Miksi ette muuta maalle? Sieltä löytyi heti puoliso
Vuoden päivät styylailtiin ja nyt odotetaan yhdessä lasta. On kunnon puoliso, vastuullinen, velaton talo, uudenkarhea auto, mies kantaa kassit, avaa over ja kolaa pihan talvisin. Kohtelee kuin kuningatarta. Kihloihin mentiin ja naimisiin ennen positiivista testiä. Ilmakin täällä raikkaampi ja hyvä kasvattaa lasta. Töitä on molemmille. Mies on kunnollinen. Teki heti selväksi mitä haluaa ja mitä ei ole. Olen onnen kukkuloilla. 😊
Kommentit (168)
Ei ole löytynyt puolisoa, olen asunut tässä nyt 3,5 vuotta.
M52
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi, että lapseni kasvavat maalla.
Me nimenomaan juuri siksi muutettiin maalle. Päiväkodissa on vain yksi ryhmä kutakin ikäluokkaa, jokaisessa lapsia vain 6-10, vakatyöntekijöitä yli minimin, pitkäaikaisia työsuhteita eikä väsymystä tai vaihtelevuutta. Lapsi rakastaa päiväkotia!
Mutta siitä tulee juntti. Miten se sitten pärjää jos joskus täytyy lähteä oikeaan maailmaan?
Ei näytä tuo kaupunkilaisuus tuoneen sinullekaan hyviä vuorovaikutustaitoja 😅
Älä jauha kun olen kuullut miten maalaiset puhuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me nimenomaan juuri siksi muutettiin maalle. Päiväkodissa on vain yksi ryhmä kutakin ikäluokkaa, jokaisessa lapsia vain 6-10, vakatyöntekijöitä yli minimin, pitkäaikaisia työsuhteita eikä väsymystä tai vaihtelevuutta. Lapsi rakastaa päiväkotia!
Mutta siitä tulee juntti. Miten se sitten pärjää jos joskus täytyy lähteä oikeaan maailmaan?
Minä olen kotoisin maaseudulta. Siellä bussissa nuoret antavat paikkansa vanhuksille, naapuria tervehditään, lapsilla on harrastuksina paljon taidetta ja musiikkia, kyläillessä käyttäydytään nätisti.. Naapurit auttavat toisiaan jne.
Arvaapas kohtasinko sivistystä kun muutin kaupunkiin :)
Valehtelet. Maaseudulla ei kulje enää busseja. Naapurit ovat muuttaneet, kuolleet tai asuvat niin kaukana että heitä harvemmin näkee. Harrastuksia ei ole kun ainoa kyläkoulu on lopetettu ja harrastustoiminta ajettu nollaan.
Ai missään Suomen maaseudulla ei kulje busseja? No olen varmaan sitten uneksinut kaiken.
Voisko tuo olla että maaseutua on muukin kuin se korpialue, jossa naapureita on 50 km välein :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Preferoin työpaikan ennen miestä.
Asun täysin maaseudulla.
Turkuun ajaa vartissa.
Noin nelikymppisinä ne kunnon miehetkin alkavat ryypätä ja käydä paikallisessa.
Jos on uudenkarhea talo, niin on myös paljon velkaa.
Ihan on velaton talo täällä Espoossa eikä miestä, joka "käy paikallisessa". En vaihtaisi.
Minusta tulee isona heinäseiväs.
Mistä se olettamus tulee että muka kaikki haluavat puolison? I
Vierailija kirjoitti:
Ei ole löytynyt puolisoa, olen asunut tässä nyt 3,5 vuotta.
M52
Tee muutakin kuin etätöitä
Asun maalla. Olen asunut 13 vuotta. Muutin vain sen takia koska halusin kaupungista pois. Puolisoa en ole halunnut enkä halua. Haluan olla yksin.
Ei missään maaseudulla ole toimivaa julkista liikennettä 😅 ei edes täällä uudellamaalla kun olen käynyt kavereilla kehän ulkopuolella. Ihan hämmentyvät jos ehdottaa, että mennään bussilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kotoisin maaseudulta. Siellä bussissa nuoret antavat paikkansa vanhuksille, naapuria tervehditään, lapsilla on harrastuksina paljon taidetta ja musiikkia, kyläillessä käyttäydytään nätisti.. Naapurit auttavat toisiaan jne.
Arvaapas kohtasinko sivistystä kun muutin kaupunkiin :)
Valehtelet. Maaseudulla ei kulje enää busseja.
En ole tuo jota kommentoit, mutta kyllä edelleenkin nuorten pitää päästä kouluun keskustaan haja-asutusalueella, on sellaisia vuoroja, jotka ajavat vain koulujen työpäivinä. Lisäksi on vanhemmille ihmisille korvaavia kuljetusmuotoja, pari kertaa viikossa pikkubussi tms ajaa reitin, sinne pitää ilmoittautua.
Olen itse kotoisin maalta, olen asunut keskisuuressa kaupungissa jo vuodesta 1975. Minusta on ankeaa mennä lapsuudenkotiini Savoon, kun melkein kaikki talot mäeltä ovat tyhjentyneet, pellot pusikoituneet. Luonto valtaa takaisin sen minkä ihminen otti, kai se on niiden kannalta paras niin. Karhut ja sudet ovat tulleetkin jo alueelle.
Vierailija kirjoitti:
Ei missään maaseudulla ole toimivaa julkista liikennettä 😅 ei edes täällä uudellamaalla kun olen käynyt kavereilla kehän ulkopuolella. Ihan hämmentyvät jos ehdottaa, että mennään bussilla.
Olet aika Uusimaa-keskeinen. Se on tyypillistä kaupunkilaisjunteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehtelet. Maaseudulla ei kulje enää busseja. Naapurit ovat muuttaneet, kuolleet tai asuvat niin kaukana että heitä harvemmin näkee. Harrastuksia ei ole kun ainoa kyläkoulu on lopetettu ja harrastustoiminta ajettu nollaan.
Ai missään Suomen maaseudulla ei kulje busseja? No olen varmaan sitten uneksinut kaiken.
Voisko tuo olla että maaseutua on muukin kuin se korpialue, jossa naapureita on 50 km välein :)
Sinulle maaseutu on kun mennään kehäkolmosen ulkopuolelle. Tervetuloa oikealle maaseudulle missä tuo on todellisuutta.
Koska en asuisi maaseudulla mistään hinnasta, en vaikka maksettaisiin. Ajatuskin ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaapas kohtasinko sivistystä kun muutin kaupunkiin :) Sivistys ei tarkoita sitä että paikkakunnalta löy
Maalaisten käsitys taiteesta, sivistyksestä ja kulttuurista tulee jostain 1800-luvulta. Et tietenkään näe nykyajan kaupungissa mitään sellaista mistä pidät, kun tulet 1800-luvulta. Mutta sehän ei haittaa kun voit palata sinne omaan pikku menneisyyden kulpaasi.
Vierailija kirjoitti:
Mistä se olettamus tulee että muka kaikki haluavat puolison? I
Jep, ei kiitos enää uudelleen 😅
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä olekkaan. Oma auto on pakko olla ja jos se hajoaa niin töihin ei pääse millään niin kauan kuin auto on hajalla. Itse jouduin kerran olemaan melkein 2kk pois töistä auton takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella moni julkkis on maaseudulta. Kaupunki tyhmentää, kun kaikki on valmiina käden ulottuvilla. Millä tavalla et itse ole kaupunkilaisjuntti? Veikkaan, ettet lähiöstä juuri poistu.
Kyllähän sitä kieltämättä miettiin kun kaksi isoa markettia kivenheiton päässä ja kolmas rakentuu parhaillaan. Kivijalkamyymälöitäkin mutta kuka niitä enää käyttää. Että tarvitseeko loppuelämänään poistua 100 metrin säteeltä.
Ap puhuu kuin joka nurkalla olisi komeita,nuoria poikamiehiä. Todellisuudessa ne poikamiehet ovat 90v leskipappa,15 v finniposkinen mopojantteri ja se outo säikky 30v mies joka asuu vielä äitinsä kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaa
Se, että menee koulubusseja on vähän eri asia kuin esim. pk-seudun julkinen liikenne. Osaavat tervehtiä toisiaan koulubussissa? Vähän eri asia kuin olla ihan vieraiden ihmisten kanssa päivittäin tekemisissä.
Todella moni julkkis on maaseudulta. Kaupunki tyhmentää, kun kaikki on valmiina käden ulottuvilla. Millä tavalla et itse ole kaupunkilaisjuntti? Veikkaan, ettet lähiöstä juuri poistu.