Pentulive 2025 official, englanninspringelspanielit.<3
Voi suloisuus! Uusi pentulive alkaa 15.10., ja rotuna päästään tutustumaan englanninspringelspanieleihin!<3 Kuinkahan monta pentua Muru-emo saa? :)
https://mesta.net/valoa-syksyn-harmauteen-tuo-pentulive-jo-viidetta-ker…
Kommentit (2387)
Kuulosti ja vaikutti samalta kuin eilen iltapäivällä: kutsuu ilmiselvästi omaa laumaansa (ihmisiään) paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänekäs rotu tuntuu olevan.
Ajavat koirarodut usein on
Spanielit eivät ole ajavia koiria. Ne eivät aja haukkuen riistaa.
Vierailija kirjoitti:
Siellähänne pennut nukkuu tyytyväisinä. Mikäs kohkaus täällä nyt menossa.
Ei täällä ole menossa mitään kohtausta, ihan vain pohdiskellaan, että mitä nyt tapahtuu. Vai onko sekin kiellettyä?
Vaikuttaa siltä, ettei Muru ole tottunut olemaan yksin. Nuori koira ja varmaan sellainen talous, että on lähes aina saanut olla mukana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellähänne pennut nukkuu tyytyväisinä. Mikäs kohkaus täällä nyt menossa.
Ei täällä ole menossa mitään kohtausta, ihan vain pohdiskellaan, että mitä nyt tapahtuu. Vai onko sekin kiellettyä?
Just näin, saahan sitä kai pohtia ja meitä monia täällä mietityttää, kun Muru on nyt ollut selvästi vähemmin pentujensa kanssa. Ei kai kukaan varsinaisesti ole väittänyt, että pennut voisivat huonosti, kyllähän se punnituksessa kävisi ilmi, jos eivät saisi riittävästi maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä, ettei Muru ole tottunut olemaan yksin. Nuori koira ja varmaan sellainen talous, että on lähes aina saanut olla mukana
Loimuhan oli viime vuonna kovin kasvattajan perään ja usein kasvattaja istui vierellä että pysyi paikoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Saattoi olla vaikka vieraita tai jotain minkä äänen Murun kuuli. Kuulosti vain haukulta jolla Muru halusi sinne missä jotain tapahtuu.
Jossain vaiheessa ainakin kuului niin paljon ääniä, että saattoi hyvin olla vieraitakin. Sellaista koiraa tuskin onkaan, joka ei lähtisi vieraita tervehtimään.
Pääasia että pennut näyttää tyytyväisiltä ja painot on tänäänkin hyvin nousseet kaikilla.
Ei nuo millään enää meinaa mahtua tuohon Murun mahan alle
Onni on pentulive. Onni on tämä palsta. Iloo yksinäisen elämään 💖
Toivottavasti ensi vuonna on taas oikeita koiria. Nämä tämän vuoden yksilöt näyttävät lähinnä marsuilta.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ensi vuonna on taas oikeita koiria. Nämä tämän vuoden yksilöt näyttävät lähinnä marsuilta.
Marsuja 🤗💖💖💖
Vierailija kirjoitti:
🐕🙋
"Malsu hyvä, mutta minä oon hamsteli, mur mur"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🐕🙋
💐😀
Vierailija kirjoitti:
Juu, joka vuosi ovat olleet marsuja, potaatteja ja bataatteja ja mitä lie. Siis aivan ihania 💖💖🥰
Ihana tuo ääni kun pennut imee nisiä ja maitoa virtaa hyvin.
Minä olen jokaista Pentuliveä katsoessani ihmetellyt, kun ne ovat aluksi ihan kuin jotain pötkylöitä vain ja sitten kahdeksan viikon aikana kehittyvät ihan oikean koiran näköisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, joka vuosi ovat olleet marsuja, potaatteja ja bataatteja ja mitä lie. Siis aivan ihania 💖💖🥰
Pötkylöitä 😍
kasvattaja on kertonut, että muru on mielellään siellä missä ihmisetkin ja pentulaatikossa "yksinolo" on murulle vaikeaa, joten joskus haukkuu sinne ihmisiä. Haukkuu myös, jos kuulee kotiin tulevan viersita tai vaikka kotiväkeä (haluaa mennä tervehtimään tietenkin ja näin juuri poikineena niin tietysti on myös tarve mennä tarkastamaan, että kuka tuli ja millä asialla)
aamulla itse huomasin, kun muru tuli boksiin kasvattajan kanssa, istui alas ja 1. pentu tuli nisälle ja alkoi imeä, niin pian sen jälkeen muru selkästi säpäshti ja ponkaisi ylös. Ajattelin heti, alkaakohan pentujen ikenien sisällä jo tuntua kovat hampaiden alut ja mahtoiko pentu "puraista" liian kovaa murun nisää. Ainakin oma koiramme säpähteli tuolla lailla siinä vaiheessa, kun pennuilla alkoi hampaita tulla. Samoin viiem vuonna muistan, että niinikään Loimu välillä ponkaisi äkkiä ylös imettämästä ja katsoi pentua hiukan pidempään.
tuossa nyt pari mahdollista ja todennäköistä sytä murun äänekkyydelle.
Minulle tuo murun äänimaailma on hyvin tuttu oman perheen koirista, ne kun olivat ajokoiria rodultaan. Haukkuminen ja ininä ja muut äänet on koiran puhetta.
Murulla varmasti on kaikki hyvin, jos kasvattaja on niin sanonut, koska hän tuntee murun kuitenkin parhaiten.