Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pentulive 2025 official, englanninspringelspanielit.<3

Vierailija
22.09.2025 |

Voi suloisuus! Uusi pentulive alkaa 15.10., ja rotuna päästään tutustumaan englanninspringelspanieleihin!<3 Kuinkahan monta pentua Muru-emo saa? :)

https://mesta.net/valoa-syksyn-harmauteen-tuo-pentulive-jo-viidetta-ker…

Kommentit (11912)

Vierailija
8421/11912 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villasukkien repiminen kuuluu oleellisena osana pentuliven formaattia. Katsojat olisivat hyvin hyvin pettyneitä ellei kasvattajalla olisi villasukkia. Kasvattajat ovatkin kiitettävästi muistaneet roolinsa ja jaksaneet kiljahdella. 

Mikähän formaatti sulla on? Maatalossa villasukat on parhaat niin sisällä kuin saappaissa.  Pennut vetää muutakin  ihmistään lähellä olevaa, paksut sukat on lähinnä.  

Vierailija
8422/11912 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni teistä on nähnyt koiranpennun maitohampaita? Ne on niiiiin pienet nysät. Kulmahampaat on toki pikku piikit, mutta eipä niilläkään hirveitä tuhoja tehdä kuin korkeintaan paljaaseen ihmisnahkaan muutamia naarmuja. Juurikin siksi villasukat on pentujen kanssa parhaat, niin ihmiselle suojaksi kuin pennuille huviksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8423/11912 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni teistä on nähnyt koiranpennun maitohampaita? Ne on niiiiin pienet nysät. Kulmahampaat on toki pikku piikit, mutta eipä niilläkään hirveitä tuhoja tehdä kuin korkeintaan paljaaseen ihmisnahkaan muutamia naarmuja. Juurikin siksi villasukat on pentujen kanssa parhaat, niin ihmiselle suojaksi kuin pennuille huviksi. 

Jep. Omaa koiraa ei ole mutta useamman tutun pentua olen nujuuttanut. Eihän se nyt oikeasti niin satu ja kiusaus onkin antaa niiden vaan purra kun se on hauskaa.

Vierailija
8424/11912 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukkia parempia ei ole. Kumisaappaissa kesät talvet, talvikengissä, sisällä jos viluttaa, unisukkana, pitkät farkkujen lahkeiden päällä lisälämmikkeenä jne. Erittäin käyttökelpoiset myös kaupungin kerrostalossa ja jopa ilman pentukoiria. 

Vierailija
8425/11912 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menikö tänä vuonna jotenkin tavallista nopeammin se "kakkavaihe" ohi. Ne vaan yhtäkkiä alkoi mennä tuonne vessalaatikolle. Tosin laatikon viereen taitaa tulla vielä joskus mutta siis en ole nähnyt että tekisivät siis oikeastaan muualle.

Tuo pelletti vaan on ärsyttävää kun leviää ja voisi luulla, että tekisivät sen takia vielä enemmän mihin sattuu, kun sitä pellettiä on usein ympäriinsä.

Nuo varmaan nopeasti oppii uusissa kodeissa tekemään ulos kun niitä vaan jaksaa sinne tiuhaan viedä.

Voisiko vielä kotona olla hätävaravessa esim. yöksi?  

Vierailija
8426/11912 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni käyttää pentujen hätävaravessana kroonikkovaippaa, ja liian moni täysikasvuisen pikkukoiran normaalina vessana. Viimeksi mainittu on mielestäni 🤬

Vierailija
8427/11912 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

18.44 Nyt on huippu paikka ja asento nukkua 😂

Vierailija
8428/11912 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai se sirutus oli noinkin nopea, ehkä sekunti :0 kaikkea sitä oppii pentuliven kautta

Vierailija
8429/11912 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentuliven toimittaja Pirjo Koskinen

Meillä on niin paljon ihania juttuja, ettei kaikkia ehdi heti.

