Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pentulive 2025 official, englanninspringelspanielit.<3

Vierailija
22.09.2025 |

Voi suloisuus! Uusi pentulive alkaa 15.10., ja rotuna päästään tutustumaan englanninspringelspanieleihin!<3 Kuinkahan monta pentua Muru-emo saa? :)

https://mesta.net/valoa-syksyn-harmauteen-tuo-pentulive-jo-viidetta-ker…

Kommentit (8321)

Vierailija
7941/8321 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut vaan ensimmäisen kauden melkein kokonaan aikoinaan, kun oli Akka pentuineen. Silloin vaan voin tosi huonosti näin en muista oikeastaan mitään. Toisaalta rodulla on minulle merkitystä ja oikeastaan labbikset olleet ainoita näissä mistä olen rotuna pitänyt enemmän. En tiedä sitten vaikuttaako muilla se rotu ja jotain pentuja tykkää enemmän seurata. Itse kaipaisin isompia rotuja kuten oma koirani oli. Jos pitää verrata niin labbis on ainoa roduista ollut mikä lähellekään omaa koiraani. 

Vierailija
7942/8321 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sumu "hyökkää" Kasteen kimppuun ja Murun mamma tekee leikistä lopun, nostaa Sumun pois ja sonoo jotta, Sumu sinä et kiusaa pienempiä, ei saa pieniä kiusata, etkö sää ymmärrä sitä asiaa

21:50 - 21:51

Mitäs koirien kasvun "asiantuntija" tästä nyt sanot? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7943/8321 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen katsonut vaan ensimmäisen kauden melkein kokonaan aikoinaan, kun oli Akka pentuineen. Silloin vaan voin tosi huonosti näin en muista oikeastaan mitään. Toisaalta rodulla on minulle merkitystä ja oikeastaan labbikset olleet ainoita näissä mistä olen rotuna pitänyt enemmän. En tiedä sitten vaikuttaako muilla se rotu ja jotain pentuja tykkää enemmän seurata. Itse kaipaisin isompia rotuja kuten oma koirani oli. Jos pitää verrata niin labbis on ainoa roduista ollut mikä lähellekään omaa koiraani. 

Onhan bortsutkin isoja vai mitkä rodut kiinnostaisi enemmän? 

Vierailija
7944/8321 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt näen mielessäni nöffien pentuliven. Aika iso pentulaatikko tarvittaisiin jotta edes mami mahtuisi 😂

Vierailija
7945/8321 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumipallo hereillä, taistelee pennun kanssa. 

Vierailija
7946/8321 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syönyt jo pennun pään 😮 22:37

Vierailija
7947/8321 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Justiinsa ajattelin jotta tuollainen pehmopesä olisi ihana itsellekin, varsinkin kun talvipakkaset alkaa, mutta jos se syö päitä niin.. pannaan harkintaan. 

Vierailija
7948/8321 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Justiinsa ajattelin jotta tuollainen pehmopesä olisi ihana itsellekin, varsinkin kun talvipakkaset alkaa, mutta jos se syö päitä niin.. pannaan harkintaan. 

😁kantsii todellakin harkita

Vierailija
7949/8321 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentua ei enää näy. Se on sitten syöty se. Lumipallo onkin valepukuinen musta aukko 😨

Vierailija
7950/8321 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaellen peikkoäidin kehtolaulua

🎶Kun Murulassa lapsia on yksitoista

Ja hännät on solmittu yhteen,

Niin myös Muruäiti hän lapsilleen laulaa

Tuon kaikista kauneimman laulun:

Puu aijai aijai aijai puf

Puu aijai aijai aijai puf🎶

22:42 😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴

Vierailija
7951/8321 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, nyt näen mielessäni nöffien pentuliven. Aika iso pentulaatikko tarvittaisiin jotta edes mami mahtuisi 😂

Irlanninsusikoira ja tanskandoggi -livet tulee sun uniin.. 

Vierailija
7952/8321 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mukaellen peikkoäidin kehtolaulua

🎶Kun Murulassa lapsia on yksitoista

Ja hännät on solmittu yhteen,

Niin myös Muruäiti hän lapsilleen laulaa

Tuon kaikista kauneimman laulun:

Puu aijai aijai aijai puf

Puu aijai aijai aijai puf🎶

22:42 😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴

Puf puf 😴

Vierailija
7953/8321 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irlanninsusikoira ja tanskandoggi -livet tulee sun uniin.. 

Toivottavasti ei ikinä tule noin sairaita rotuja ohjelmaan. 

Vierailija
7954/8321 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sumu "hyökkää" Kasteen kimppuun ja Murun mamma tekee leikistä lopun, nostaa Sumun pois ja sonoo jotta, Sumu sinä et kiusaa pienempiä, ei saa pieniä kiusata, etkö sää ymmärrä sitä asiaa

21:50 - 21:51

Mitäs koirien kasvun "asiantuntija" tästä nyt sanot? 

