Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VM: Suomalaiset säästävät Suomen puolikuoliaaksi - Suomaiset kuluttajat ovat nyt talouden kasvun heikoin lenkki,

Vierailija
22.09.2025 |

Suomen taloudella menee nyt huonosti ja taantuma pitkittyy eikä vika ja syy ole hallituksen ja sen päätösten vaan tavankansalaisten jotka säästelevät ja välttävät kulutusta, kertoo Valtionvarainministeriö ja asiantuntijat. Tilanteen korjaamiseksi tulisi suomalaisten vähentää säästämistä ja sãästeliäästi elämistä ja sen sijaan alkaa taas kuluttamaan ja tekemään ostoksia jotta Suomi saataisiin nistettua suosta.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6342b7d1-f17d-4b49-91ad-d85026831…

https://www.hs.fi/talous/art-2000011484056.html

Kommentit (941)

Vierailija
601/941 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähentänyt jopa WC-paperin kulutusta. Katson tarkkaan paljonko käytän, ja bide-suihku on ahkerassa käytössä. 

Vierailija
602/941 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vähentänyt jopa WC-paperin kulutusta. Katson tarkkaan paljonko käytän, ja bide-suihku on ahkerassa käytössä. 

Sama. Talouspaperia en ole ostanut vuoteen. Oli vähän totuttelemista siihen, mutta nyt oon jo tottunut, enkä osaa kaivatakaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/941 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tiedän kyllä miksi. Koska itsekkyys. Ei välitetä muista, ei ympäristöstä eikä mistään muustakaan, kunhan saa itselleen ostettua paljon tavaraa ympärilleen. Onnea sinulle."

Olet oikeassa tuon itsekkyyden suhteen. Suurinta osaa ostetusta tavarasta ei edes tarvita, mutta "minä haluan" riittää perusteluksi ostaa vaikka mitä kuraa. Kura lienee ainoa asia, mitä Temusta saa.

Vierailija
604/941 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun hallitus leikkaa niin minäkin leikkaan. Niin se vaan menee. 

Ei ravintolaa, ei kahvilaa, ei mitään muutenkaan. Ruokalasku ollut meillä tosi iso ja nyt sitä leikataan mittavasti.

Leikkaaminen on niin kivaa.

Kyllä on, ensisijaisesti ostan ulkomailta kaiken minkä voin. Suomessa en enää ostele kotimaisia elintatvikkeita. Saavat muutenkin yritystukia. Hyvä esimerkki on kalliit suomalaiset tomaatit verrattuna ulkomaalaisin

Tämä on tyhmää, koska ostamalla kotimaista tuotetta tukee kotimaan yrittäjää, työllisyyttä ja parantaa Suomen tilannetta. Yrittäjä ei ole syyllinen hallituksen leikkauksiin, joten heitä on turha rankaista. 

Ostamalla muualta raha valuu pois Suomesta.

Mitä useamman natsin firma menee konkkaan niin sitä parempi.

Aika varmasti suurin osa kaatuneista ja kaatuvista firmoista on juuri perussuomalaisten kannattajia. Pienyrittäjiä. Pikkufirmoja, jotka pysyvät vain juuri ja juuri muutenkin pinnalla. Uskoivat kaikki Purran ja Jussin valheet.

Vierailija
605/941 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa on leikattu jo 300€/kk, puhumattakaan miten elinkustannukset ovat nousseet tämän hallituksen takia. Purra antoi ensitöikseen itselleen 2000€/kk verohelpotuksen mikä on yhtä paljon kuin mitä minä tienaan. Menköön itse kauppaan pelastamaan taloutta sillä.

2000€/kk luulisi Purran saavan enemmän kuin kunnolliset tekoripset. Vaikea uskoa että tuon näköisiin maskarakikkaroihin on käytetty orjapalkkaa enempää. Palkkaa saa kuitenkin +10 000€/kk.

Vierailija
606/941 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kuluttamisen kokonaan ja säästän puskuriin jotta talouteni ei romahda kun SDP pääsee valtaan ja aloittaa veronkorotukset.

Vierailija
607/941 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä pistän joka kuukausi säästöön 700-800 € ja niin kauan kun nämä puheet jatkuvat, niin kauan säästän entistä ahkerammin. Vielä on varaa vaihtaa esim. aamupalat puuroon jne ym säästölinjaa. Pitäisikös nostaa tavoite tonniin per kk?

Suomen hallituksen ja EK:n on turha uneksia saavansa noista senttiäkään. Ne on MUN RAHOJA.

Vierailija
608/941 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä kitinää ja valitusta tulee nyt joka tuutista vaikka maassa on kaikki hyvin. Töitä tekee suurin osa työvoimasta ja työttömät saavat ruhtinaalliset tuet Kelasta ja ammattiliitoilta. Talous lähtee ihan pian kasvuun viimeistään ensi vuoden keväällä eli asiat etenevät suunnitelman mukaan. Vaaleihin on vielä aikaa joten Orpon hallituksen lupaus 100 000 uudesta työpaikasta voi vielä toteutua.

Huomenna ja nurkan takana meillä menee hyvin, ainoo vaan että se nurkka vaan pakenee koko ajan, pahuksen Marinin hallitus kun poisti ne nurkat rakennuksista.

Vierailija
609/941 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun hallitus leikkaa niin minäkin leikkaan. Niin se vaan menee. 

Ei ravintolaa, ei kahvilaa, ei mitään muutenkaan. Ruokalasku ollut meillä tosi iso ja nyt sitä leikataan mittavasti.

Leikkaaminen on niin kivaa.

Kyllä on, ensisijaisesti ostan ulkomailta kaiken minkä voin. Suomessa en enää ostele kotimaisia elintatvikkeita. Saavat muutenkin yritystukia. Hyvä esimerkki on kalliit suomalaiset tomaatit verrattuna ulkomaalaisin

Tämä on tyhmää, koska ostamalla kotimaista tuotetta tukee kotimaan yrittäjää, työllisyyttä ja parantaa Suomen tilannetta. Yrittäjä ei ole syyllinen hallituksen leikkauksiin, joten heitä on turha rankaista. 

Ostamalla muualta raha valuu pois Suomesta.

Mitä useamman natsin firma men

Sullehan muiden konkilla ei ole mitään väliä koska tulet aina olemaan persaukinen tyhjätasku.

Vierailija
610/941 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö tilata Temusta?

Vierailija
611/941 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä pistän joka kuukausi säästöön 700-800 € ja niin kauan kun nämä puheet jatkuvat, niin kauan säästän entistä ahkerammin. Vielä on varaa vaihtaa esim. aamupalat puuroon jne ym säästölinjaa. Pitäisikös nostaa tavoite tonniin per kk?

Suomen hallituksen ja EK:n on turha uneksia saavansa noista senttiäkään. Ne on MUN RAHOJA.

Kyllä ne kohta keinot keksii millä rahat imeskellään ihmisten tileiltä CBDC:n avustuksella esim. negatiivisilla koroilla jolloin maksat rahat tilillä makuuttamisesta. Tai miten olisi taka-aikaraja tilillä oleville rahoille että ne on käytettävä tiettyyn päivämäärään mennessä, jonka jälkeen ne vaan katoavat. Tätä on tulossa piakkoin.

Vierailija
612/941 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää tukia köyhille ja palkkaa pienituloisille  --> menee suoraan kulutukseen.

Paremmat työttömyysedut/ansiosidonnainen --> ei ole pakko säästää pahan päivän varalle niin paljoa.

Lisää rahaa rikkaille --> lisää rahaa sijoittamiseen. 

Että silleen.

Vierailija
613/941 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tätä Orpon hallitus on halunnut. Ei tämä sille yllätyksenä ole tullut.

Vierailija
614/941 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tänään jättänyt ostamatta liemijauheen, siivousliinoja, wc-puhdistusaineen, lahjapaperirullan ja mitähän vielä. Joka kerta kaupassa jätän ostamatta paljonkin tuotteita, joita ennen nakkelin koriin sen enempää miettimättä. Tulin siihen tulokseen, että nuo eivät ole välttämättömyyksiä, ostan vain ruokaa. 

No ei siivousaineista kannata säästää. Menee ojasta allikkoon ja saa tuholaisia kotiinsa. Tai kuten se pihi joka kävi kylmässä suihkussa ja sai flunssan sen seurauksena joka äityi pahaksi ja joutui antibioottikuurille eli ei mitään säästöä 🙂

Vierailija
615/941 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista että myös vesi maksaa, vaikka asumme Suomessa ja vedestä ei ole pulaa niin vesilasku on huolettomasta käytöstä johtuen satasia kuukaudessa, vaikka et käytä niin maksat perusmaksun vaikka olet maksanut liittymismaksun, ja sama sähkössä, vaikka et mitään kuluta niin sinähän maksat joka kuukausi, melkosta mafia touhua.

Vierailija
616/941 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtionvarainministeriö ja asiantuntijat voivat työntää idioottimaisen mielipiteensä sinne mihin ei aurinko paista. Itse ne ovat syyllisiä tähän tilanteeseen.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes erityisemmin välitä puuroista, mutta  sekä eilen että tänään slin aamiaiseksi puuroa :D

Vierailija
618/941 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes erityisemmin välitä puuroista, mutta  sekä eilen että tänään slin aamiaiseksi puuroa :D

Samoin! Ihan kiusallakin opettelin kesälomallani syömään puuroa (Fazer Alku on ihan hyvää eli siinäkin on vielä varaa pudottaa Pirkka-hiutaleisiin) ja voin palata siihen näin loman jälkeenkin.

Vierailija
619/941 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin kuluttamisen kokonaan ja säästän puskuriin jotta talouteni ei romahda kun SDP pääsee valtaan ja aloittaa veronkorotukset.

Kymmenen pisteen kysymys, mikä hallitus nosti ALV:n ja uusintana, mikä hallitus nosti ALV:n, Marinin hallitus see ei ollut, helpotan sen verran vastaamista.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin! Ihan kiusallakin opettelin kesälomallani syömään puuroa (Fazer Alku on ihan hyvää eli siinäkin on vielä varaa pudottaa Pirkka-hiutaleisiin) ja voin palata siihen näin loman jälkeenkin.

K-Menun näkkileipä on yllättävän hyvää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan