Uusi suhde ja lapsihaaveet
Olen seurustellut puoli vuotta saman ikäisen miehen kanssa. Olemme molemmat 40 vuotiaita. Olemme heti alussa keskustelleet että haluaisimme perheen jos se on vielä mahdollista. Kummallakaan ei ennestään lapsia.
Vaikka olemme olleet yhdessä vasta vähän aikaa mielestäni meidän tulisi jo aloittaa yritys jos lapsen haluamme. Olen yrittänyt selittää tätä miehelle mutta mies ei ole vielä valmis. Hänestä meidän tulisi vielä tutustua paremmin. Olen koko ajan enemmän ja enemmän ahdistunut asiasta kun tuntuu että jokainen tuhlattu kuukausi voi vähentää mahdollisuuksiani enää raskauteen. Ymmärrän täysin että jos olisimme nuorempia niin en vielä puolen vuoden jälkeen ehdottaisi lapsen tekoa.
Miten ihmeessä saan miehen ymmärtämään että asialla olisi kova kiire? Tiedostan hyvin sen että emme välttämättä enää edes onnistuisi ja yrittämisessä voisi mennä kauankin, voisi tulla keskenmenoja ja muuta..
Kommentit (223)
mun faija oli tuntenut nykyisen vaimonsa joku puoli vuotta kunnes hän tuli raskaaksi ja ovat nyt olleet yhdessä 30 vuotta. Samoin mun vanhemmat olivat tuntneet toisensa 5kk kunnes mutsini tuli raskaaksi ja he olivat yhdessä 15 vuotta. Toki nykmypäivänä maailma on niin erilainen, että ehkä samoilla ihmisillä nykypäivänä suhteet eivät olisi kestäneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies sanoo aina että tiedostaa täysin meidän ikä tilanteen ja on kanssani täysin samaa mieltä. Siltikään hän ei ole juuri nyt vielä valmis.
Ap
Se mies ei ole "valmis" koskaan. Tämä tuskin on hänelle ensimmäinen kerta, kun pitäisi tehdä päätös lapsen yrittämisestä.
Tuo mies ei halua lasta tai ainakaan ei halua sitä kanssasi. Sinulle AP suosittelen itsellistä äitiyttä, se on huomattavasti parempi vaihtoehto kuin miehen etsiminen väkisin.
Tässä on varmastikin totuuden siemen, niin kurjaa kuin se sinulle ap onkin. Minä olen ollut samankaltaisessa tilanteessa myös, sillä erotuksella, että olin hieman nuorempi. Tilanteesi on ikävä ja ymmärrän oikein hyvin, että sinua ahdistaa miehen päättämättömyys, sillä ymmärrät realiteetit paremmin kuin hyvin. Uuden miehen etsimiseen ei sinulla enää oikein ole aikaa. Tiedät toki tämänkin. Ehkä vielä kerran yrittäisin keskustella miehen kanssa ja jos keskustelu ei tuota tulosta, niin minä miettisin tilanteessasi vakavasti itsellistä äitiyttä, varsinkin kun toisessa vaakakupissa on lapsettomuus. Sinä jaksat oikein mainiosti yhden lapsen kanssa yksinkin. Entä jos jäät odottamaan miehen mielen muutumista vielä vaikkapa puolen vuoden ajaksi ja käy ilmi, että mies on epävarma vielä silloinkin. Olet hukannut puoli vuotta elämästäsi ja puolen vuoden ajan mahdollisuuksia saada lapsi alulle. Toivon sinulle tsemppiä kovasti tuleviin päätöksiin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me ap tunnetaan empatiaa sinua kohtaan. Juuri siitä syystä sanon, että sun ei oikeasti kannata jäädä tähän mieheen nyt enää kiinni jos se lapsiasia on todella tärkeä. Riippuu kuinka tärkeä se on. Jos se ei ole niin tärkeää, niin eri juttu. Tuskin haluat havahtua siihen, että parin vuoden jälkeen mies jättääkin sinut, hankkii heti lapsen jonkun vähän nuoremman kanssa, ja sinulle käy köpelösti.
Ei odottelu auta. Puhun omasta kokemuksesta. Mies odottaa vielä "parempaa", johon vaihtaa sinut. Erosin 3 v. suhteesta, kun mies ei vieläkään halunnut lasta, mutta seuraavana vuonna voidaan aloittaa. Tietenkin silloin tulee taas muut syyt siirtää myöhemmäksi. Epäilen, että mies odottaa yhden kaverinaisen vapautumista markkinoille. Puhui hänestä hyvänä kaverina, mutta sävy oli jotenkin aina liian ihaileva.
Nyxä oli valmis lapsen tekoon jo 2 kk tuntemisen jälkeen. Itse olin valmis yrittämään vasta yli vuoden jälkeen. En halunnut huonoa miestä isäksi. Nyxä on alusta alkaen sanonut, ettei hän uskonut hänelle voineen käydä koskaan noin hyvä mäihä. On edelleen hyvin rakastunut. Rakastunut mies näkyy ja tuntuu kilometrin päähän.
Sulla ei tosiaankaan ole aikaa hukattavaksi jahkailijoihin.
Ei ole oikein painostaa miestä. N56
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me ap tunnetaan empatiaa sinua kohtaan. Juuri siitä syystä sanon, että sun ei oikeasti kannata jäädä tähän mieheen nyt enää kiinni jos se lapsiasia on todella tärkeä. Riippuu kuinka tärkeä se on. Jos se ei ole niin tärkeää, niin eri juttu. Tuskin haluat havahtua siihen, että parin vuoden jälkeen mies jättääkin sinut, hankkii heti lapsen jonkun vähän nuoremman kanssa, ja sinulle käy köpelösti.
