Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yh ja työnteko

Vierailija
21.09.2025 |

Olen ollut pitkään työtön ja nyt sain ihan ok palkkaisen työtarjouksen. Työmatkat olisivat yhteen suuntaan 60 minuuttia eli 2 tuntia pvä ja työpäivät sen 8 h. Matkat pitäisi tehdä 3 eri bussilla. 

Olen 10 vuotiaan totaali yh isä ei ole kuvioissa eikä ketään auttamassa. Lapsella on ollut ongelmia yksinäisyyden takia ei ole kavereita ja tarvitsee tukeani paljon kun on pelkotiloja jne..

Työ olisi kuitenkin meille molemmille hyvä juttu jotta saisin rahaa,nyt tuilla rahaa ei paljon työmarkkinatuesta jää.

Asunnon vaihto lähemmäs yöpaikkaa ei ole mahdollista ( määräaikainen 10 kk työsuhde) eikä minulla ole ajokorttia joten bussilla kulkeminen on ainoa vaihtoehto.

Mitä tekisitte? Jos menen töihin päivät ovat 8-16 eli pitää lähteä kello 7 ja takaisin kello 17. Normaalisti tietenkin 10 v on itsekseen mutta lapsi käy mm psykologilla jo ahdistuksen takia joten mietin mitä helvettiä tekisin? 

Kommentit (102)

Vierailija
101/102 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaatteko, yksikään ehdotuksista ei kelpaa ap:lle. Missähän hevonperseessä hän mahtaa asua ja missä hevonperseessä se työpaikka on.

Asun Espoossa, käyn töissä Helsingissä. Työmatka julkisilla kestää 1h5min. Autolla ajan saman matkan 25 minuutissa.

Niin ei ruuhka-aikaan. Tiesithän, että espoolaiset minä-minä-minäidarit aiheuttavat päättömällä yksityisautoiluvimmallaan ison osan Helsingin ruuhkista. Ja sitten valittavat, kun Helsinki ei edistä yksityisautoilua. Tulispa,tietullit ja nopeasti...

Siis käyn töissä ma-pe 9-17 väliä normaalisti, joskus voi olla että venyy illasta työpäivä. Ja silloin tosiaan toi ajoaika on tuon 25min. Ei-ruuhka-aikaan samaan matkaan menee vartti.

Eli matka on todennäköisesti max 15km ja kodista isolle ja isota tieltä työpaikalle ei ole paljon pikkutietä ajettavana. Todellakaan ei mene ruuhka-aikaan julkisilla yli tuntia ellei odota niitä vuoroja, joissa kävelyä tulee kaikista vähiten. Aikuinen polkee normaalikuntoisena n. 20km/h, joten polkupyörälläkään tuohon matkaan ei mene tuntia.

Vierailija
102/102 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, että työttömiä on, jos normaali tunnin työmatka on mahdottomuus eikä autoa ja korttia ole viitsitty hankkia. 

Eikö tuo tyhmyys aiheuta jatkuvaa päänsärkyä? Miksi ihmeessä hankkia autoa tai edes ajokorttia, jos sitä ei tarvitse välttämättä? Lisäksi kaikki eivät edes saa ajokorttia sairauksien vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi