Lapsi mursi kätensä liikuntatunnilla
Ja nyt mulle selvisi että kyse on opettajan virheestä.
Perjantaina opettaja kertoi, että lapsi oli kiivennyt isolle kivelle ja pudonnut toisen lapsen tönäisystä. Lapsi sanoi, että ope oli sanonut, että kivi on turva (hippaleikki) ja kivellä oli liikaa lapsia ja sen takia hän putosi. Jännä kun mulle unohdettiin opettajan toimesta ilmoittaa tuollainen pieni yksityiskohta että hän oli itse kehoittanut lapsia kiipeämään kiven päälle.
Kommentit (60)
Lapsille sattuu vahinkoja. Ei asiaan tarvita "syyllistä".
Käytitkö lapsesi lääkärillä? Lapsesi on vakuutettu koulupäivien aikana tapahtuneiden vahinkojen osalta.
On ihan normaalia toimintaa, että esim. lasten hippaleikissä kivi tai jokin muu luonnonkohde on turva.
Saako lapsesi vapaa-ajalla kiivetä kivelle leikkimään tai puuhun tai kiipeilytelineeseen? Tapaturmia sattuu tasaisellakin maalla, se on elämää. Mitään et voita hakemalla opettajasta syyllistä.
Miksi rehtorin pitäisi tietää, että lapsi on hipialeikissä pudonnut kiveltä ja murtanut kätensä? Rehtori ei ole lääkäri.
Kaikki kirjaukset ylös, ns.mustaa valkoiselle.
Missä tapahtui, miten open nimi.
Aivan pienintä yksityiskohtaa myöten, aika ja tapa miten ilmoitettiin ja pitää näkyä wilmassa.
Kaikki maksut koululle, myös matkat lääkäriin.
Mitä se vakuutus ihan konkreettisesti tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Lapsille sattuu vahinkoja. Ei asiaan tarvita "syyllistä".
Käytitkö lapsesi lääkärillä? Lapsesi on vakuutettu koulupäivien aikana tapahtuneiden vahinkojen osalta.
On ihan normaalia toimintaa, että esim. lasten hippaleikissä kivi tai jokin muu luonnonkohde on turva.
Käytinkö lääkärissä? Tottakai mentiin heti lääkäriin.
Tietenkin kustannukset menevät "koulun piikkiin". Lapset on vakuutettu tapaturmien osalta. Liikuntaleikissä tapahtunut loukkaantuminen on tapaturma.
Kyllä kouluikäisen on ihan normaalia kiivetä kivelle. Hyvä, kun liikkuvat muuallakin kuin asfalttipihalla. Rehtorille ja luokavalvojalle laitoin itse viestit, kun pojalla murtui koulussa käsi. En sen takia, että etsin syyllistä vaan jos koituu kustannuksia niin ovat tietoisia vakuutusta varten.
Vierailija kirjoitti: Mitä se vakuutus ihan konkreettisesti tarkoittaa?
Vakuutus ihan konkreettisesti tarkoittaa, että se korvaa kaikki tuosta vahingosta aiheutuneet matka- ja hoitokulut. Oma lapseni putosi koulun kiipeilytelineestä niin, että käsivarresta katkesi luu.
Vierailija kirjoitti:
Saako lapsesi vapaa-ajalla kiivetä kivelle leikkimään tai puuhun tai kiipeilytelineeseen? Tapaturmia sattuu tasaisellakin maalla, se on elämää. Mitään et voita hakemalla opettajasta syyllistä.
Saa kiivetä. Mun mielestä on vain kyseenalaista unohtaa kertoa tuo asia että itse oli lapset sinne käskenyt turvaan. Se on se ongelma. Ei se että käsi murtui. Vahinkoja sattuu, siitä oon samaa mieltä. Mutta valehtelua en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kirjaukset ylös, ns.mustaa valkoiselle.
Missä tapahtui, miten open nimi.
Aivan pienintä yksityiskohtaa myöten, aika ja tapa miten ilmoitettiin ja pitää näkyä wilmassa.
Kaikki maksut koululle, myös matkat lääkäriin.
Alaikäisen esh ei maksa.
Vakuutus tarkoittaa, että kunnassa on sovittu, mihin lääkäriasemalle lapsi pitää viedä hoidettavaksi, jotta hoito on ilmaista. Lapsen hoito on siis maksutonta koulutapaturmien osalta. Huoltaja ei saa viedä lasta, mihin itse haluaa saadakseen korvauksia.
Vierailija kirjoitti:
Menikö tunteisiin :-DDD
Meni. Valehtelu.
Ehkäpä opettaja ei nähnyt oleellisena asiana kertoa, että lapsi oli kiivennyt hänen ohjeestaan kivelle. Miksi sellaisesta olisi pitänyt kertoa? Mikä merkitys sillä.oli asiassa?
Luulenpa, että ap on sellainen vaikea vanhempi, jonka vuoksi opettajien työ on nykyään niin vaikeaa.
Mun lapsuudessa oli normaalia kiipeillä kivien päälle. Joskus sieltä tipahdeltiin, sellaista elämä on.
Veikkaan että opettaja ajatteli samoin. Toki murtuma on harmillinen juttu, mutta lapsillahan ne paranee ihan hyvin, eikä varmaan lomamatkaa ole teille tulossa, jonka murtuma pilaisi?
Ilmoita rehtorille.