Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pentulive 2025 official, englanninspringelspanielit.<3

Vierailija
22.09.2025 |

Voi suloisuus! Uusi pentulive alkaa 15.10., ja rotuna päästään tutustumaan englanninspringelspanieleihin!<3 Kuinkahan monta pentua Muru-emo saa? :)

https://mesta.net/valoa-syksyn-harmauteen-tuo-pentulive-jo-viidetta-ker…

Kommentit (4990)

Vierailija
4821/4991 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nuo pennut ikinä hereillä, onko tuolla ikinä mitään katsottavaa? Olen useasti ajatellut katsoa, mutta aina ne nukkuu, niin ei kiinnosta katsoa nukkuvia koiria. 

Etkö pysty katsomaan kelauksella ? Liveä voi katsoa aina 4 tuntia taaksepäin. Itse esim en katsele pahemmin suorana livenä ollenkaan vaan kelaan aina taaksepäin ja katson onko jotain erityistä tapahtunut.

Minä myös katselen lähinnä pikakelauksella ja klipit tietenkin pitää tarkistaa. Chatit ti, to ja su katson aina livenä, jos vaan olen silloin ruudun ääressä. Luonnollisestihan noin pienet pennut nukkuu vielä paljon ja itsekin olen useimmiten nähnyt pennut nukkumassa, kun olen satunnaisesti liven avannut kurkatakseni tapahtuuko jotain.

Vierailija
4822/4991 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku assareista puhuu Murulle  ja toisen ihmisen kanssa että

Murulle: olikko sää niin loukkaantunut siitä kun toinen lähti hevosen kanssa lenkille että huusit täällä koko ajan.

Assarille: Aikamoisen mekkalan piti kun loukkaantu niin. Kävi vielä tuosta ikkunasta kahtoon sun perään. Kahto sun perään , yhyyyyyyy että sinne se meni. 

En ihan kuullut mutta miettivät jotain sen suuntaista että pitäis lähtee toiseen suuntaan, ja kun en kuullut tarkasti niin oletan ettei ikkunan ohi. 😁

Siksi Muru siis huuteli niin kovasti kun sitä myös chatissa ihmeteltiin. Sepä sitten selvisi sekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4823/4991 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuva taitaa pentuliinejä suurentaa aika lailla, Pirjokin mainitsi kuinka pieniä ovat. Yöllä katselin pentuja kun unet oli jossain muualla ja, mitä hittoa, yhden pennun pää oli boxin oviaukon "laajentuman" (parempi nimi?) alla. Boxeja omistavat tietävät mistä kyse eli mihin ovi kiinnitetään. Ok, iso boxi, mutta silti. Näinkö väärin? Nehän on vielä ihan tirppanoita! 

Suurimmat parikiloisia.  Ei se minun mielestäni kuukauden ikäiseksi mikään tirppana ole.

No olen eri kuin tuo jolle vastaat mutta minusta tirppana on kyllä ihan hellittelynimike. Ja onhan ne nyt pieniä vaikka ovatkin pari kiloisia. Tosi pieniä. Siis ihan oikean kokoisia ikäisekseen mutta pieniä..sirpukoita.

Jep 😍

Vierailija
4824/4991 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nuo pennut ikinä hereillä, onko tuolla ikinä mitään katsottavaa? Olen useasti ajatellut katsoa, mutta aina ne nukkuu, niin ei kiinnosta katsoa nukkuvia koiria. 

Etkö pysty katsomaan kelauksella ? Liveä voi katsoa aina 4 tuntia taaksepäin. Itse esim en katsele pahemmin suorana livenä ollenkaan vaan kelaan aina taaksepäin ja katson onko jotain erityistä tapahtunut.

Minä myös katselen lähinnä pikakelauksella ja klipit tietenkin pitää tarkistaa. Chatit ti, to ja su katson aina livenä, jos vaan olen silloin ruudun ääressä. Luonnollisestihan noin pienet pennut nukkuu vielä paljon ja itsekin olen useimmiten nähnyt pennut nukkumassa, kun olen satunnaisesti liven avannut kurkatakseni tapahtuuko jotain.

Aikuinen koira nukkuu keskimäärin 1216 tuntia vuorokaudessa, mutta tarve vaihtelee yksilöllisesti rodun, iän ja aktiivisuuden mukaan.

Pennut ja vanhemmat koirat tarvitsevat enemmän unta, jopa 1820 tuntia, ja suuret tai seniorikoirat voivat nukkua lähempänä 1618 tuntia. 

Vierailija
4825/4991 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah. Ne tykkää ängetä tuonne kuljetusboksin taakse nukkumaan. Varmaan tajuuvat että siellä on kameralta piilossa 😁

Vierailija
4826/4991 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaanpa uusiksi kun viivat jäi pois

Aikuinen koira nukkuu keskimäärin 12 - 16 tuntia vuorokaudessa, mutta tarve vaihtelee yksilöllisesti rodun, iän ja aktiivisuuden mukaan.

Pennut ja vanhemmat koirat tarvitsevat enemmän unta, jopa 18 - 20 tuntia, ja suuret tai seniorikoirat voivat nukkua lähempänä 16 - 18 tuntia. 

Vierailija
4827/4991 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku assareista puhuu Murulle  ja toisen ihmisen kanssa että

Murulle: olikko sää niin loukkaantunut siitä kun toinen lähti hevosen kanssa lenkille että huusit täällä koko ajan.