Ei odottelu auta. Puhun omasta kokemuksesta. Mies odottaa vielä "parempaa", johon vaihtaa sinut. Erosin 3 v. suhteesta, kun mies ei vieläkään halunnut lasta, mutta seuraavana vuonna voidaan aloittaa. Tietenkin silloin tulee taas muut syyt siirtää myöhemmäksi. Epäilen, että mies odottaa yhden kaverinaisen vapautumista markkinoille. Puhui hänestä hyvänä kaverina, mutta sävy oli jotenkin aina liian ihaileva.
Nyxä oli valmis lapsen tekoon jo 2 kk tuntemisen
Pian on sika.
Vierailija kirjoitti:
mun faija oli tuntenut nykyisen vaimonsa joku puoli vuotta kunnes hän tuli raskaaksi ja ovat nyt olleet yhdessä 30 vuotta. Samoin mun vanhemmat olivat tuntneet toisensa 5kk kunnes mutsini tuli raskaaksi ja he olivat yhdessä 15 vuotta. Toki nykmypäivänä maailma on niin erilainen, että ehkä samoilla ihmisillä nykypäivänä suhteet eivät olisi kestäneet.
Lapset tuskin olivat suunniteltuja, eiköhän tuossa ole oltu välinpitämättömiä ehkäisyn suhteen. Todennäköisesti sinäkin olet samanlainen puolivahinko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos alat miettimään perheen perustamista 40-vuotiaan naisen kanssa, paniikki on läsnä väkisinkin. Se johtuu biologian asettamista raameista.
Mua vähän naurattaa täällä aina tuo tämän aiheen ympärillä kun iästä riippumatta aina on: paniikki, paniikki, kiire, kiire apua kiire, kestää viisi vuotta tulla raskaaksi, kiire kiire, et kerkee enää. Näitä samoja juttuja hoetaan 26, 36 ja 40 vuotiaalle :D hyvin kaukana kuitenkin todellisuudesta.
26-vuotiaalla ei ole vielä hätää. 36-vuotiaan täytyy jo laittaa töpinäksi. 40-vuotiaan todennäköisyydet lastensaantiin ovat jo pienet.
Minä itse sain esikoiseni 41.v, mutta sukulaiseni yritti kolmatta alkaen 35 ja ei onnistunut enää.
Vierailija kirjoitti:
40-vuotiaan todennäköisyydet lastensaantiin ovat jo pienet.
Jos synnyttäjistä melkeen 10% on 40-vuotta täyttäneitä niin ei todennäköisyys todellakaan ole 'pieni'. Kuka muutenkaan tietää, että ne jotka lopulta jäävät lapsettomiksi, oisivat jääneet/ovat jääneet vaikka olisivat/ovat aloittaneet yrittämisen jo vähän alle 30-vuotiaana. Itse tunnen henk.koht vain noita pareja muutaman.
Mitä se mies odottaa, mikä pitäisi muuttua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos synnyttäjistä melkeen 10% on 40-vuotta täyttäneitä niin ei todennäköisyys todellakaan ole 'pieni'. Kuka muutenkaan tietää, että ne jotka lopulta jäävät lapsettomiksi, oisivat jääneet/ovat jääneet vaikka olisivat/ovat aloittaneet yrittämisen jo vähän alle 30-vuotiaana. Itse tunnen henk.koht vain noita pareja muutaman.
Ensisynnyttäjistä 2.5% on täyttänyt 40 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Minä itse sain esikoiseni 41.v, mutta sukulaiseni yritti kolmatta alkaen 35 ja ei onnistunut enää.
Kukaan ei voi etukäteen tietää miten se menee. Täälläkin on varmasti heitä, jotka tietää tapauksia, jossa lasta on yritetty pariskuntana jopa kymmenen - viistoista vuotta, toinen pettää tai jättää ja saa heti jonkun muun kanssa lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Olisi varmaan kiva vaikka tuntea puoliso ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni yrittää tulla raskaaksi ensimmäistä kertaa 40-vuotiaana? siihen nähden tuo voi olla isokin luku tai siis onnistumisprosentti voi olla iso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni yrittää tulla raskaaksi ensimmäistä kertaa 40-vuotiaana? siihen nähden tuo voi olla isokin luku tai siis onnistumisprosentti voi olla iso.
Voihan tätä toki yrittää käännellä päässään miten lystää. Fakta on se että 40-vuotias ensisynnyttäjä on harvinaisuus, ja tuossa iässä hedelmällisyys on selvästi jo laskenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa tuntee puolison vuosien ajan ennen lapsia ja silti tulee ero..
'Voihan tätä toki yrittää käännellä päässään miten lystää. Fakta on se että 40-vuotias ensisynnyttäjä on harvinaisuus, ja tuossa iässä hedelmällisyys on selvästi jo laskenut.'
No tosiaan voi käännellä joo. Ei voida pitää harvinaisuutena jos useampi % niin tekee ja onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohda sitten koko juttu ellei toinen tunnu luotettavalta. Ihan kuin olisit keski-ikäisenä elämäsi ensimmäisessä suhteessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa tuntee puolison vuosien ajan ennen lapsia ja silti tulee ero..
Ap:n mies saa silti haluta tutustua paremmin.
Mua vähän naurattaa täällä aina tuo tämän aiheen ympärillä kun iästä riippumatta aina on: paniikki, paniikki, kiire, kiire apua kiire, kestää viisi vuotta tulla raskaaksi, kiire kiire, et kerkee enää. Näitä samoja juttuja hoetaan 26, 36 ja 40 vuotiaalle :D hyvin kaukana kuitenkin todellisuudesta.