Hallitus rakentamassa häijyä ansaa työttömille
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
On se jännä, että lääkäreitä kannustetaan tekemään enemmän töitä maksamalla lisää veronmaksajien rahoja. Oikein eläkekassoille käytiin viemässä miljardi. Ja tämä toimi niin hienosti, että "dynaamisten vaikutusten" takia nyt joudutaan leikata sama raha kansalta.
Mutta ne, jotka oikeasti sitä tarvitsisivat, kuten työttömät, heitä kannustetaan ottamalla se vähäkin pois. Ja vielä kun hallitus itse omien surkeiden ja osaamattomien päätösten seurauksena väsää konkursseja ja työttömiä liukuhihnalta, on kyseessä melkoinen irvokas näytös.
Mutta itse he pitivät itseään niin onnistuneina, että heittivät hyvästä työstä itselleen 7% palkankorotuksen.
Hallitus kuin hallitus tekee nykyään liikaa politiikkaa pelkkien ideologioiden pohjalta. Terve järki ja kokonaisvaikutusten rehellinen arviointi on unohtunut tyystin. Suomi tarvitsisi uuden Kekkosen, joka laittaisi surkeat poliitikot ruotuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo mitään vaikuta niille jotka HALUAVAT työllistyä. Ainoastaan se on ongelma lusmuille, joille jopa 1 hakemuksen kirjoittaminen on ylivoimaisen vaikea suoritus.
Voi sitä joskus sattua unohtumaan tuon velvollisuuden täyttäminen. Etenkin jos työttömyys on jatkunut pitkään ja toivo työn löytymisestä hiipunut. Tai ihminen on vaan toimintarajoitteinen masennuksen takia. Et sä duunistakaan tilapäisen masennuksen takia suoraan fuduja saa vaan pääset sairikselle.
Ei voi unohtua. Siinä on KUUKAUSI aikaa täyttää se velvoite. Ainakin minulla se velvoite tuli täytettyä joka helvetin kerta EKANA PÄIVÄNÄ.
Totuus vaan on, että todella moni ihminen on kädetön/kyvytön hakemaan töitä.
Tuohan on vain paluuta entiseen, noinhan se oli 10 vuotta sitten. Ei ollut mitään varoitteluja, että tämän kerran saat anteeksi, mutta seuraavasta kerrasta tulee karenssi. Ohjeet oli selkeät: jos et noudata tapaamisaikoja tai jos et osallistu sovittuun palveluun tai jos et hae töitä, saat karenssia. Nykykäytäntö on alle 10 vuoden ikäinen, ei mikään kiveen hakattu asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ansa!?? Kannustin mun mielestä.
Tarkoitus on se, että ihminen olisi ikuisesti perustoimeentulotuella eikä edes pääsisi työmarkkinatuelle.Tarkoitus on että ihminen MENEE VTTU T Ö I H I N !!!! ja lopettaa sen tukikuppauksen eikä mikään muu.
Katsopas avoimet työpaikat ja vertaa työttömyystilastoihin. Niin, minne kaikki työttömät tungettaisiin edes?
Te kelaelätetyt demaripirut kun tykkäätte niistä veroista niin helvetisti, HOMMATKAA SAATANA SE Y-TUNNUS ja alkakaa yrittäjiksi! Saatte töitä ja pääsette demaroimaan veronmaksun muodossa sydämmenne kyllyydestä. MITÄH?! Eikö kelpaa???? Eikö ne verot ja demarointi enää olekaan niin POP????!!!!
