Pentulive 2025 official, englanninspringelspanielit.<3
Voi suloisuus! Uusi pentulive alkaa 15.10., ja rotuna päästään tutustumaan englanninspringelspanieleihin!<3 Kuinkahan monta pentua Muru-emo saa? :)
https://mesta.net/valoa-syksyn-harmauteen-tuo-pentulive-jo-viidetta-ker…
Kommentit (1951)
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin yksi iso kriteeri kun kasvattajia valitaan on tietty tapa osata ottaa huumorilla ja vähän leikkimielellä tää juttu.
Huumori ja leikkimieli ovatkin tärkeitä asioita, mutta kun puhutaan aikuisista niin lapsellisuus ei sitä ole. Tietty katsojien kuin myös täällä kirjoittajien ikähaitari voi olla alaluokkalaisista vanhuksiin 🤔
Tunnustan, minusta se että pennut "valitsevat oman nimensä" on tosi lapsellista. Voi mennä jollekin tunteisiin, mutta tämä on minun subjektiivinen mielipiteeni.
Vierailija kirjoitti:
Voiko noi pennut tukehtua tuon emon alle? Hirvitti kun yks pentu meni emon selän takaa kainalon alle ja näytti siltä että yritti pitkään päästä pois sieltä. Sitten sai päänsä onneksi irti.
En tiedä koirien kasvattamisesta mitään enkä tarkoita arvostella mitään. Kysyn vain kun en tiedä.
No kun kelaat nyt ketjua taaksepäin niin asiaa on puitu jo paljonkin.
Kyllä tietenkin voi mutta harvemmin tapahtuu.
Pentulive on siitä kiva että siinä on kaikenlaista kaikenlaisille katsojille. Jokainen voi valita oman tapansa seurata ja osallistua.
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin yksi iso kriteeri kun kasvattajia valitaan on tietty tapa osata ottaa huumorilla ja vähän leikkimielellä tää juttu.
Sopisi aika monelle yrittää täälläkin relata ja olla huumorilla ja leikkimielisyydellä liikenteessä. On tylsää lukea kuivien aikuisten valitusta jostain pentujen nimien annosta. Onpa elämä ankeaa, kun ei voi rennosti ottaa tuotakaan. Itse odotan innolla, että saavat nimet, jotta voi alkaa opetella pentujen tunnistamista ja muodostaa "sidettä" niihin. Pentuihinhan voi kiintyä näin etänäkin. (Nyt tiedän vain, että ihana pikkuisin on nro 4, mutta senkään ulkonäköä en ole opetellut). Tää on kuitenkin hyvän mielen konsepti koko Pentulive. 😄
Liveä katsoo paljon myös lapset. Monissa kouluissa ja päiväkotiryhmissä seurataan kotien lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumori ja leikkimieli ovatkin tärkeitä asioita, mutta kun puhutaan aikuisista niin lapsellisuus ei sitä ole. Tietty katsojien kuin myös täällä kirjoittajien ikähaitari voi olla alaluokkalaisista vanhuksiin 🤔
Tunnustan, minusta se että pennut "valitsevat oman nimensä" on tosi lapsellista. Voi mennä jollekin tunteisiin, mutta tämä on minun subjektiivinen mielipiteeni.
No niinkuin itsekin sanoit, niin ikähaitari on varmaan laaja - kaikki katsojat tuskin on aikuisia.
On se minustakin koko liven parhain puoli kun pentuja alkaa tunnistaa. Olkoon sitten nimiä tai numeroita. Kuten ihmisissä kun niin myös eläimissä minua kiinnostaa niiden persoonat.
kasvattajanimet pitää antaa senkin takia, että pennut pitää rekisteröidä. Sinne tuskin voi laittaa nimeksi "1", "2",..."11".
Vierailija kirjoitti:
kasvattajanimet pitää antaa senkin takia, että pennut pitää rekisteröidä. Sinne tuskin voi laittaa nimeksi "1", "2",..."11".
Niin totta muuten :). Tuota en muuten tajunnutkaan. Eihän nämä annetut nimet kokonaan katoa. Nehän näkyy niiden rekisteröintinimissä. Niillä pennuilla joilla on esim sometilejä niin nehän useimmilla on näkyvillä.
Aikamoisia draamapyllyjä nämä kun mama on hetken poissa :D
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt muutaman kerran katsellut yhtä pentua. Ehkä kolmonen ja se jolla on se "särö". Ettei olisi yksi porukan pillipiipari. Päivällä kerran varsinkin kun muut yritti nukkua ja oli ihan relax niin tämä vain kiljui ja ähelsi paineli muiden pentujen yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun kissaa kiinnostaa kovasti kaikki linnut, oravat, myyrät, jänikset ja heinäsirkat. Luulen että se on metsästyslinjainen 🤭
Kissoja on ollut ihmisillä jo 35 miljoonaa vuotta. Eikä ole paljon tarvinnut jalostaa. Ovat täydellisiä sellaisenaan.
Mulla huostaan otettu vanhempi kissa, joka vissiin saanut kyllikseen kun joutunut itse hankkimaan ruokansa. Ei välitä. Tyyliin elä ja anna toistenkin elää. Niin ihana.
Vierailija kirjoitti:
Kun pennut rekataan, ensin tulee kasvattajan kennelnimi ja sen jälkeen pennun nimi sillä tyylillä mitä kukin kasvattaja noudattaa. Näitä tyylejä on monia kuten esim. nimen täytyy alkaa tietyllä kirjaimella (eka pentue A:lla, toka B:llä jne) tai on vaikkapa joku teema kuten kahvit, elokuvat, kukat, englanninkieli jne. Moni kasvattaja keksii nimet itse, mutta jotkut antavat pennun ostajan vaikuttaa asiaan. Esim. kaverini sai keksiä jämptinsä nimen itse kunhan se alkoi tietyllä kirjaimella ja oli suomenkielinen.
Sinin ja Loimun pennuilla pentuliven nimet näkyvät myös rekkisnimissä, mutta oliko samoin myös Akan ja Möpsön pennuilla?
Ei ole sanottua, että pentuliven työnimet jää elämään Murun pentujen rekisteröidyissä nimissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pentuja taitaa olla enemmän mitä nisiä emolla. Onko nämä pennut jaettu kahteen joukkoon jotka ruokailevat eri aikaan? Tälläinen käytäntö on momesti silloin jos on suuri pentue. En ole katsonut tätä vielä juurikaan joten en tiedä miten on.
Kyllä mä oon monesti nähnyt kun osa pennuista nukkuu kun osa taas on samaan aikaan nisillä.
Nöin on. Pennut tuossa iässä nukkuu enemmän kuin valvoo. Hyvin pääsee jokainen syömään. Ei ole ruoka-aikoja, vaan on pennuntahtinen imetys.
No niin, tottapa tuokin. Eihän kasvattajan tietty pakko ole käyttää mitään livenimiä reknimissä. Kurkkasin niin ei ehkä Möpsön pennuilla näy kun niillä on sellaisia hienoja japaninimiä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt muutaman kerran katsellut yhtä pentua. Ehkä kolmonen ja se jolla on se "särö". Ettei olisi yksi porukan pillipiipari. Päivällä kerran varsinkin kun muut yritti nukkua ja oli ihan relax niin tämä vain kiljui ja ähelsi paineli muiden pentujen yli.
Ei nämä vielä taida kuulla lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä jotkut ottaa tän ohjelman aika vakavasti, mutta viime vuonna oli sama juttu.
Hassuinta oli, kun viime vuonna jotkut suorastaan loukkaantui, kun pentujen uudet omistajat antoi pennuille uudet nimet. Ei olisi kuulemma saanut.
No senpä takia minusta pennut numeroina olisi ihan hyvä idea :)
Olisi kyllä, kun aluksi niihin kuitenkin jo kerkeää tottua. Mutta Yle taitaa haluta osallistaa katsojia, ja tuo nimijuttu on oiva keino siihen
On nuo kyllä aika äänekkäitä 😳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nämä vielä taida kuulla lainkaan.
Eivät kuule vielä mitään. Kuulo alkaa kehittyä 14-18 pvän kieppillä ja alkuunsa kuulevat heikosti. Kolmen viikon iässä jo näjevät ja kuulevat auka hyvin.
- googlattu- 😁