Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ilmoittaa kohteliaasti ettei pidä lapsista? Sukulaiset tyrkyttävät väkisin

Vierailija
20.09.2025 |

Olen itse aiemmin ollut tällä palstalla se naureskelija, joka vähätteli silloin kun muut 30+ naiset ovat kertoneet lapsia syliin tyrkyttävistä sukulaisista ja tutuista. Tuntui absurdilta ajatukselta, eihän nyt kukaan voi olla niin tahditon! Paitsi sitten kun voi...

Loppui mulla nyt tosiaan naurut lyhyeen kun ikää pamahti mittariin 35 - pitkälti suvun jokainen mamma ja mummu alkanut kysellä suoraan ja röyhkeästi perheenlisäyksestä, yritetään työntää omia lapsenlapsia minun syliini, muka salakavalasti jätetään minut yksin "lapsenvahdiksi" huoneeseen jossa viisi alle kouluikäistä muksua (tosiaan ovi kiinni ja naurua), laitettu vessakäyntini/ruoanhakuni aikana tuolilleni vauva odottamaan jne.

Olen yrittänyt selittää ympäripyöreästi, että nämä ovat minun yksityisasioitani jne., mutta näköjään on pakko avata heille enemmän että pääsen tästä kiusanteosta. Mitenkä siis ilmoittaa napakasti, mutta raivoreaktioita herättämättä, että en pidä lapsista ja siksi en sellaisia hanki, enkä myöskään lähelleni halua?

Ja huom: (ennen kuin kukaan kommentoimaan tulevista vetää herneet nenään) EN VIHAA lapsia. En vaan tykkää niistä, enkä niin välitä lasten seurasta. En silti koskaan tuomitsisi toisten halua perheellistyä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten sanoo sillai vähän ovelasti hymyillen, että "en oo oikein lapsirakas". Ja keskustelu on päättynyt, osoitat sen ilmeelläsi tai kävelet pois jos mahdollista.

Vierailija
2/11 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olet jo sanonut asiasta useamman kerran, samat eivät enää tehoa.

Sinä vähennät tai katkaiset yhteydenpidon idiootteihin.

Valitse itse: Greyrock / low contact / no contact.

Sinun täytyy asettaa rajat ja valvoa että rajoja kunnioitetaan. Jos et ylläpidä niitä, sinua käytetään kynnysmattona lopun elämääsi.

Arvostatko itseäsi sen verran?

Toivon sinulle parasta velaonnea muuten elämääsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät naisista.

Vierailija
4/11 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, tuo on ihan vtun rasittavaa, tiedän kokemuksesta.

Vierailija
5/11 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten sanoo sillai vähän ovelasti hymyillen, että "en oo oikein lapsirakas". Ja keskustelu on päättynyt, osoitat sen ilmeelläsi tai kävelet pois jos mahdollista.

Sanat eivät ole enää tehonneet joten tuo ei auta mitään. Vastassa on narskuja, työpaikkakiusaajia yms jotka eivät elä samassa todellisuudessa eivätkä ymmärrä empatiaa. Heidän pitää itse nähdä tekojensa seuraukset eli heidän kiusaamansa henkilö ei enää vietä aikaa heidän kanssaan.

Vierailija
6/11 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanat eivät ole enää tehonneet joten tuo ei auta mitään. Vastassa on narskuja, työpaikkakiusaajia yms jotka eivät elä samassa todellisuudessa eivätkä ymmärrä empatiaa. Heidän pitää itse nähdä tekojensa seuraukset eli heidän kiusaamansa henkilö ei enää vietä aikaa heidän kanssaan.

Tällaisissa tapauksissa on kyse enemmänkin rajattomuudesta. Onhan tuo sairasta yrittää määräillä ja ohjailla muiden lisääntymistä.

Vierailija
7/11 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sanoo, et olin ilkeä lapsi, en halua periyttää sitä. :) Eiköhän keskustelu lopu :)

Pitäis kait sitten miehenä olla tyytyväinen, etten ole lisääntynyt: nyt mulla/musta on löydetty kaikenlaisia fyysisiä epämuodostumia - hyvä etten ole niitä periyttänyt. Koska ne on synnynnäisiä, niin ei voi syyttää vanhempien elämäntapojakaan, joissa ei ollut mitään ... moittimisen aihetta.

Vierailija
8/11 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sanoo, et olin ilkeä lapsi, en halua periyttää sitä. :) Eiköhän keskustelu lopu :)

Pitäis kait sitten miehenä olla tyytyväinen, etten ole lisääntynyt: nyt mulla/musta on löydetty kaikenlaisia fyysisiä epämuodostumia - hyvä etten ole niitä periyttänyt. Koska ne on synnynnäisiä, niin ei voi syyttää vanhempien elämäntapojakaan, joissa ei ollut mitään ... moittimisen aihetta.

Normaali ihminen tajuaisi tuosta jo sanomisesta, mutta kun kyseessä on holtittomat, "kyynärpäätaktiikkaa" käyttävät sukulaiset, jotka eivät kunnioita toisen rajoja. Onkohan heillä joku persoonallisuushäiriö kun jaksavat painostaa toista lisääntymään?

Vierailija
9/11 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä näiltä lasten hankkimisen tuputtajilta yksityiskohtaiset ohjeet lasten tekemiseen. Vaikuta hämmentyneeltä ja järkyttyneeltä. Kysy koko ajan tarkennuksia ja nyrpistä nenääsi. "Ai oikeasti???"

Vierailija
10/11 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että alkaa ahdistaa tuo tuputtaminen ja kiusaaminen. Voisitteko lopettaa.

Vierailija
11/11 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai sinä niitä lapsia hoitanut? Olisin lampsinut huoneesta pois.