Olen ollut 5 v työtön ja täyttänyt kaikki tehtävät moitteettomasti. En ymmärrä meuhkaamista tästä asiasta. Jos ei kykene työttömille asetettuihin vaatimuksiin miten kykenisi työntekoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se kannustaa että viedään luottotiedot, työkyky, ruokarahat ja asunto? Kaikkia noita tarvitaan jotta työllistyy yhtään mihinkään. Kukaan ei koskaan palkkaa asunnotonta, ulosotossa olevaa, ruokaa varastavaa ihmistä.
eikä viedä luottotietoja. tuo karenssi ei vaikuta luottotietoihin mitenkään vaan sinun ihan itse on jätettävä muita velvoitteita MUILLEKIN täyttävättä että luottotietoihin tulisi merkintä luottokelvottomuudesta. Ja ruokaakaan ei ole pakko varastaa, eikä he vie myöskään asuntoakaan.
Vierailija kirjoitti:
On se jännä, että lääkäreitä kannustetaan tekemään enemmän töitä maksamalla lisää veronmaksajien rahoja. Oikein eläkekassoille käytiin viemässä miljardi. Ja tämä toimi niin hienosti, että "dynaamisten vaikutusten" takia nyt joudutaan leikata sama raha kansalta.
Mutta ne, jotka oikeasti sitä tarvitsisivat, kuten työttömät, heitä kannustetaan ottamalla se vähäkin pois. Ja vielä kun hallitus itse omien surkeiden ja osaamattomien päätösten seurauksena väsää konkursseja ja työttömiä liukuhihnalta, on kyseessä melkoinen irvokas näytös.
Mutta itse he pitivät itseään niin onnistuneina, että heittivät hyvästä työstä itselleen 7% palkankorotuksen.
Ei työttömiltä tuon uutisen mukaan olla ottamassa yhtään mitään pois. Jos hakee töitä ja osallistuu palveluun, ei tapahdu mitään uutta. Mistä ihmeestä keksit, että kaikilta viedään vai oletatko, että jokainen työtön on lusmu?
Työttömät saatanat punovat juoniaan valtion kusettamiseksi joka päivä. Tekevät pimeänä töitä ja nostavat tukia hullun lailla. Olisi aika päästä niistä eroon voimakeinoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus on se, että ihminen olisi ikuisesti perustoimeentulotuella eikä edes pääsisi työmarkkinatuelle.Tarkoitus on että ihminen MENEE VTTU T Ö I H I N !!!! ja lopettaa sen tukikuppauksen eikä mikään muu.
Oletko sinä töissä? Oletko ajatellut mitä sinulle tapahtuu, jos työnantajasi joutuu supistamaan toimintoja ja irtisanomaan sinut? Sinusta tulee työtön. Sitten voit kokeilla, kuinka helppoa tai vaikeaa on työttömänä mennä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Ansan nimi on:
MENKÄÄ SAATANA T Ö I H I N !!!!!!
Tuskin olet töissä, olet töykeä alkkisnisti moniongelmainen typerys. Mene hoitoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsopas avoimet työpaikat ja vertaa työttömyystilastoihin. Niin, minne kaikki työttömät tungettaisiin edes?
Te kelaelätetyt demaripirut kun tykkäätte niistä veroista niin helvetisti, HOMMATKAA SAATANA SE Y-TUNNUS ja alkakaa yrittäjiksi! Saatte töitä ja pääsette demaroimaan veronmaksun muodossa sydämmenne kyllyydestä. MITÄH?! Eikö kelpaa???? Eikö ne
Noh, en ole demari ja ennen kun sanot että olen vassari, niin en oikein siihenkään porukkaan istu. Olen poliittisesti keskellä, mutta ymmärrätkö tuolta huudoltasi ja trollailun tasoisella capslock -kirjoittelulla, että yrittäminen on tässä maassa tehty perkeleellisen huonoksi jopa edes kokeilla sitä pienimuotoisesti. Jos kerrankin erehdyt kokeilemaan, et menesty ja tuo y-tunnus jää vahingossakaan kummittelemaan -> et saa tukea vaikka se yrittäjyyskokeilu veisi sinut taloudellisesti vielä isompaan kuseen.
Vierailija kirjoitti:
Tähän on varauduttu henkisesti, että karenssia luultavasti pukkaa, koska en ainakaan osa-aikatyöni ohessa 4 työpaikkaa joka kuukausi ala hakemaan.
eli haluat vain lusmuilla ja loisia veronmaksajien rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niihin työpaikkoihin, joita ei ilmoitella työmarkkinatorilla. Ei siellä kannata kertoa, että on hakemassa työntekijää, koska tuota kautta vain työstäkieltäytyjät ottavat yhteyttä. Kun pitää saada 4000 e/kk tekemättä ja osaamatta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo mitään vaikuta niille jotka HALUAVAT työllistyä. Ainoastaan se on ongelma lusmuille, joille jopa 1 hakemuksen kirjoittaminen on ylivoimaisen vaikea suoritus.
Voi sitä joskus sattua unohtumaan tuon velvollisuuden täyttäminen. Etenkin jos työttömyys on jatkunut pitkään ja toivo työn löytymisestä hiipunut. Tai ihminen on vaan toimintarajoitteinen masennuksen takia. Et sä duunistakaan tilapäisen masennuksen takia suoraan fuduja saa vaan pääset sairikselle.
Ei voi unohtua. Siinä on KUUKAUSI aikaa täyttää se velvoite. Ainakin minulla se velvoite tuli täytettyä joka helvetin kerta EKANA PÄIVÄNÄ.
Voi unohtua, jos on esim. edellisellä työttömyysjaksolla ollut eri päivä se täyttöpäivä ja muistelee sitä edellisen jakson täyttöpäivää. Ja jos työpaikkoja omalla alalla on vähän, voi joutua odottamaan koko kuukauden, että saa ne paikat täyteen. Mutta täytynee alkaa hakea niitä kirurgin ja kunnanjohtajan ja vastaavia paikkoja sitten, vaikkei ole koulutusta ja täyttää heti ne paikat. Mutta eikös siitäkin voi saada karenssin sitten sillä perusteella, että ne ei ole realistisia paikkoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te kelaelätetyt demaripirut kun tykkäätte niistä veroista niin helvetisti, HOMMATKAA SAATANA SE Y-TUNNUS ja alkakaa yrittäjiksi! Saatte töitä ja pääsette demaroimaan veronmaksun muodossa sydämmenne kyllyydestä. MITÄH?! Eikö kelpaa???? Eikö ne
Ei se y-tunnus auta. Kevytyrittäjänä voi tehdä töitä ilman y-tunnustakin ja hoitaa laskutuksen jonkin laskutuspalvelun kautta. Mutta kyllä todellinen juurisyy on, että tällä hetkellä ei ole kysyntää. Sen takiahan työnantajatkin joutuvat irtisanomaan työntekijöitä, koska ei ole tilauksia. Kukaan ei osta. Voisit myös kiinnittää huomiota kielenkäyttöösi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no se ei ole mikään tekosyy OLLA HAKEMATTA.
Tällä menolla menee luottamus omaan virkailijaan, jonka piti olla luottohenkilö työttömän avuksi. Tuskin hänen kanssaan syntyy enään minkäänlaista luottamusta. Muutamalla sanalla vaan vastailla ympäripyöreitä, niin että kyykytys tulee pidettyä sivistyneenä ja täytettyä
No onhan tuo todellisuudessa leikkaus, joka on puettu työhaluttomuuden kaapuun. Oikeasti, jos joltain jää neljä paikkaa täyttämättä, syy on todennäköisesti unohdus tai tekninen syy. Tietsikka kosahtaa tai työmarkkinatorin asiointiin ei pääse, tai jää tyyliin joku ruksi ruksittamatta. Tälläisillä lillukanvarsilla nyt sitten hallitus kuvittelee pistävänsä rahoiksi ja Suomen taloude kuntoon, vaikka todellisuudessa aiheuttaa vain pahaa mieltä ja taloushuolia monelle ja aivan turhaa työtä virkailijoille. Mutta hallitus ajattelee näköjään, että kiusa se on pienikin kiusa ja sitä kiusamahdollisuutta ei jätetä käyttämättä.