Pentujen vierailu Ilmasotakoulussa on teossa myös.

copy/paste Chatista

Vierailija
8430/11912 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai se sirutus oli noinkin nopea, ehkä sekunti :0 kaikkea sitä oppii pentuliven kautta

En ehtinyt huomatakaan.  Väärin tehty jos se sattuu.

Vierailija
8431/11912 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai Kuura masentunut hännästään?  Mököttää nurkassa.  Sanokaa ettei se haittaa!  Meistä ihmisistä ei monikaan täyttäisi terveys- eikä kauneustarkastuksen kriteerejä!   Meihin verrattuna Kuura on erittäin kaunis ja terve!

Vierailija
8432/11912 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kuulevinaan että kuura ei voisi osallistua näyttelyihin? 

Vierailija
8433/11912 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai Kuura masentunut hännästään?  Mököttää nurkassa.  Sanokaa ettei se haittaa!  Meistä ihmisistä ei monikaan täyttäisi terveys- eikä kauneustarkastuksen kriteerejä!   Meihin verrattuna Kuura on erittäin kaunis ja terve!

Mikä ihmeen Kuura?

Vierailija
8434/11912 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te sen nimen kuulitte? Eläinlääkäri Teppo sanoi, että yhdellä koiralla on pieni mutka hännässä, mutta pennun nimeä ei minun mielestäni mainittu.

Vierailija
8435/11912 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm jotakin joku chatissa kirjoitti että olisi näyttelyssä hylkäävä piirre ( hännän mutka tms.) 

ei ole varmaa tietoa , Kuura on pieni vielä eikä tiedetä tarkemmin  miten kehittyy. 

Vierailija
8436/11912 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvi vastasi kirjallisesti chatissa että mutkahäntä on Kuuralla.

Vierailija
8437/11912 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suvi vastasi kirjallisesti chatissa että mutkahäntä on Kuuralla.

OK, itse keskityin katsomaan live lähetystä, eikä Teppo tosiaan sanonut nimeä siinä- siksi ihmettelin.

Vierailija
8438/11912 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi voi, onpas aika mennyt nopeasti, pupsit ovat jo 7 viikkoja vanhoja.  Sehän oli vasta eilen kun katsottiin synnytystä ja päiviteltiin kun Muru pukelsi 11 pikku pötkylää kiitettävään tahtiin.  Pötkylöistä kasvoi marsuja ja marsuista pikku hiljaa lelukoiria ja lopulta ihan oikeita spanieleja.  Nyt sitä ollaan niin isoa jotta eikä pelätä mitään!  Ei pelätä muita eläimiä, ei edes kukkoa tai isoa heposta, ja hävittäjien äänetkin ovat ihan kuin ei mitään.  Tämä pentue on todella hyvin äänisiedätettyjä.

Ehkä viikko vielä ja sitten tämä lysti loppuu, ja lystiähän tämä on ollut, varsinkin nämä viimeisimmät viikot kun pentulaatikossa ja ulkonakin sattuu ja tapahtuu.  Joku alkaa näemmä jo pentujen katsomiseen kyllästyä, mutta itse kuulun siihen joukkoon jonka kiinnostus vaan päivä päivältä on lisääntynyt.  No myönnän, syntymästä saakka olen liveä katsellut lähes koko ajan.

Mä toivotan sulle ihanaa ja rentouttavaa joulua! <3

Vierailija
8439/11912 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva chatti, erittäinkin iloinen ja asiantunteva joukko koolla, niin eläinlääkärit, Murun mamma kuin myös Ylen poppoo. Iso ja lämmin kiitos 💖

Kiitos myös sinulle 💖 joka toivotit minulle ihanaa ja rentouttavaa joulua. Kauniisti tehty. 

Vierailija
8440/11912 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se mutkahäntä tarkoittaa ja onko siitä jotain haittaa terveydelle?

Ketju on lukittu.