Pentulive 2025 official, englanninspringelspanielit.<3
Voi suloisuus! Uusi pentulive alkaa 15.10., ja rotuna päästään tutustumaan englanninspringelspanieleihin!<3 Kuinkahan monta pentua Muru-emo saa? :)
https://mesta.net/valoa-syksyn-harmauteen-tuo-pentulive-jo-viidetta-ker…
Kommentit (11666)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole murteesta vaan provoamisesta.
Perustele!
Haisee 🤧
Pyyhi perseesi paremmin.
Koti koiralle menossa Livillä. Saispa ton Tommyn vieraaks pentuliveen, sillä perustottelevaisuuskoulutus jonka jokainen koira tarvii on jääny liveissä vähälle, ja Tommy on guru. Johan jo pentuu pitää pikku hiljaa alkaa kouluttamaan. Koiraongelmii ois vähemmän jos jokainen kouluttais koirallensa ainaki ne tärkeimmät opit, mutta eräät vaan ei viiti tai älyy.
"Luulen, että nämä murteen inhoajat ovat juurikin samoja tyyppejä tai yksi aktiivi jotka eräässä toisessa ketjussa vainosivat muutamaa ei niin hyvää tai murteellista suomenkieltä käyttäneitä."
Tiedetään, tiedetään tai tiedän ainakin yhden tälläisen keskustelun josta iäkäs tätini sai kurat niskaan ja lopetti kun kirjoitti miten puhuukin eli murretta, ei tosin savoa. Kyse oli erään tv-ohjelman keskustelusta. Provokaattoreille ja itse ilkimyksille ei pitäisi antautua vaan ignoorata, mutta vanha ihminen pahoitti mielensä.
Itsekin sitä seurasin ja joskus kirjoittelinkin, mutta lopetin kun spoilaajat tekivät kiusaa minkä ehtivät.
Kuulkaapas nyt, tontut yhä kurkkii ikkunoista ken kiltti on ja ken tuhma puolestaan. Aika moni tämänkin palstan tyyppi saanee joululahjaksi vain risukimpun eli eiköhän tehdä joulurauha tallekin palstalle? 😊🎄🌟🌨
Eilen tein joulupukkihommia eli kävin tervehtimässä muutamia iäkkäitä sukulaisia ja tuttavia jouluviemiset mukanani. Omissa kämpissään asuvien luo otin mukaan melkein kaikki eläimet, mutta hoivakotiin ja palvelutaloon sai viedä kissan tai hyväkäytöksisen eli haukkumattoman koiran. Olen ajatellut, että spanielista voisi kouluttaa kaverikoiran tms. jotta voisi käydä vieraidenkin vanhusten luona, se kun on pieni ja vähemmän pelottavan näköinen kuin nuo toiset 🐕
Eli murteista märisevät ovat trolleja 🥳