Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi mursi kätensä liikuntatunnilla

Vierailija
21.09.2025 |

Ja nyt mulle selvisi että kyse on opettajan virheestä. 

Perjantaina opettaja kertoi, että lapsi oli kiivennyt isolle kivelle ja pudonnut toisen lapsen tönäisystä. Lapsi sanoi, että ope oli sanonut, että kivi on turva (hippaleikki) ja kivellä oli liikaa lapsia ja sen takia hän putosi. Jännä kun mulle unohdettiin opettajan toimesta ilmoittaa tuollainen pieni yksityiskohta että hän oli itse kehoittanut lapsia kiipeämään kiven päälle. 

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä opettaja ei nähnyt oleellisena asiana kertoa, että lapsi oli kiivennyt hänen ohjeestaan kivelle. Miksi sellaisesta olisi pitänyt kertoa? Mikä merkitys sillä.oli asiassa?

Olisiko vaikka se, että lapset on opettajan vastuulla koulussa? Itse olen lastenhoitaja ja meillä ei koskaan ole kivi turva. Sen sijaan turva voi olla esim puun halaaminen. Mekin kiivetään kiville mutta aikuisen valvonnassa. Kaikki sen tietää jos 11 lasta kiipeää juoksuvauhdissa kiven päälle että mitä siinä sattuu. 

Vierailija
22/60 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvää päivää, ope on ulkoiluleikkuä varten kertonut säännöt että kivi on turva ja purjo-petterisi oli kömpelö ja katkaisi kätensä. Onko aloittaja jotenkin vajaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa tosi ärsyttävältä vanhemmalta jota kaikki opettajat salaa inhoaa. Nyt kävi tapaturma koulussa. Lapsi hoitoon. Ei siinä ole mitään ihmeellistä. Tapaturma olisi voinut käydä myös kotona. Lapsia ei pidä kääriä pumpuliin, se kostautuu sitten aikuisena viimeistään. 

Vierailija
24/60 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtiko lapsesi ehkä kertoa, että opettaja on myös varmaan ohjeistanut montako kivellä saa olla?

Vierailija
25/60 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi putosi koska painovoima ja kömpelyys. Lihava, oletettavasti?

Vierailija
26/60 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvää päivää, ope on ulkoiluleikkuä varten kertonut säännöt että kivi on turva ja purjo-petterisi oli kömpelö ja katkaisi kätensä. Onko aloittaja jotenkin vajaa?

On, ja niin olis sen lapsetkin jos incelillä niitä olisi 

Vierailija
27/60 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinun lapsesi ei voi tehdä mitään missä on riskinä satuttaa itsensä. Ope ei voi antaa ohjeeksi laske mäkeä suksilla, kiipeä puolapuille, hyppää pituutta, pelaa jääkiekkoa, ei mitään, koska aina voi sattua ja silloin haluat syyllistää opettajaa. Ei ole ihan tervettä touhua. Ilmeisesti lapsesi ei koskaan myöskään aja pyörällä tai hypi trampalla. Pumpulia ja mama pitämään kädestä kiinni...

Vierailija
28/60 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinulle valehdeltiin?

Onko nää sun mielestä sama asia? 

"Lapsi kiipesi kivelle ja toinen lapsi tönäisi hänet alas." --> lapsen syy tai toisen lapsen syy (Mitäpä kiipesi kivelle)

"Pyysin lapsia kiipeämään turvaan kivelle. Lapsi putosi kun toinen lapsi vahingossa tönäisi hänet alas." --> opettaja ottaa vastuun

Vierailija
29/60 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uu u u uuu

Vierailija
30/60 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun poika putosi koulussa puusta, olin kertonut että puihin saa kiivetä, oksa katkesi ja nilkka meni. Kerroin sitten, että ensi kerralla kokeilee ensin että oksa on kestää ennen kuin siihen menee. 

Vierailija
31/60 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinkoja sattuu. Sellaista elämä on. Onneksi meillä on lapsille ilmainen terveydenhuolto.

Kivien, kiipeilytelineiden ja jopa niiden puiden kanssa voi tulla vahinkoja, kun lapset temmeltävät. Kerran yksi lapsi loukkasi todella vakavasti kätensä, kun puu oli hippaleikissä turvana. Tarvittiin leikkaushoito.

Vierailija
32/60 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kirjaukset ylös, ns.mustaa valkoiselle.

Missä tapahtui, miten open nimi.

Aivan pienintä yksityiskohtaa myöten, aika ja tapa miten ilmoitettiin ja pitää näkyä wilmassa.

Kaikki maksut koululle, myös matkat lääkäriin.

Koulussa on lapset vakuutettu. 

Vierailija
33/60 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lapsi kiipesi kivelle ja toinen lapsi tönäisi hänet alas." --> lapsen syy tai toisen lapsen syy (Mitäpä kiipesi kivelle)

"Pyysin lapsia kiipeämään turvaan kivelle. Lapsi putosi kun toinen lapsi vahingossa tönäisi hänet alas." --> opettaja ottaa vastuun

On sama asia tässä tapauksessa. Älä nyt yritä löytää syyllistä sieltä missä sitä ei oikeasti ole. Kyseessä on tapaturma joita elämässä silloin tällöin käy. 

Vierailija
34/60 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan pienintä yksityiskohtaa myöten, aika ja tapa miten ilmoitettiin ja pitää näkyä wilmassa.

Alaikäisen esh ei maksa. 

Ensimmäiset seitsemän vrk maksaa, sen jälkeen saa kalenterivuoden aikana sairastaa ilmaiseksi.

Vierailija
35/60 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alaikäisen esh ei maksa. 

Matkat lääkäriin maksaa, sanoin seurannat myöhemmin.

KAIKKI kirjattuna ylös wilmaan ja kopsut niistäkin, niitä voi myöhemmin koulunväki muokata.Niin, tuotakin tehdään, moni ei kenties uskonutkaan.

Vierailija
36/60 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä opettaja ei nähnyt oleellisena asiana kertoa, että lapsi oli kiivennyt hänen ohjeestaan kivelle. Miksi sellaisesta olisi pitänyt kertoa? Mikä merkitys sillä.oli asiassa?

Olisiko vaikka se, että lapset on opettajan vastuulla koulussa? Itse olen lastenhoitaja ja meillä ei koskaan ole kivi turva. Sen sijaan turva voi olla esim puun halaaminen. Mekin kiivetään kiville mutta aikuisen valvonnassa. Kaikki sen tietää jos 11 lasta kiipeää juoksuvauhdissa kiven päälle että mitä siinä sattuu. 

Lastenhoitaja koululaisilleko olet? Ehkä eri asia hoitaa 2-vuotiaita kuin teinejä?

Vierailija
37/60 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se lapsesi jotenkin vajaa?

On. Ja olen myös itse...

Vierailija
38/60 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisella pitäisi olla jonkunlaista perspektiiviä ja tunne-elämän taitoja, että voisi hyväksyä sen, ettei kukaan ole tarkoittanut satuttaa ja kukaan ei ole täydellinen. Voit olla varma, että elämässä tulee tapahtumaan pahempiakin asioita.

Vierailija
39/60 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teloin itseni töissä, tuli sairaalakeikka.

Tämä onnettomuus on persujen vika!

Erityisesti Riikka Purran!

Hänhän käski, "menkää töihin!"

Jos ei olis käskenyt, en olis mennyt töihin, eikä turmaa olis sattunut.

Riikan vika, veronmaksajat maksaa viulut mun kädestä.

Vierailija
40/60 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vastuun ? Opettaja otti jo vastuun ja kertoi että putosi kiveltä, niin kuin kävi opettaja tuskin pakotti lasta sinne kivelle eikä tiennyt ettei lapsi pysy kiven päällä 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän