Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempi kavalsi rahaa lapselta

Vierailija
22.09.2025 |

Mitä tekisitte jos saisitte aikuisena tietää vanhempanne kavaltaneen rahojanne omaan käyttöön? Minulle selvisi että vanhempani on 25 v sitten käyttänyt minulle maksetut rahat isäni kuoltua ( tapaturmainen kuolema, henkivakuutus ja työvakuutus) omien velkojensa maksuun, nykyrahassa n 25 000 e. Toki summa ei ole suuri mutta olisi auttanut minua nuorena paljon eri asioissa.

Isäni kuollessa vanhempani olivat olleet eronneet jo 10 v aiemmin ja vanhempani oli uudessa liitossa. 

Vanhempi on vanha jo eikä rahaa maksaa takaisin. Oli 20v vielä töissä vakituisesti rahojen kavalluksen jälkeen ja osti mm asunnon jne ei kuitenkaan tullut mieleen maksaa rahoja takaisin minulle. Lisäksi hän sai joka kuukausi vakuutusyhtiöstä rahaa joka oli tarkoitettu elättämiseeni. 

Rikoksena vanhentunut jo mutta en saa tätä pois mielestäni. 

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entinen työkaverini, on jo eläkkeellä, oli näin.

Lapsi syntyi ja hyvin pian isä kuoli. Lapsi peri mm isän velkaisen asunnon ja rahoja käytettiin ihan arkiseen elämään. Sanoi ei olisi saanut ostettua omilla tuloilla niin isoa asuntoa. Tässä asunto oli isän.

Vuosia meni ja tämä äiti meni naimisiin toisen miehen kanssa ja saivat lapsen. Pian tämän jälkeen mies joutui onnettomuuteen ja jäi sairaseläkkeelle. Yhtäkkiä äiti elätti 4 hengen perhettä. Kun tämä esikoinen oli ehkä n 25, hän sai selville hänellä pitäisi olla perintöä, mutta ei mikään raha jäänyt säästöön, koko perhe eli niukasti.

Mies nro 2 on kuollut ja kuopus asuu lähellä. Esikoinen omistaa asunnon, mutta ei asu Suomessa ja ei anna lupaa myydä. Asunto on yhdelle liian iso ja kallis, kun on tullut putkia jne.

Raha rikkoo välejä. Esikoinen on naimisissa, 2 lasta, joita tämä äiti ei ole ikinä nähnyt, kun on katkera äidilleen.

No mitä noin sekavasta jutusta edes saa selville, asunto oli esikoisen isän ja sitä myöten esikoisen. Äidillä oli ja on vain leskenoikeus asua, ja tällä toisella lapsella ei mitään sanomista asuntoon hän ei sitä ikinä peri, koska asunto on esikoisen edelleen.

Vierailija
42/42 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota asia tiukasti puheeksi äitisi kanssa, jos sinulla on sisaruksia. Sinulle kuuluu viimeistään perinnöstä tuo sinulta kavallettu raha 

Joo minulla on velipuoli joka käyttää päihteitä. Äitini on rahoittanut hänen elämäänsä koko veljeni aikuisiän, ostanut auton, maksaa bensat jne siihen ja veljen ruokakulut ( hän on 35 v). Minä olen  yh ja työtön myös. Velipuoleni mielestä asua kannattaa jättää menneisyyteen eikä miettiä sitä ( olen kertonut asiasta). En usko että äidiltä jää perittävää kun kaikki mennyt veljeni elättämiseen. 

Jos ihan suoraan sanon haluaisin jättää koko paskan taakseni ja muuttaa muualle lapseni kanssa. Meillä ei ole muita sukulaisia elossa. Jos nyt esim olisi nuo rahat käytössä muuttaisin ulkomaille töihin ( saisin töitä muualta kuin Suomesta).

T: ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi