytyisi. Nyt en jaksa miettiä näkeekö kukaan ja mitä ajattelevat. 

Ap

Ymmärrän. Aina käsketään keräämään tölkkejä mutta vähän vaikea kun niitä ei oo. Itselläni nyt ruokaa mutta olen kokenut tuon kyllä 

Mä olen joskus lahjoittanut ison kassillisen palautuspulloja, kun yksi henkilö kyseli sellaisten perään jossain paikallisessa ryhmässä. Teki mulle palveluksen kun ei itse tarvinnut palauttaa ja hän sai rahaa seuraavaan tukeen saakka. 

Vierailija
65/84 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä töihin kun pystyy.

Vierailija
66/84 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa mennä töihin kun pystyy.

Juu, kun kerrot vain minne töihin haluavat työttömät voivat mennä niin menevät heti 🤗😊

Vierailija
67/84 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei sitten ole juolahtanut mieleenkään selvittää paikkakuntasi ruokajaot eikä sitä jaellaanko sielläpäin kouluissa oppilaiden päivän ruokailusta jäänyttä ruokaa kaikille halukkaille jotka ajoissa astioidensa kanssa jonoon menevät? Diakoniatyöntekijällekin olisi varmasti ollut mahdollista soittaa ja pyytää apua. 

Minua hävettää ihan hirveästi tilanteeni ja en tiedä mitä diakoni sanoo :/

Ap

Luuletko tosiaan että olet ainoa laatuasi!? Diakoniatyöntekijä on kuule nähnyt ja kuullut paljon enemmän kuin sinä tulet näkemään joten ei se sano mitään vaan koettaa auttaa. Samoin paikkakuntasi ruokajaot sekä koulujen ylijäämäruoat. Ei niille kenenkään nälkä ole mitään uutta. 

Joo mutta olen itse sös

Hyvä sinä! Olet niitä harvoja, jotka myöntävät tekemänsä virheet. Valtaosa asiansa sössineistä syyttää ahdingostaan muita. Yhteiskunta, ex-puoliso, hallitus jne. Olet hyvä ihminen. Toivottavasti saat ruokaa. 

Vierailija
68/84 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha on suomalaisten mennä enää ruokajonoihin, ne ovat täynnä möliseviä afrikkalaisia, tylyjä venäläisiä tai lihavia intialaisia. Rohmuavat kaiken. 

Vierailija
69/84 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta että kukaan ei ole vielä ehdottanut sellaista kun työ.

minä saan työtä tekemällä  n 2700euroa  käteen kuukaudessa niin ei ole nälkä.

Auttaa näin akuuttiin tilanteeseen mitenkä? Trolli.

ETkö vituun vammanen kusipää tiedä miten työnteko auttaa .vai trolli voi saatana tollanen paska loinen joutaa kuolla nälkää ihan sama.

Minä kysyin pomolta palkka ennakkoa pari sataa euroa kun sanoin ei ole rahaa ruokaan eikä mihinkään  kun töihin menin.

Sinä sen samoit!  " kun menin töihin, kysyin pomolta". Mitäs sitten teet kun ei ole työtä eikä sitä pomoa? Mistä ja keneltä sitä palkka ennakkoa silloin kysytään? 

Vierailija
70/84 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaupungissa asut. Jos vaikka joku heltyisi pieneen ruokakassiin. Perus kaurahiutale, makaroni, herneet, rasvaa pääsee jo tosi pitkälle.

Vierailija
71/84 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyt ne kahvipaketit paikallisessa fb ryhmässä. Vailla hintaan 4 euroa kpl. Menevät kaupaksi.

Vierailija
72/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nöyrryin ja pyysin eräältä henkilöltä lainaksi 20 e. Sen enempää en pyytänyt koska ensi kuu on tiukka rästilaskujen vuoksi, joten en halunnut velkaa tehdä hirveästi. Tuolla rahalla saan sen millä pärjään kuun 1. päivään. 

Ap

Vierailija
73/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnan tuottamaton yksilö. Kuluerä. 

Haista vttu.

Totuus tekee usein kipeää, vai mitä?

- sivusta

Kyllä kuule ihmiselle pitää olla ihminen.

Vierailija
74/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnan tuottamaton yksilö. Kuluerä. 

Haista vttu.

Tais olla huonoa sarkasmia päättäjistä

sivu

Vierailija
75/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nöyrryin ja pyysin eräältä henkilöltä lainaksi 20 e. Sen enempää en pyytänyt koska ensi kuu on tiukka rästilaskujen vuoksi, joten en halunnut velkaa tehdä hirveästi. Tuolla rahalla saan sen millä pärjään kuun 1. päivään. 

Ap

Hieno juttu. Voit vaikka googlata halpojen ruokien teko- ohjeita.Näilläkin sivuilla välillä näkynyt. Tsemppiä

Vierailija
76/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö oo mitään, mitä voisit myydä vaikka Vintedissä ? 

Tai auttaa jotain pihatöissä, lemmikin hoitamisessa tms. ?

Vierailija
77/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

aika noloa. laita taustalle kiljua tulemaan niin menee nälkä ripuloidessa

Vierailija
78/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton takia ne tekee peukkua kerrostaloasunnoissa...

Vierailija
79/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelle tahansa voi käydä noin.

Eikä voi. Pitää olla lahjaton ja saamaton ihminen, että onnistuu täällä stanan holhousvaltiossa sössimään asiansa. 

Vierailija
80/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta että kukaan ei ole vielä ehdottanut sellaista kun työ.

minä saan työtä tekemällä  n 2700euroa  käteen kuukaudessa niin ei ole nälkä.

Sun kannattaa katsoa enemmän uutisia,niin tiedät missä mennään.