Assarille: Aikamoisen mekkalan piti kun loukkaantu niin. Kävi vielä tuosta ikkunasta kahtoon sun perään. Kahto sun perään , yhyyyyyyy että sinne se meni. 

En ihan kuullut mutta miettivät jotain sen suuntaista että pitäis lähtee toiseen suuntaan, ja kun en kuullut tarkasti niin oletan ettei ikkunan ohi. 😁

Siksi Muru siis huuteli niin kovasti kun sitä myös chatissa ihmeteltiin. Sepä sitten selvisi sekin.

Kuulin saman. Eli jos nyt Muru haukkui ja ulisee jonkun aikaa niin se ei ole hengen hädässä tai virtsarakko puhkeamassa vaan normi koira joka haluaisi olla aina ihmisen mukana.

Vierailija
4828/4991 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah hah. Ne tykkää ängetä tuonne kuljetusboksin taakse nukkumaan. Varmaan tajuuvat että siellä on kameralta piilossa 😁

Joo, aatteleevat ettei meidän tartte koko aikaa olla julkisuudessa 😁

Mutta noin yleisesti ottaen pennut tykkää tuommosista ahtaista paikoista, pitäis olla enemmän putkia ja tunneleita.

Mutta siitä tulis varmaan sanomista kun pennut piiloutuu 😁😁

Vierailija
4829/4991 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otetaanpa uusiksi kun viivat jäi pois

Aikuinen koira nukkuu keskimäärin 12 - 16 tuntia vuorokaudessa, mutta tarve vaihtelee yksilöllisesti rodun, iän ja aktiivisuuden mukaan.

Pennut ja vanhemmat koirat tarvitsevat enemmän unta, jopa 18 - 20 tuntia, ja suuret tai seniorikoirat voivat nukkua lähempänä 16 - 18 tuntia. 

Tää pitäisi aina muistaa eläinten kanssa että niillä olisi mahdollisuus riittävään rauhalliseen uneen.

Vierailija
4830/4991 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim lapset pitäisi opettaa heti että eläintä ei saa häiritä kun se nukkuu. Ja jos on aivan pieniä lapsia niin olisi hyvä olla vaikka paikka mihin eläin pääsee halutessaan rauhaan ilman että pieni lapsi sinne pääsee.

Vierailija
4831/4991 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuipa Pentulive tylsäksi katseltavaksi. Pentuja ei näy kameroissa ja mitään ei tapahdu. 

Vierailija
4832/4991 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen oikein tyytyväinen että ilmeisemmin tästä vuodesta tulee enemmän realistinen kausi. Niin kiva kuin pentulive onkin niin vuosi vuodelta alkoi jo häiritä sen viihteellistäminen.

Osa katsojista ei edelleenkään esim tunnu tajuavan että lähetykset tulevat kasvattajien omista kodeista. Oliko viime vai edellinen chatti kun joku tuohtuneena kysyy että miksi äänet ovat niin usein pois. Että hän ei mykkäfilmejä halua katsoa. Sitten sieltä joku yrittää selittää, että niin kun tämä tulee ihmisten omasta kodista missä heillä on oikeus laittaa äänet pois kun on yksityisyyden aika.

Hyvin sanottu 👍

Niin ja hei, minkä rotuisia nämä ovat? Onko kaikki pennut jo varattu? Kuka on Muru? Entä Maili? Kuka, mitä, häh? Miksi noin, kun voisi olla näin? 😂🤦

Vierailija
4833/4991 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aikuinen koira nukkuu keskimäärin 1216 tuntia vuorokaudessa. Pennut ja vanhemmat koirat jopa 1820 tuntia"

Meillä on vain 24 tuntia vuorokaudessa. Vai onko nuo jotain digitaali-viisarittomia-kellotauluaikoja?

Vierailija
4834/4991 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/a/74-20193925

Tuossa on juttua pennun koulutuksesta erilaisiin alustoihin

"Koulutuksessa ei ole pakko hyödyntää erikoisvälineitä, vaan apuna voi käyttää esimerkiksi kotoa jo löytyviä mattoja, vilttejä ja pyyhkeitä. Tärkeintä on tarjota koiralle tassun alle erilaisia tekstuureita.

Takajalkojen käyttöä voi treenata myös esimerkiksi maassa makaavien tikapuiden avulla. Tikkaiden puolien väliin voi asetella herkkuja ja antaa koiran etsiä niitä kaikessa rauhassa."

Vierailija
4835/4991 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin kun ilm se nuorempi ihminen tänään puhui pennuille että olisitte kyllä tykänneet tänään olla ulkona kun siellä on niin hieno ilma.

Vierailija
4836/4991 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pennut on hoksanneet villasukkien ihanuuden

14:48

Vierailija
4837/4991 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla taas pentujen katsojia paikalla kun äänet ja kamerat pois.

Vierailija
4838/4991 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä sitä onkin lisahilabaloota kun 11 pennun katsojat ramppaa paikalla

Vierailija
4839/4991 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä sitä onkin lisahilabaloota kun 11 pennun katsojat ramppaa paikalla

Patjan kulma tulee tutuksi 👀

Vierailija
4840/4991 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttuipa Pentulive tylsäksi katseltavaksi. Pentuja ei näy kameroissa ja mitään ei tapahdu. 

Olen täs muistellut viime vuotisia pentusia, että olivatko ne jo noilla viikoilla vilkkaampia ja enempi hereilläkin vai miten? Kun jotenkin odotin että nyt olisi jo enempi tohinaa, ja nahinaa  pentujen kesken.