Mistä? Kuka?

Vierailija
7955/8321 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauha, rauha. Kirjoitan värikkäästi Lapin lisän kanssa, mutta en todellakaan riehu, raivoa, huuda (no nyt huusin), kiroile (no nyt pääsi prrrrkel) vaan olen asiallinen ja jopa osaava. Vanhimman koiran kanssa harrastan mm. pk-lajeja, keskimmäisen kanssa opiskellaan tottelevaisuutta ja höntsäillään mm. maastojäljellä ja sitten on tämä snaapeli joka tupsahti minulle yllärinä, rasavillinä kakarana jonka kanssa elämä ei ole tylsää ja joka sekin on tottelevaisuuskoululainen.

En ole selitysvelvollinen, mutta se on tärkeää ettei jää väärää käsitystä, sillä koirien hoito, koulutus ja yhteiselämä täytyy olla asiallista ja asiantuntijoiden oppien ja opastuksen mukaan menevää. Minäkin otan oppia viisaammiltani mm. tottiskentillä.

Asia selväkö? 

Selvä on.  Hyvä Sinä!

Vierailija
7956/8321 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan bortsutkin isoja vai mitkä rodut kiinnostaisi enemmän? 

No, kun kerran kysyit. Oikeastaan olen hyvin yksimielinen tässä kaikessa. Minulla oli dobermanni ja kaikesta huolimatta selvisin nuorena tyttönä sen kanssa. Oli ensimmäinen koirani. Kaikki meni hyvin ja koirani tykkäsi tosi paljon muista koirista. Koulutuksissa käytiin ja moni pikkukoiran omistaja sai luottamusta tähän rotuun koirani kautta.

Oikeastaan paras kehu itselleni on ollut, kun eräs samassa koulutuksessa ja lenkkiryhmässä pikkukoiransa kanssa ollut nainen sanoi minulle, että hän aina kertoo tutuilleen kuinka koulutuksissa käy niin kiltti dobermanni, ettei voi edes  uskoa sitä. Luotin kyllä koiraani muiden kanssa. Tuli pienten kanssa myös toimeen, eikä ollut sillä tavalla edes liian raisu.

Viisas ja kiltti koira oli. Osasi heti istua ja mennä maahan sekä antaa tassun iman opetusta. Tuo nyt vaan esimerkki, mutta kuin automaatti oli jo noissa jutuissa hyvin pienenä. Tuhosi vaatteita lähinnä pentuna. Silmälasini sangat myös ja yhden videokameran. Rähisi lähinnä sohvalla ollessaan, kun kieritteli siinä ja mukamas valtasi koko sohvan. Leikkiä vaan, mutta niinä kertoina pari kertaa sain hampaista. Tykkäsi nukkua vieressäni. 

Näin tuo ikinä rotuna häivy mielestäni, vaikka en varmaan ikinä koiraa enää monista syistä ota. Näin ehkä kaikki sen tyyliset koirat kiinnostavat. En oikeastaan ole rotuna kiinnostunut mistään "karvapalloista" tai ns söpöistä koirista jos pitää valita. Oikeastaan jos jaksaisin miettiä niin koirarodut mitkä "malliltaan" kuin dobermanni kiinnostavat aina mäyräkoirista asti. Oli pienet luppakorvat, suora viipottava häntä ja tietynlainen ryhdikkyys jos voi sanoa. Mutta juu rakastan dobermanneja aina. Se on kuitenkin rotuni ja minulle hyvin rakas koirani oli. Joskus mietin mitä elämää tämä aika sen jälkeen on ollut. Kuin eri aikaa. 

Ymmärrän toisaalta, että moni tämän rotuinen koira voi päätyä huonoon kotiin. Onhan tässä uutisissakin ollut taas tästä ja sydän särkyy nähdä dobbe pienessä häkissä tai saa lukea jotain muuta ikävää, vaikka harvoin koirassa vikaa. Näitä vaan päätyy väärään kotiin ja en toisaalta minäkään voinut tietää onnistunko. Minä vaan yritin tosi paljon ja kaikki aikani mitä koulusta jäi käytin koiraani, joka oli mieluimmin liiankin kiltti ja näin hyvä lopputulos oli. 

Vierailija
7957/8321 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pennut on olleet perjantaina aika jännässä paikassa retkellä

Tiedän tämän aivan sattumalta :)

Mutta annan Ylen kertoa. Löytää kyllä jo pari klippiä somesta jos osaa etsiä :)

Vierailija
7958/8321 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lässyn lässyn.

Vierailija
7959/8321 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän lentämiseen liittyy :)

Vierailija
7960/8321 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lässyn lässyn.

Mikä lässyttäjä oikein sielä on. Annat alapeukkujakin aina kun ärsyttää jonkun tyyli, lopeta se ja piristy.