Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi te juotte lastenne nähden?

Vierailija
11.04.2007 |

Pienikin määrä alkoholia aiheuttaa käytöksessä muutoksia ja se pelottaa lasta. Tiedän sen omasta kokemuksesta, en ikinä juo lasteni läsnäollessa.

Jos teet toisin, miksi?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Eivät ole edes pelänneet kun olen ollu hiprakassa. Meillä ei ole koskaan tapeltu kännipäissä. Mulla on ihan täysin normaalit lapset, 14-vuotias, 10-vuotias ja 7-vuotias.

Meillä nimittäin keskustellaan ja asiat sanotaan suoraan. Tällä hetkellä vanhin lapsi vähän liiankin suoraan :)

Mun mielestä on todella epänormaalia ja perhesuhteissa vakavia ongelmia, jos lapsi säikähtää sitä kun vanhempi juo oluen.

Juon itsekin lasteni nähden, niin kuin aiemmin kirjoitin (olen 40/41). En paheksu alkoholia esim. ruokajuomana. Mutta jos aikuisen käytös alkaa muuttua siinä mielestäni menee raja. Niin kuin tähän ketjuun joku muukin kirjoitti, lasta saattaa pelottaa vaikka aikuinen olisi hyvälläkin tuulella, jos vain on erilainen kuin normaalisti.

Ei vaikka olen joskus pienessä nousuhumalassa kotona ollutkin. Jos mä joisin tänään 3 olutta, se saattais nousta mun päähän, tai sitten ei? alkoholi ei vaikuta aina samalla tavalla. Ja tuskin mun muutos niistä kaljoista nyt niin iso kuitenkaan on että, sen selkeästi huomaa. En mä kikattele yksikseni ja horise omiani.

Vierailija
42/42 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmiltani kysyttäisiin että pelottiko meitä lapsia heidän juomiset niin sanoisivat ei.

Me lapsethan nukuttiin omissa huoneissa, ei itketty tai muuten osotettu pelkoa.. Mutta se pelotti.

Muutaman kaljan juominen ei ole pelottavaa. Mutta kun tietää että ne istuu koko illan juomassa terassilla (vaikka se onkin vaan hauskanpitoa) niin se on pelottavaa.

Juhlissa on hauskaa ollut jos juovat vaan muutamia, mutta kännäämiset jättäisin muistamatta.

Vanhemmat opetti mulle etten juo paria enempää kun he ovat läsnä, vaikka vaan nukkumassa..

Yksi juoma rentouttaa mukavasti. Ei ole vielä paha mutta toinen alottaa noston humalalle. Sen enempää en juo ellei lapset ole hoidossa.

Muutama olunen ei siis ole ryyppäämistä, ellei joka päivä juo muutamaa koska viikkoannokset nousee silloin kohtuukäytön yläpuolelle.

Omille lapsille opetan kohtuukäyttöä. Ihan omalla esimerkillänikin. Skoolaan, mutta ei montaa kertaa illan aikana. Pitää olla ajokuntonen ja valmis elvyttään, tekeen hälyytyksen (hoitaan lasta jos tulee kuume ja lapsi saa kuumekouristeluja).. Kaikkea mihin ei kännipää pysty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla