Pentulive 2025 official, englanninspringelspanielit.<3
Voi suloisuus! Uusi pentulive alkaa 15.10., ja rotuna päästään tutustumaan englanninspringelspanieleihin!<3 Kuinkahan monta pentua Muru-emo saa? :)
https://mesta.net/valoa-syksyn-harmauteen-tuo-pentulive-jo-viidetta-ker…
Kommentit (11470)
Vierailija kirjoitti:
Aika rajuiksi käynyt nuo pentujen leikit ja joskus näin paljonkaan koirista ja pennuista ymmärtämättä ihmettelen, ettei siinä Satu enempiä vahinkoja kun painikaverin naskalihampaat heiluvat aivan silmän vieressä
Älä huoli, ne hampit on ihan surkeat nysät. Mulla on tallessa ekan collarini maitohampaat ja hyvä kun ne suurennuslasillakaan näkee. Ne nipistää kyllä, mutta ei pipiä tee.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää itsenäisyyspäivää 💕💪🕯
Mäkin katon Tuntemattoman, itken ja nauran sitä kattoessani. Katon sen joka itsenäisyyspäivä ja eilen kuuntelin sen lukumaratonia niin kauan kuin jaksoin. Tää on ollu tärkee päivä lapsuudesta saakka. Huippuhetkii oli kun käytiin isän kans sytyttämässä kynttilät koulun joka ikkunaan. Sitte lähettiin kävelemään ja ihailemaan kun niin asuintaloissa, sairaalassa, koulussa, ihan kaikkialla melkein joka ikkunas paloi kynttilä tai kaksi. Sillon oli ihan tavan kynttilät ja ihme kun tulipaloi ainakaa isommalti ei syttyny. Nykyisin ois turvalliset patterikynttilät, mutta enää vaan harvas ikkunas niitä enää näkee. Kaunis perinne on kuollu.
Lukumaraton on upea . Katsokaa viimeinen luku kun Seela Sella päättää, siinä herkistyy kaikki , on koskettava loppu .
Lämmin halaus teille kaikille, rapsutukset ja taputukset Murulaan, ja todella iso kiitos Murulan ihmisille ja Ylen tyypeille, heille ketkä meille ovat tämän ihanan kokemuksen tarjonneet. Joka vuosi ero pentulasta on ollut täynnä kyyneliä, mutta nyt joudumme san
Hyvää itsenäisyyspäivää!
Älkäämme koskaan unohtako heitä
Klo 10.36 taas on pennuilla kunnon hulinat!
Hanki-poika lähtee omaan kotiin klo 11. Tule chattiin 10:45 toivottamaan sille hyvää matkaa
Pieni Hanki lähtee ensimmäisenä klo 11. 💝
Puolen tunnin päästä ensimmäinen pennuista lähtee kohti uusia seikkailuja. Jotenkin tuntuu, että nämä pennut ovat niin uteliaita ja rohkeita, etteivät taida ehtiä ikävöidä pentulaatikkoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika rajuiksi käynyt nuo pentujen leikit ja joskus näin paljonkaan koirista ja pennuista ymmärtämättä ihmettelen, ettei siinä Satu enempiä vahinkoja kun painikaverin naskalihampaat heiluvat aivan silmän vieressä
Älä huoli, ne hampit on ihan surkeat nysät. Mulla on tallessa ekan collarini maitohampaat ja hyvä kun ne suurennuslasillakaan näkee. Ne nipistää kyllä, mutta ei pipiä tee.
Kyllä niillä pentuhampailla on tuhottu lukuisat kenkäparit ja muut tielle tulevat esineet.
Klo 10:48 jonkun hieno kita näkyy kamerassa.
Tupru on aina ensimmäisenä jonottamassa ulos lootasta.
No niin, itku siis jatkuu, silmät vuoti kuin Niagaran putous tuon Veteraanin iltahuudon aikaan ja nyt sitten kohta vollotan Hankin takia, sitä ei kestä jos Murun mammakin on surkelikkona. Joku täälläkin naureksi miksi meillä itsenäisyyspäivä ei ole iloinen fiesta kuin monissa muissa maissa. Niin, hänen perhe- ja lähipiirissään ei liene sodassa olleita ja muuten sodan kokeneita ihmisiä tai ehkä hän on historiantunneilla nukkunut. Minä itken, itken isäni, setieni, puolison setien ja muidenkin sodassa olleiden takia. Nuoretkin miehet, miksi heidän piti tuo kaikki kestää ja miksi sama pahuus yhä jatkuu, ei meillä, mutta muualla 😭 Itsenäisyys ei ole itsestäänselvyys. Meillä se on kiitos sotaveteraanien ja -invalidien, mutta kuinka moni nykyihminen sitä osaa arvostaa? Maailma on paha, on ollut paha ja siltä näyttää että se tulee olemaan paha. Onko aihetta fiestaan? Ei meidän historiallamme, eikä tulevaisuuden näkymillä. Onneksi valon maailmaan tuo pentulive ja muut hyvyyttä henkivät asiat.
Naskalihampaat tekivät kyllä reiän eläinlääkärin paitaan.
Olisi kiva saada jokaisesta pennusta lähikuva ennen lähtöä.
Lumiukko jäi laatikkoon. Hanki tarvitsee oman lelunsa mukaan.
Mua itketti. Hitto soikoon. Tämä yksitoista kertaa ja olen palasina :-D
Höpelö täällä parkuu ja parkuu paitsi eroa pennuista niin myös koko Murulasta. Ruoskin itseäni kun en opetellut kuka kukin on, mikä niistä oli Hanki, ei mitään käsitystä, mutta silti silmät vuotaa ja ikävä iski. 3 viime pentuliveä on ollut täydellisen ihania, mutta ekaa kerran kiinnyin myös ihmisiin ja eläimiin, muihinkin kuin koiriin. Olisipa mullakin tuollainen mamma, mummi ja sisko kuin Murulassa. Hyvää itsepäisyyspäivää! Ollaan itsenäisiä ja itsepäisiä. Ps. Erityisterkut Marulle 💝
Tattiko lähtee myös tänään? Onko tietoa kuka kolmas on?
Vierailija kirjoitti:
Mua itketti. Hitto soikoon. Tämä yksitoista kertaa ja olen palasina :-D
Sama, en ymmärrä, miksi noi karvakorvat saavat tuollaisen reaktion aikaan!
Päinvastoin, tuo vaihe opettaa pennuille oman puremisen voiman säätelyä. Ei se ole mikään ihme, ettei mitään oikeasti satu vaan se on harjoittelun tulosta.
Pennut, jotka erotetaan emosta ja sisaruksista liian aikaisin jää vaille sitä tärkeää oppia ja niillä esiintyy enemmän käytöshäiriöitä ja kyvyttömyyttä tulkita muiden koirien viestejä. Se leikki on kirjaimellisesti pentujen työtä, joka antaa arvokasta oppia koko loppuelämäksi.