Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toivottavasti kukaan yksinasuva ei jätä puhelinta yöksi eri huoneeseen

Vierailija
20.09.2025 |

Mahdoton hälyttää apua, jos saa yöllä jonkun kohtauksen.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat meistä kai laittavat veneeseen pelastusliivit vaikka veneen kaatuminen ja hukkuminen on varsin epätodennäköinen tapahtuma. Tai lukitsevat oven poistuessaan kotoa vaikka on erittäin epätodennäköistä, että sinne kukaan menisi ryöstöretkelle. Puhelimen pitäminen yöpöydällä ei minusta eroa näistä mitenkään.

Ap

Vierailija
22/47 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on oikeassa. Itse soitin miehelleni apua. Kännykkä oli kirjoituspöydällä ja mies sängyssä. Puoliso sai sairauskohtauksen. Muut tehkööt niin kuin haluavat, saavat kuolla sänkyynsä tai lattialle jos niin haluavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään sähköherkkyyttä.

Naurettavaa taikauskoa. Kaikki tietää että kyse on maasäteitystä, joka on helppo maadoittaa, jolloin siitä ei ole enää haittaa.

Vierailija
24/47 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monella yksinasuvalla on useita huoneita?

Vierailija
25/47 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelin taas voi häiritä unta pahasti osalla (jopa ennen unta käytettynä), jos on sähköherkkä tai kokee että puhelin kerää tietoja. Eli tilanne on mahdoton. Pitäisikö puhelimiin saada edes yksityisyys ensin.

Kannattaa hakeutua hoitoon, jos tuollaisia asioita pelkää.

Ap

Mun mielestä kannattaa hakeutua hoitoon, jos ajattelee niin kuin sinä. Tiesithän, että suurimman osan ihmiskunnan historiasta ihmiset on nukkunut makuuhuoneissaan ilman kännykkää ja ilman äkillistä yökuolema epidemiaa?

Suurimman osan ihmiskunnan historiasta ihmiset on asuneet yhdessä. On todella poikkeuksellinen tämä nykytilanne, jossa yksinasuvia on näin valtava määrä.

Itse puhun kokemuksesta enkä vain "ajattele" ja maalaile piruja seinill

Tee niinkuin itse ajattelet olevan tarpeen, mutta älä nyt kuitenkaan ala miksikään yleisneuvojaksi. Täällä tosin on tapana esitellä hölmöimmätkin aivoitukset tosina, ja vielä odottaa, kuinka moni niihin tarttuu, joko kiittäen tai moittien. Siis hieman provoillen. 

Ja ihan tuohon aiheeseen: voi saada jonkun kohtauksen niin, ettei s

Vierailija
26/47 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelin taas voi häiritä unta pahasti osalla (jopa ennen unta käytettynä), jos on sähköherkkä tai kokee että puhelin kerää tietoja. Eli tilanne on mahdoton. Pitäisikö puhelimiin saada edes yksityisyys ensin.

Ja mitäköhän tietoja yöpöydällä oleva puhelin nukkuvasta kerää? 😄🥴

Vierailija
27/47 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mun mielestä kannattaa hakeutua hoitoon, jos ajattelee niin kuin sinä. Tiesithän, että suurimman osan ihmiskunnan historiasta ihmiset on nukkunut makuuhuoneissaan ilman kännykkää ja ilman äkillistä yökuolema epidemiaa?

Suurimman osan ihmiskunnan historiasta ihmiset on asuneet yhdessä. On todella poikkeuksellinen tämä nykytilanne, jossa yksinasuvia on näin valtava määrä.

Itse puhun kokemuksesta enkä vain "ajattele" ja maalaile piruja seinill

Tee niinkuin itse ajattelet olevan tarpeen, mutta älä nyt kuitenkaan ala miksikään yleisneuvojaksi. Täällä tosin on tapana esitellä hölmöimmätkin aivoitukset tosina, ja vielä odottaa, kuinka moni niihin tarttuu, joko kiittäen tai moittien. Siis hieman provoillen. 

Ja ihan tuohon aiheeseen: voi saada jonkun kohtauksen niin, ettei sen jälkeen enää tiedä eikä tee mitään, vaikka sormi olisi ollut kiinni 112-sovelluksessa. 

Vierailija
28/47 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen kuoli sairaskohtaukseen ja puhelin oli ihan vierssä. Eipä silti kerennyt soittaa mihinkään.

Vierailija
29/47 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Itse puhun kokemukse

.. ettei siinä enää pysty mitään puhelinta hamuilemaan, saati käyttämään. 

Vierailija
30/47 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso nukkuu eri kerroksessa.

Mitäp siihen sanot, ap.

Vierailija
31/47 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kokemusta on, sain TIA-kohtauksen kun olin menossa nukkumaan, nappasin puhelimen yöpöydältä ja lattialle makaamaan kun jalat ei oikein kantanut. En tiennyt mitä tapahtuu ja en tietty heti kehdannut soittaa häkeen. Soitin kuitenkin ja onneksi soitin kun myöhemmin mun puheesta ei enää saanut selvää, tuli vaan tavuja väärässä järjestyksessä. Oli onneksi hyvät lanssityypit, heti tajusiva että aivoissa nyt jotain ja vauhdilla sairaalaan. Eihän tuossa mitään lopulta käynyt mutta olisi se voinut olla infarktikin

Vierailija
32/47 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on lyhytvideoita, joilla neuvotaan puhelimen yksityisyyden  asetukset. Lisäksi kuinka akkua säästetään. 

33/47 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on selkä paskana, jalat voi mennä alta koska tahansa. Siks joudun pitään puhelimen aina käden ulottuvilla. 

Vierailija
34/47 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulainen kuoli sairaskohtaukseen ja puhelin oli ihan vierssä. Eipä silti kerennyt soittaa mihinkään.

Ja se on sun syysi olla varautumatta? On olemassa myös paljon sairaskohtauksia, joissa pystyy soittamaan, mutta ei liikkumaan, huutamaan tai puhumaan.

Ap

Vierailija
35/47 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerää tietoja? Mistä? Nukkumisesta?

Vierailija
36/47 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monella yksinasuvalla on useita huoneita?

Olen yksin talossa, jossa on lähes 500 m2, kolme kerrosta ja useita huoneita. En aina tiedä, missä kännykkä on. 

Vierailija
37/47 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja, jos joku desantti tahi iigor paikantaakin sen sun luuris ja tulee kostoretkelle sinne ekakerrokseen kokonaisen pataljoonan voimalla eivätkä löytäisi tarpeeksi kotivaraa ja sitten syövät sinut, kun kuulemma on niin huono se huolto siellä rintamalla ja ovat ottaneet asiansa tuntevia papus uudesta guineasta.

Pelkäävät, että Muurmanskin karhut syövät ne parraat paistit sitten. 

Aivan kauheaa pelottaa näin lihavan pulleahkona herkkupalana täällä.

Vierailija
38/47 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerää tietoja? Mistä? Nukkumisesta?

Se kerää tietoja, joita voidaan käyttää tekoälyn apuna. Kuorsaustietoja ja uniapneatietoja liskoihmisille. 

Vierailija
39/47 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvaranneke ranteeseen kaikille, kuten monella vanhuksella on? Tai sellainen älykello, joka tunnistaa, jos joku saa kohtauksen ja soittaa automaattisesti apua. Varmaan tällainenkin vekotin löytyy?

Vierailija
40/47 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloin nukkua puhelin lähellä, kun sain yöllä lievän sydänkohtauksen. Pidän puhelimen kuitenkin joko korkeammalla tai matalammalla kuin sänky, sillä on totta, että pään tasolla pidettynä se säteilee epäterveellisemmin. Yöpöydälläni on onneksi hyllyjä eri tasoilla. Nettiä en pidä siinä päällä yöllä. Lisäksi puhelinta ei voi pitää lentomoodissa, koska silloin ei voi nopeasti soittaa. Vai meneekö hätänumeroon puhelu läpi lentotilassakin, tietääkö joku?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi