Toivottavasti kukaan yksinasuva ei jätä puhelinta yöksi eri huoneeseen
Mahdoton hälyttää apua, jos saa yöllä jonkun kohtauksen.
Kommentit (47)
Minä sokeuduin TIA-kohtauksessa. En olisi pystynyt käyttämään kännykkää. Olen miettinyt, että jos sama toistuu, vedän käsikopelolla äkkiä jonkun vaatteen päälle ja menen rappukäytävään soittamaan naapurien ovikelloja ja huutamaan, että soittakaa ambulanssi.
Juljus kirjoitti:
Mulla on selkä paskana, jalat voi mennä alta koska tahansa. Siks joudun pitään puhelimen aina käden ulottuvilla.
Sama. On selkäongelmia ja ehkä en joku aamu pääse sängystä ylös.
Vierailija kirjoitti:
Minä sokeuduin TIA-kohtauksessa. En olisi pystynyt käyttämään kännykkää. Olen miettinyt, että jos sama toistuu, vedän käsikopelolla äkkiä jonkun vaatteen päälle ja menen rappukäytävään soittamaan naapurien ovikelloja ja huutamaan, että soittakaa ambulanssi.
Eli koska kohtaus voi olla sokeuttava tai tajuttomuutta aiheuttava, niin ei kannata edes varautua minkäänlaisiin muihin kohtauksiin?
Jos joku massiivinen sydän- tai aivotapahtuma yllättää, ei siinä kyllä enää käsi nouse mihinkään soittelemaan, vaikka luuri olisi tyynyn alla, pelkkää mökellystä sieltä suusta vaan pääsisi. Ja parempi niin. Ei vihannekseksi elvytetyn elämä kivaa ole, sen mitä niitä on joskus tullut nähtyä.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku massiivinen sydän- tai aivotapahtuma yllättää, ei siinä kyllä enää käsi nouse mihinkään soittelemaan, vaikka luuri olisi tyynyn alla, pelkkää mökellystä sieltä suusta vaan pääsisi. Ja parempi niin. Ei vihannekseksi elvytetyn elämä kivaa ole, sen mitä niitä on joskus tullut nähtyä.
Massiivinen sydän- tai aivotapahtuma on ainoa mahdollinen kohtaus, jonka ihminen voi saada keskellä yötä? Todennäköisemmin saa jonkun vähemmän dramaattisen kohtauksen, jonka aikana kyllä pystyisi soittamaan itselleen apua. Mikäli puhelin siis on käden ulottuvilla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Puhelin taas voi häiritä unta pahasti osalla (jopa ennen unta käytettynä), jos on sähköherkkä tai kokee että puhelin kerää tietoja. Eli tilanne on mahdoton. Pitäisikö puhelimiin saada edes yksityisyys ensin.
Tuossa tilanteessa kannattaisi mennä mielenterveyspalveluiden piiriin.
Ainakin mulla. Ja vieläpä kahdessa eri kerroksessa. Onhan ketjun aloittaja tavallaan oikeassa, mutta ei sairaskohtaus välttämättä tule yöllä eikä just makuuhuoneessa. Voihan se tulla vaikka aamulla, kun on suihkussa. Tai illalla, kun on saunassa. Tai joskus muulloin.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/