Pentulive 2025 official, englanninspringelspanielit.<3
Voi suloisuus! Uusi pentulive alkaa 15.10., ja rotuna päästään tutustumaan englanninspringelspanieleihin!<3 Kuinkahan monta pentua Muru-emo saa? :)
https://mesta.net/valoa-syksyn-harmauteen-tuo-pentulive-jo-viidetta-ker…
Kommentit (11696)
Eka kommenttini murresoppaan. 🥣 Se on aika raskasta luettavaa, jos kirjoitellaan murteilla. Lukemisessa ei sitten ole flow-tilaa, kun se hidastuu murremöngerryksen vuoksi. Yleiskieli on paras.
Vierailija kirjoitti:
Ja jatkat itsellesi vastailua edelleen 😂. Nyt kohteena muut kirjoittajat.
Tätä tarkoitin, kun eilen illalla kirjoitin että hyvän mielen ohjelman keskustelu on syyttelyä ym. Jotkut vastaili viestiini ja nyt tämä tyyppi syyttää minua, että oikeasti vastailenkin itselleni. Sick.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ukki beaglensa kanssa kuuluu SRVA ryhmään = jäljestetään loukkaantunutta riistaa. Näitä verijälki koiria köytetään myös kun tutkitaan salametsästystä. Mä aion hankkia koiran ensi keväänä ja toiveissa joko SRVA tai pelastuskoiratoiminta. Riippuu vähän rodusta mihin päädyn.
Entäs jos löytää kuolleen ihmisen, ties millä tavoin surmansa saaneen? 😱
no mitä sitten? sellaisenhan voi löytää vaikka ilman koiraa. silloin tietenkin löydöksestä ilmoitetaan viranomaisille
En ole havainnut olisiko koirien kuulossa eroa, tämä 2 pysty- ja yhden luppakorvaisen koiran kokemuksella. Ihan yhtä tarkasti kuulevat, ja ihan yhtä helposti varsinkin 2 tyyppiä korvansa myös kadottaa (Murun mamman sanoin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ukki beaglensa kanssa kuuluu SRVA ryhmään = jäljestetään loukkaantunutta riistaa. Näitä verijälki koiria köytetään myös kun tutkitaan salametsästystä. Mä aion hankkia koiran ensi keväänä ja toiveissa joko SRVA tai pelastuskoiratoiminta. Riippuu vähän rodusta mihin päädyn.
no mitä sitten? sellaisenhan voi löytää vaikka ilman koiraa. silloin tietenkin löydöksestä ilmoitetaan viranomaisille
Ehkä on todennäköisempää että sä löydät kuolleen kun oot koiran kans kadonnutta ihmistä ettimässä kuin että sä oot kaupungil tai vaikka ihan metikös kävelemäs. Kyl se vaatii tietynlaisen luonteen että pelastuskoirahommiin lähtee tai vaik vain koirattomaks kartturiks kun potentiaalinen kalson löytö voi olla vaik rantavetee hukkunu, ilman päätä oleva tai raiskattu nuori. Ei sovi kaikil, ei hitto vie.
Myrsky on venähtänyt hetkessä!
Hieman lohtua eroahdistukseen
Vierailija kirjoitti:
En ole havainnut olisiko koirien kuulossa eroa, tämä 2 pysty- ja yhden luppakorvaisen koiran kokemuksella. Ihan yhtä tarkasti kuulevat, ja ihan yhtä helposti varsinkin 2 tyyppiä korvansa myös kadottaa (Murun mamman sanoin).
Ihminen ei yleensä eroa huomaa, koirilla kun on parempi kuulo kuin ihmisellä. Jos ihminen huomaa koiran kuulevan huonosti, koiralla pitää olla jo todella paljon heikentynyt kuulo.
kylläpä totuus tekee kipeää :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä on todennäköisempää että sä löydät kuolleen kun oot koiran kans kadonnutta ihmistä ettimässä kuin että sä oot kaupungil tai vaikka ihan metikös kävelemä
olet väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Oonpas oikeessa
Eikun vasemmassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oonpas oikeessa
Eikun vasemmassa
Keskitie on paras paikka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei yleensä eroa huomaa, koirilla kun on parempi kuulo kuin ihmisellä. Jos ihminen huomaa koiran kuulevan huonosti, koiralla pitää olla jo todella paljon heikentynyt kuulo.
Totta, mutta kun kärpänen aivastaa tai itikka lentää ikkunaan niin kaikki kolme reagoi yhtä aikaa eli höristellään korvia. Joskus olen lukenut että varsinkin isot roikkuvat korvat saattaa hieman kuuloon vaikuttaa, mutta ilmeisesti ei mitenkään mainittavasti. "Kuurous" emännän kohteliaille pyynnöille vaivaa joskus olipa kuulijalla isot, pienet, pystyt tai lupottavat korvat.
Vielä korvista: käyttölinjan spanieleilla on pienemmät korvat kuin näyttelylijaisilla, mikä myös kertoo siitä, että ne jättikorvat on koiralle huonommat. Ne painavat, tulehtuvat helpommin, niillä kuulee huonommin.